^fmj Skrevet 8. august 2003 Del Skrevet 8. august 2003 Hei Leter etter en bærbar med støtte for trådløst nettverk 802.11b. Ellers også ok til bra ytelse. Gjerne også dvd og cd brenner. Pcen må også være rimelig støysvak. Prisen må være rundt 10-12k. Lenke til kommentar
dansesareven Skrevet 8. august 2003 Del Skrevet 8. august 2003 Min anbefalning: http://www.apple.com/no/ibook/ Lenke til kommentar
overLoad Skrevet 8. august 2003 Del Skrevet 8. august 2003 Min anbefalning: http://www.apple.com/no/ibook/ Kan ikke dere slutte å våse tull om MAC. Dette er bare for spes interesserte. Kan liksågodt anbefale Amiga med battery pack og reisetv. Lenke til kommentar
MrJavalava Skrevet 8. august 2003 Del Skrevet 8. august 2003 Ærlig talt, MAC eller PC, det er brukeren det kommer ann på. Hvis du ikke har prøvd mac før og har lyst til å prøve noe nytt, gjør det. Hvis du er total pc freak, kjøp en pc laptop. Personlig bruker jeg en t30, noe som er helt kurrant i forhold til det jeg driver med. Apple sine maskiner er flottere design messig og har mye bra teknologi i sine bærbare Macer enn mange andre laptoper jeg har sett, (bortsett ifra thinkpad ), mener da jeg. Til ^fmj, se hos www.zepto.no eller www.dell.no Dessverre er IBM sine laptoper litt høyere i pris, så de vil ikke ligge i det prisleiet (så vidt jeg vet). Centrino maskiner er ett must (hvis du har råd) hvis du ønsker att det skal være skikkelig støysvakt, men du må nok sikte på P4 M maskiner (nå ser jeg på pris), for at det skal være nogenlunde støysvakt. Alt annet er "desktopkillers" som har både mye støy og sluker batteri for ett godt ord. Hvis du er i eller skal begynne på høyere utdanning anbefaler jeg deg å vente litt, så kan du se om du finner ett tilbud på lærestedet. (Det var slik jeg fikk tak i t30'en.) God jakt. Dessuten kan det være lurt å sjekke andre threads som tidligere er skrevet om dette emnet. Lenke til kommentar
knut Skrevet 8. august 2003 Del Skrevet 8. august 2003 Dell Inspiron 500m er en veldig grei skolemaskin, Grei batterilevetid, Centrino (pentium -m, intel brikkesett og intel WLAN kort), stillegående og lett. Det anbefales å kjøpe ram fra f.eks. komplett som da gjør at du får dobbelt så mye ram til en billigere penge. Om du ikke tenker så mye på om maskinen blir en Centrino maskin vil jeg også anbefale enten truemobile 1300 (802.11b/g) eller truemobile 1400 (802.11a/b/g). Desverre har den et svakt skjermkort, men bør holde til de enklere spillene og spille av dvd filmer. Denne maskinen får du fra ca 10 000 i dag. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 9. august 2003 Forfatter Del Skrevet 9. august 2003 Takker for tilbakemelding Amd Athlon mobile XP2000, blir den veldig varm? Lenke til kommentar
knut Skrevet 9. august 2003 Del Skrevet 9. august 2003 Takker for tilbakemelding Amd Athlon mobile XP2000, blir den veldig varm? Amd sine mobile prosessorer er tilsvarende Pentium 4 Mobile. Det som desverre er synd med de fleste laptopene med amd prosessorer er at de har via brikkesett og via/s3 skjermkort. Noen har også ATi brikkesett, med et integrert ATi skjermkort. Dette fungerer greit i de fleste tilfeller så lenge du ikke skal spille så mye. Det gjelder da alle integrerte skjermkortløsninger. Lenke til kommentar
larseko Skrevet 9. august 2003 Del Skrevet 9. august 2003 Min anbefalning: http://www.apple.com/no/ibook/ Kan ikke dere slutte å våse tull om MAC. Dette er bare for spes interesserte. Kan liksågodt anbefale Amiga med battery pack og reisetv. Er det noen som tuller her, er det du. En iBook er en helt relevant maskin å trekke frem for en som ønsker seg en god, støysvak studentmaskin. Er selv PC-mann, men kjøpte en 12" iBook pga. størrelse, pris og støynivå. Den fungerer ypperlig til studentbruk, og du kan få med både trådløst nett og DVD-spiller på den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå