Gå til innhold

Noen som har erfaringer med Packard Bell Liberty? (1995,- hos Elkjøp)


Ein23

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Ser Elkjøp og Lefdal selger Packard Bell Liberty 16 gb nettbrett til 1995 kroner nå. Noen som har erfaringer med denne? Den har jo greie spesifikasjoner og veldig grei pris.

 

16 gb:

http://www.elkjop.no/product/data/tablet/PBTAB16WIFI/packard-bell-liberty-nettbrett-16gb

 

32 gb (2495 kr):

http://www.elkjop.no/product/data/tablet/PBTAB32WIFI/packard-bell-liberty-nettbrett-32gb

Endret av Ein23
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Virker som et bra tilbud, er jo samme innmat som de langt dyrere konkurentene. Ser "billig" ut i forhold, men who cares til hjemmebruk til den prisen.

 

tester:

 

http://www.techradar.com/reviews/pc-mac/tablets/packard-bell-liberty-tab-996870/review

 

http://www.pcpro.co.uk/reviews/tablets/369430/packard-bell-liberty-tab

 

Noen som har den eller vet mer?

 

Skal være identisk med Acer Iconia, men kan man flashe samme rom?

Finnes det custom rom / cm7 til denne?

 

Slang inn en best. så får vi se hva som ligger i eska.

Lenke til kommentar

Tegra2 og... microUSB og... kan flashes med ROMs lagd for Iconia... til den nette sum av 1995,- ?!?

 

Tror det skal ganske mye til for at dette er et dårlig kjøp om man ikke er så alt for kravstor. Ser ut til å ha litt kort batteritid dog... men 1995,- ?!?!

 

Den er tilsynelatende rootbar. Tipper den blir riktig så smidig med en god custom ROM.

 

Klyp meg i armen! :p

Lenke til kommentar

Subjektiv oppsummering etter en times tid:

 

Fått den i hus og startet testingen. Ikke no ekstra morro i eska, bare lader og usb. Kontakten som plugges i maskina virker litt skrøpelig.

Selve brettet føles ganske solid og kompakt, sammenlignet med iPad2 føles det nesten lettere, sikkert fordi baksiden er av plast (og ser ganske kul ut nå når den er ny, men jeg skjønner at den kommer til å bli slitt og stygg etterhvert). Bør også legge til at jeg nesten uten unntak bruker smart cover på iPad, noe som gjør at den føles større og tyngre. Skjermen føles også som den lett kan bli ripete i forhold til Apples.

Hadde iPad en før vi fikk iPad2 og denne føles som noe midt i mellom mtp. fysiske mål(smalere, lengre og tykkere). Jeg trodde den skulle føles større og tyngre, metallkantene på langsidene gjør at den føles ganske god å holde i. Widescreen skjermen føles noe uvant selv om jeg er vant til det fra nook color, sikkert en vanesak.

 

En ordentlig teit ting er at det ikke er fysiske knapper på forsiden sånn at jeg må bruke powerknappen hver gang skjermen slukker. :(

 

Unboxing:

2011-09-28%25252016.30.06.jpg

 

På innsiden kan jeg med en gang si at både kamera og høytalere er bedre på denne, skjermen er derimot bedre på ipad både på lystyrke fargevisning og innsynsvinkel.

Selve maskinen føles litt mindre responsiv en iPad, men ikke mye. Allerede imponert over multitasking og det føles deilig å ha hdmi, to! usb tilkoblinger, minnekortleser, dockingport og lydutgang tilgjengelig.

 

Familieportrett(nook color on top):

2011-09-28%25252016.43.59.jpg

 

So far so good sier nå jeg, nå skal det rootes og bootes, overklokkes og undervoltes, så får vi se hva det egentlige potensialet er i denne. Jeg angrer i hvert fall ikke så langt.

Lenke til kommentar

Den er klin lik Iconia A500 så vidt jeg kan se, bare ... uhm ... litt rødere. Bakdeksel i plast er den eneste fysiske forskjellen. (Jeg har dog bare såvidt lekt med en Acer-utgave, så det kan alltids være et eller annet.) God å holde, velbalansert, veldig god innsynsvinkel, men ikke særlig lyssterk skjerm. Gode høyttalere (til tablet å være). Første irritasjonsmoment oppdaget er en latterlig kort strømledning.

 

Kom med en veldig stock 3.0.1 (med alt det innebærer) og lite forhåndsinstallerte apps. Prekonfigurert for en haug europeiske land, inkl. tilgjengelig norsk tastatur/ordbok etc. (Hvilket også betyr at info fra britiske/tyske/franske/italienske/etc. brukere vil være gyldige for oss også. Samme stock rom osv.)

 

Satser på at offisiell 3.2 ikke er så langt unna, men ser at det ikke finnes root for Acers 3.2 ennå. Om det ikke dukker opp er vel alternativet en moddet A500-rom. Rooter min nå, så får vi se.

 

Edit: Bra førsteinntrykk m/bilder, M_Mickey.

Endret av qwert
Lenke til kommentar

Hiver meg på denne diskusjonen :) Vurderte Kindle Fire, men iom at prisforskjellenbare blir ca 1000 kr, samt at denne har 32 GB (kontra 8 på Fire), 10'-skjerm, samt mico SD og HDMI-utgang, ser jeg ingen grunn til å ikke gå for denne istedet.

 

Har noen av dere testet ut hvordan HDMI-mirroring fungerer? Håper å kunne bruke denne til avspilling av film, musikk og emulator-spill ved hjelp av Snes A.D og GBC A.D (fungerer disse på Honeycomb btw?) på en 40' TV :)

 

Er det forøvrig noen kjente problemer/bugs det er greit å vite om? Kan disse evt. greit avhjelpes ved hjelp av custom ROMs?

 

Edit: lurer også på hvor god dårlig skjermen på denne er (vanskelig å bedømme ut fra youtube-videoer og reklamemateriell). Er den så lyssterk at man ikke irriterer seg over blass skjerm i et vanlig, opplyst rom? Hvor resistet er den mot fingermerker/riper?

 

På forhånd takk for alle svar :)

Endret av CptAwesome
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...