Niklasp Skrevet 26. september 2011 Del Skrevet 26. september 2011 Men det koster fortsatt å være kar. Nå blir Thunderbolt-disker billigere Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 26. september 2011 Del Skrevet 26. september 2011 Hva er egentlig poenget med en teknologi som faller mellom to stoler? Vil man ha høy ytelse kjøper man SSD, trenger man stor kapasitet kjøper man HDD. 2 TB HDD i RAID til 3500 kroner - uten å få høy ytelse? Hjelper jo svært lite med "Up to 10Gb/s" når faktisk opplevelse er 1,5Gb/s. Lenke til kommentar
wirrumsen Skrevet 26. september 2011 Del Skrevet 26. september 2011 Hjelper jo svært lite med "Up to 10Gb/s" når faktisk opplevelse er 1,5Gb/s. Og da er det OPP til 1,5Gb/s, noe man i praksis sjelden/aldri vil oppnå eller engang være i nærheten av. Hjelper fint med høy teoretisk ytelse når man har fullt av flaskehalser i maskinen. Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 26. september 2011 Del Skrevet 26. september 2011 Beklager, skulle ha formulert meg litt annerledes. Utfallet er det samme: Man betaler svindyrt for en løsning som er middelmådig. Lenke til kommentar
Jolo Skrevet 26. september 2011 Del Skrevet 26. september 2011 Gleder meg til det kommer en skikkelig dockingstasjon basert på tunderboltteknologi. Av ønsket innhold er: Grafikkkort innebygd i docken Nettverkskort (1 gbit) Lydkort Av porter bør det være: 3 UBS tilkoblinger (kansje 1 USB 3.0) DVI/HDMI Minijack/mic Nettverksport Magsafe-lader Da kunne jeg lett kvittet med den stasjonære PCen. Bare å koble i Macbook Airen, og game Diablo 3 på MAX! Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 26. september 2011 Del Skrevet 26. september 2011 De fleste normale harddisker leverer 150 MB/s ved lesing eller skriving av store filer på starten av disken. Regner man inn de 2 kontrollbitene som sendes over SATA for hver 8 bit innholdsdata som sendes så betyr det 1,5 Gb/s. Dette får man med både USB 3.0 og thunderbolt. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 26. september 2011 Del Skrevet 26. september 2011 Er det noen optiske thunderbolt-kabler på vei? Skulle ikke dette komme ganske raskt etter release? AtW Lenke til kommentar
Skinney Skrevet 26. september 2011 Del Skrevet 26. september 2011 Mener de utsatte optiske thunderbolt kabler en stund, trur ikke det kommer med det første... Lenke til kommentar
Knutgrus Skrevet 26. september 2011 Del Skrevet 26. september 2011 Den videosnutten så jo nesten ut som den var laget på 1900-tallet! Lenke til kommentar
wirrumsen Skrevet 26. september 2011 Del Skrevet 26. september 2011 Beklager, skulle ha formulert meg litt annerledes. Utfallet er det samme: Man betaler svindyrt for en løsning som er middelmådig. Neida, var ikke noe angrep på hva du sa Var mer ment som en presisering av hva du sa. Helt enig med deg. Det er svindyrt for en løsning som egentlig ikke gir deg særlig mye. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 26. september 2011 Del Skrevet 26. september 2011 Det er veldig enkelt: dette er for videoarbeid med laptoper on location Det er stort sett det eneste tilfellet hvor denne prisen er verdt det. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 26. september 2011 Del Skrevet 26. september 2011 Verd hva? Man får jo like raske eksterne USB 3.0 harddisker til en mye lavere pris. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 26. september 2011 Del Skrevet 26. september 2011 Verd hva? Man får jo like raske eksterne USB 3.0 harddisker til en mye lavere pris. Hjelper lite når man ikke får USB 3.0-porter på Mac. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 26. september 2011 Del Skrevet 26. september 2011 Hvilket teknisk sett ikke er korrekt, det er minst en USB 3.0 pci-e kontroller som funker på mac pro. Macbooks, derimot... Lenke til kommentar
Runar Skrevet 26. september 2011 Del Skrevet 26. september 2011 Hvilket teknisk sett ikke er korrekt, det er minst en USB 3.0 pci-e kontroller som funker på mac pro. Macbooks, derimot... Joda, eller du kan kjøpe et USB 3.0-kort du setter i ExpressCard-slotten hvis maskinen din (enkelte MacBook Pro) har en slik, men du forsto vel poenget mitt. Lenke til kommentar
Mortis360 Skrevet 26. september 2011 Del Skrevet 26. september 2011 Ønsker meg en dock, eller noe liknende hvor jeg kan koble til ett kraftigere grafikkort, via Thunderbolt. Det hadde vært helt supert, da kunne man fått spillgrafikk til en rimelig penge. Det er hovedønsket mitt med Thunderbolt. - Mortis Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 26. september 2011 Del Skrevet 26. september 2011 Egentlig ikke. Disse menneskene har ikke tid eller energi til å hacke en USB 3.0 greie som kanskje funker sånn halvveis. De må ha garantier, drivere som er godkjent av Apple, Adobe og antageligvis mange andre eksperter, og de må ha alt uten problemer. Du må huske at for veldig mange er PCen bare et arbeidsverktøy på samme måte som en firmabil, og det er en grunn til at Toyota selger JÆVLIG godt som firmabiler på tross av at de er litt dyrere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå