CdBuRnR Skrevet 7. februar 2002 Del Skrevet 7. februar 2002 Quote: On 2002-02-07 09:53, Kenny000 skrev:Hva tror dere om drivere til Nvidia?Vil GeForce4 bli bedre med tiden? En ting å si ... _JA_ jeg har selv kjøpt bådå geforce1 og geforce2 rett etter at det var på markedet, det er det dummeste kjøp jeg noen gang har gjort :smile: (innen pc verdenen iværtfall .. *hoste) Begge kortene "sugde" hardt med de driverne som var i begynnelsen , men etter etpar måneder var det jo som å få et nytt kort omtrent.. fint eksempel : ASUS GeForce2 GTS 3400,- Medfølgende drivere - 4835 3dmark 2000 Detonator 7.59 - 7435 3dmark 2000 På samme pc.. Geforce3 kjøpte jeg for ca 1 måned siden så da var gode drivere ute , så jo det med GeForce3 og , at når Detonator 3 kom (12x serien om jeg ikke tar feil) så fikk og disse store ytelses forbedringer... Mitt råd til dere : Ikke kjøp det beste ti kortet.. det synker garantert masse i pris når flere aktører kommer ut med kort , jeg kommer til å kjøpe et geforce2 ti kort (Har ati rage nuh etter jeg solgte mitt gf3 ti 500 p.g.a pengemangel) og bare bruke det en måned eller to, og så kjøpe gf4 ti 4400 . .har brukt så mye på hardware og at hakke råd til mer .. p4 nortwood 1600 og asus p4 333 hovedkort . Lenke til kommentar
CdBuRnR Skrevet 7. februar 2002 Del Skrevet 7. februar 2002 Quote: On 2002-02-07 15:24, Stonescream skrev:Til han over: Amen.Finnes mer her i livet en quake og madomnion testing. Nei Rocket Arena III eier dere alle .. hehe neida. Spiller det mest da men .. i vente på at unreal 2 og gta 3 kommer ut .. og wc3 og doom3 og alle de andre som lar vente på seg.. lista er lang Lenke til kommentar
CdBuRnR Skrevet 7. februar 2002 Del Skrevet 7. februar 2002 Quote: On 2002-02-07 15:47, DoMind skrev:Hovedgrunnen til den dårlege 2D kvaliteten på enkelte nVidia kort er lavpassfilteret.. Mange skjermkortprodusentar bruker billege komponentar med "høg" feilmargin. Dette ser du lett om du ser eit "før og etter" bilete av 2D kvaliteten på eit modda GF3.. Eg køyrer 1600*1200x85Hz på mitt Daytona GF3 ti200, mange har klaga på 2D kvaliteten på dette kortet, og eg må sei meg enig i det. Etter at eg modda vekk lavpassfilteret.. WOW.. krystallklart bilete, eg vil våge å påstå at det er _mesten_ i Matrox kvalitet..Jaja, nå er ikkje poenget mitt å få folk til å kjøpa eit nVidia kort og ødelegga det.. Det er teit å måtta modifisera eit nytt skjermkort til 1000,- syns eg, og om ein då må modifisera eit kort til 3000,-...Uansett.. nå har ikkje eg sett så altfor mykje på specca til GF4'n ennå, men hugs på nfiniteFX II, Accuview AA, LMAII o.l. dette er jo ny teknologi, og eg syns det blir feil å samanlikna Radeon 8500 med GF4 Ti... Både pga. pris og at GF4 er nVidias siste, Radeon 8500 bør heller sammenlignast med GF3, så får me samenlikna ATi's neste med GF4 :wink: Hva vil det lowpass filteret si .. og hvordan modde ? Snakk om å lodde vekk en chip på kortet og erstatte med en av mye bedre kvalitet ? Høres skummelt ut :smile: Lenke til kommentar
Ola PeK Skrevet 7. februar 2002 Del Skrevet 7. februar 2002 Quote: On 2002-02-07 17:22, CdBuRnR skrev:Hva vil det lowpass filteret si .. og hvordan modde ? Snakk om å lodde vekk en chip på kortet og erstatte med en av mye bedre kvalitet ? Det er snakk om å lodde vekk 6 eller 9 kondensatorar som sitt like ved der DVI-kontakta skal sitte på GF3.(Ved vga-utgangen på andre GF) http://forum.hardware.no/viewtopic.php?top...=10379&forum=23 Litt skummelt, men eg har gjort det på to GF3, og kvaliteten vart merkbart betre. Men uansett, til sommaren skal eg ha GF4 med 19"CRT+17"LCD. Lenke til kommentar
minimum payne Skrevet 7. februar 2002 Del Skrevet 7. februar 2002 vell dere tar alle feil. ati ligger bak i spill ytelse og vil sikkert fortsette med det. jeg fikk mitt 8500 i går og er storfornøyd med det men nvidia har en stor fordel - spillprodusentene lager spillene på nvidiabaserte systemer siden de er størst i markedet. derfor er driverne til nvidia alltid bedre enn ati. men siden jeg ikke spiller hele tida så gjør det ikke no for meg. ser ikke forskjell på gforce 100 fps og ati 90 fps, men ati har nok best bilde. (ja har eid nvidiakort men ble gal av det elendige 2d bildet-bytta til kyro 2 men ble gal av dårlig ytelse - bytta til ati 8500, ble HAPPY) Lenke til kommentar
m-kane Skrevet 8. februar 2002 Del Skrevet 8. februar 2002 Er nå best fornøyd med Matrox kortet mitt jeg da :smile: Men i spillemaskinen står GF3.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå