kimaeven Skrevet 6. februar 2002 Del Skrevet 6. februar 2002 Her kommer en liten brannbombe. Jeg syne sikke Geforce 4 er så veldig mye bedre enn ATi RAdeon 8500. Det kan jo ikke gi så veldig mye mer for pengene. GPU og minne kjører på ikke så veldig mye bedre hastigheter. Ytelsesøkningen er sikekr tikke merkbar. ATi er på god vei med drivere, og jeg gleder meg til jeg får mitt Radeon kort. ATi kommer til å ta makte fra Nvidia slik AMD gjorde med Pentium Lenke til kommentar
sun360 Skrevet 6. februar 2002 Del Skrevet 6. februar 2002 Jeg må si meg enig i det!!! Pris-ytels krigen er i gang, hva gir mest ytelse for minst peng, og for de pengene Gf4 ti 4xxx kommer til å koste, er etter min mening ATI fortsatt bedere. I tillegg så har de fått styre på driverne sine, i hvert fall noen lunde!!! Ser vi en ny trone overtakelse som: Amd vs Intel, eller den strake veien mot konkurs: Nvida vs 3dfx??? The game is on? :lol: Lenke til kommentar
kimaeven Skrevet 6. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2002 Jeg satser på en ny AMD revolusjon. ATi gir nok ikk eopp så lett. GPU'en til Radeon virker sinnssyk bare de får dreis på driverene. TEnk hvor finjustert Detonator er. Den har jo blitt pusset på i det uendelige. VEder på at når ATi har justert like lenge, så er de KOngen for alle og ikke bare oss. 2d RULER Lenke til kommentar
gthaman Skrevet 6. februar 2002 Del Skrevet 6. februar 2002 at nvida tok over 3dfx er den største tragedien som har skjedd i denne verden. Amd er best, og med "25% billigere policy'en" vil de alltid ligger foran intel. Når det gjelder nvida og ati så har jeg gf3 ti500... Men jeg ville se på det som meget positivt dersom ati klarer å gi ut et billigere kort som klarer å matche gf4. De kommer sikkert noe under navnet "ati xp 4600+" :smile: eller noe slikt. Lenke til kommentar
asad Skrevet 6. februar 2002 Del Skrevet 6. februar 2002 Quote: On 2002-02-06 18:26, kimaeven skrev:Her kommer en liten brannbombe. Jeg syne sikke Geforce 4 er så veldig mye bedre enn ATi RAdeon 8500. Det kan jo ikke gi så veldig mye mer for pengene. GPU og minne kjører på ikke så veldig mye bedre hastigheter. Ytelsesøkningen er sikekr tikke merkbar. ATi er på god vei med drivere, og jeg gleder meg til jeg får mitt Radeon kort. ATi kommer til å ta makte fra Nvidia slik AMD gjorde med Pentium Har du prøvd GeForce4? Lenke til kommentar
Stratos Skrevet 6. februar 2002 Del Skrevet 6. februar 2002 1. AMD har ikke banka Intel. (98% av alle bedrifts-PC'r er Intel....) 2. Nvidia'n Kicker jo Asssen på ATI, med nesten dobbelt så mange FPS.... Lenke til kommentar
Vegard20 Skrevet 6. februar 2002 Del Skrevet 6. februar 2002 Jeg tror ikke dere skal begynne å snakke om klokkingen på kjernen og minnet når det gjelder GeForce4 og Radeon 8500! Det behøver ikke å ha noe å si! Når de først ordentlige testen av GeForce4 kommer så er jeg veldig sikker på at Radeon taper mer enn bare hårfint. ATI kommer jo om ikke så altfor lenge med en ny grafikkbrikke! Lenke til kommentar
Kjellis Skrevet 6. februar 2002 Del Skrevet 6. februar 2002 :smile: Jeg har oxo stor tro på ATI for tiden! Kuuult at noen tar opp kampen med (ene-)hærskende Nvidia. Har selv tenkt å investere i Radeon 8500 snarest :wink: mvh Kjell-Richard Lenke til kommentar
m-kane Skrevet 6. februar 2002 Del Skrevet 6. februar 2002 Testene er inne. GF4 TI serien kler av 8500. Kikk på http://www.tomshardware.com - Testen ligger på forsiden. Var (IIRC) en test hvor 8500 slo GF4 TIene. :roll Lenke til kommentar
ZAN Skrevet 6. februar 2002 Del Skrevet 6. februar 2002 slutt og tulle og tøyse dere :smile: Alle vet jo att når kyro III kommer snart så tar den rotta både på GeForce 4 og Radeon 8500... Ikke att jeg er innhabil jeg nei, jeg har kyro II , hehehehheheheeheheh Lenke til kommentar
yea Skrevet 7. februar 2002 Del Skrevet 7. februar 2002 Joda, GeForce 4 har bedre 3d ytelse enn Radeon 8500. Imidlertid er denne forskjellen ubetydelig for en normal bruker. Men så er vel heller ikke 3d det eneste man bruker PC'en til, og når det gjelder 2d-ytelse så er Radeon 8500 langt bedre enn Nvidia-kort. Det klarer alle oppløsninger i 85 hz, og med krystallklart bilde. Ingen Nvidia kort jeg har sett klarer det. Når man kommer opp i 1600x1200 ser man stor forskjell på et Radeon og et Nvidia-kort. Så med mindre du KUN spiller hjernedøde spill som Quake, er Radeon 8500 et mye bedre valg enn GeForce 4 Lenke til kommentar
Lajdden Skrevet 7. februar 2002 Del Skrevet 7. februar 2002 Hvor tar du alle antagelsene om GeForce 4 fra ? Kortet er ikke kommet i butikken engang, og de fleste testene er dårlige. Se på http://www.digit-life.com/articles/gf4/index1.html for en test som er litt grundigere. Jeg hadde for 1 mnd siden veldig lyst på Radeon, mest pga 2D kvalitet og Hydraview. Nå ser det ut til at de argumentene er ubrukelige med Nvidias støtte for de samme funksjonene. Radeon har også et MEGA driverproblem og klarer ikke å levere nok kort. Husk at R8500 skulle være en konkurrent til GeForce3, og når ATI ikke klarte å levere før for inntil 2 uker siden....skjønner ? Lenke til kommentar
Ikon Skrevet 7. februar 2002 Del Skrevet 7. februar 2002 Sitter her på jobben med Geforce3 ti 200 og kjører 1600x1200 i 85hz, så pls... Det er skjermen som er begrensningen, ikke grafikk kortet. Quote: Joda, GeForce 4 har bedre 3d ytelse enn Radeon 8500. Imidlertid er denne forskjellen ubetydelig for en normal bruker Altså, tror du virkelig at en vanlig bruker sitter og tenker; skal jeg kjøpe geforce4 eller radeon 8500? De trenger ikke kort som koster over 1000,- Til vanlig bruk duger det med TNT2 Lenke til kommentar
Kenny000 Skrevet 7. februar 2002 Del Skrevet 7. februar 2002 Hva tror dere om drivere til Nvidia? Vil GeForce4 bli bedre med tiden? Lenke til kommentar
Radeon8500 Skrevet 7. februar 2002 Del Skrevet 7. februar 2002 Quote: On 2002-02-07 09:44, Ikon skrev:Sitter her på jobben med Geforce3 ti 200 og kjører 1600x1200 i 85hz, så pls... Det er skjermen som er begrensningen, ikke grafikk kortet. Quote: Joda, GeForce 4 har bedre 3d ytelse enn Radeon 8500. Imidlertid er denne forskjellen ubetydelig for en normal bruker Altså, tror du virkelig at en vanlig bruker sitter og tenker; skal jeg kjøpe geforce4 eller radeon 8500? De trenger ikke kort som koster over 1000,- Til vanlig bruk duger det med TNT2 Skal ikke kaste meg inn på Hz instillingene deres i oppløsninger, jeg skal bare komme med en kommentar. I oppløsninger iver 1280x1024 merker man forskjell i klarheten i bildene som blir vist i 2D når det gjelder R200 og ett GF3. R200 er klarere, og skarpere. Når det gjelder ATi så satser ikke de på rå ytelse, nei, det er satsningspunkt nr. 2 (hittil) det de er ute etter er den beste gjengivelsen av bildene, klarhet. Hvor bra texturene blir vist i forhold til de originale. Etterpå så kommer ytelsen. Jeg eier ett Radeon 64MB kort, en kamerat av meg eier ett GF3, min PC har mye (Vel, ikke så mye) bedre gjengivelse av texturene, klarhet, enn hans GF3. MEN han har en del FPS mer enn meg også da. Jeg er ikke spillfanatiker, så klart, jeg spiller jo, men så lenge jeg har over 40+ fps i 1024x768x32x32 går det greit! Og hittil kan jeg til og med kjøre RTCW i denne oppløsningen! Hemmeligheten: Jeg tweaker! Pluss at jeg har flasha BIOS'en til skjermkortet. Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 7. februar 2002 Del Skrevet 7. februar 2002 Til han over: Amen. Finnes mer her i livet en quake og madomnion testing. Lenke til kommentar
Clupus Skrevet 7. februar 2002 Del Skrevet 7. februar 2002 Hovedgrunnen til den dårlege 2D kvaliteten på enkelte nVidia kort er lavpassfilteret.. Mange skjermkortprodusentar bruker billege komponentar med "høg" feilmargin. Dette ser du lett om du ser eit "før og etter" bilete av 2D kvaliteten på eit modda GF3.. Eg køyrer 1600*1200x85Hz på mitt Daytona GF3 ti200, mange har klaga på 2D kvaliteten på dette kortet, og eg må sei meg enig i det. Etter at eg modda vekk lavpassfilteret.. WOW.. krystallklart bilete, eg vil våge å påstå at det er _mesten_ i Matrox kvalitet.. Jaja, nå er ikkje poenget mitt å få folk til å kjøpa eit nVidia kort og ødelegga det.. Det er teit å måtta modifisera eit nytt skjermkort til 1000,- syns eg, og om ein då må modifisera eit kort til 3000,-... Uansett.. nå har ikkje eg sett så altfor mykje på specca til GF4'n ennå, men hugs på nfiniteFX II, Accuview AA, LMAII o.l. dette er jo ny teknologi, og eg syns det blir feil å samanlikna Radeon 8500 med GF4 Ti... Både pga. pris og at GF4 er nVidias siste, Radeon 8500 bør heller sammenlignast med GF3, så får me samenlikna ATi's neste med GF4 :wink: Lenke til kommentar
kimaeven Skrevet 7. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2002 Poenget er at når ATi i dethele tatt kan sammenlignes med Geforce4 (som det kan etter min mening) så sier det litt om hvor store ATi kan bli. Husk AMD og Intel!!! VEnt til ATi får det nye driverteamet sitt til å sparke ut noen skikkelige drivere som en enda bedre enn de gode som er så får du se. ATi kommer til å bli konge. Hvorfor tror du nVidia kaster ut alle de geforcve4 brikkene. MX versjonene er kanskje dårligere enn geforce3. ATi kommer for fullt. LEVE ATI!!!!!!!!!!1 Lenke til kommentar
Terradoc Skrevet 7. februar 2002 Del Skrevet 7. februar 2002 er det ikke slik at ATI allerede har større markedsandel enn nvidia, men nvidia ruler fremdeles på ytelse? Tror ingen av dem kommer til å dø :smile: ATI er stor, og Nvidia sammarbeider med Microsoft (xbox og senere homestation(?)). Priskrig = bra. Håper bare kyro gjengen kommer med noe dugelig! Hadde også vært kult om flere hadde kommet på markedet, som bitbrothers eller hva de heter som sier de har revolusjonerende teknologi men vil ikke vise det frem annet enn på papiret :smile: Lenke til kommentar
labri Skrevet 7. februar 2002 Del Skrevet 7. februar 2002 Endelig skjer det! Prisene faller. tjoho. Komplett har vel bare "glemt" å justere prisene? Jeg går kanskje kanskje for det billigste Ti-kortet. Men hvis Ti500 blir veldig billig blir det jo kanskje det jah. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå