Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Kopiere bilder fra minnekort på kamera/mobil - Windows utforsker har sluttet å virke


Anbefalte innlegg

Trenger litt hjelp fra dere data-spesialister.

 

Har to stk pcer, én med Vista og en med Win7.

Når jeg har tatt bilder med enten digitalkamera eller mobil, og vil legge dette inn på pcen får jeg et problem. Jeg har pleid å finne frem filene i mappen på minnekortet og så markere og kopiere inn i mappen jeg vil ha de på pcen.

 

Dette fungerer bra i Vista, men når jeg prøver det på min maskin med Win7 så får jeg meldingen: Windows utforsker har sluttet å virke. Denne beskjeden har jeg fått helt siden pcen var ny. Eneste måten å få bildene over fra kamera/mobil på Win7 er å kjøre den prosessen med bildeoverføring, og da kjører den absolutt alle bildene fra brikken over i en mappe under "Mine Dokumenter".

 

Har Win7 en sperre som gjør at det ikke er mulig med bare copy/paste av bilder?

Ps: Copy/paste av filer på minnepinner fungerer uten problemer

 

Takker for alle svar!

Endret av Eirik84
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trenger litt hjelp fra dere data-spesialister.

 

Har to stk pcer, én med Vista og en med Win7.

Når jeg har tatt bilder med enten digitalkamera eller mobil, og vil legge dette inn på pcen får jeg et problem. Jeg har pleid å finne frem filene i mappen på minnekortet og så markere og kopiere inn i mappen jeg vil ha de på pcen.

 

Dette fungerer bra i Vista, men når jeg prøver det på min maskin med Win7 så får jeg meldingen: Windows utforsker har sluttet å virke. Denne beskjeden har jeg fått helt siden pcen var ny. Eneste måten å få bildene over fra kamera/mobil på Win7 er å kjøre den prosessen med bildeoverføring, og da kjører den absolutt alle bildene fra brikken over i en mappe under "Mine Dokumenter".

 

Har Win7 en sperre som gjør at det ikke er mulig med bare copy/paste av bilder?

Ps: Copy/paste av filer på minnepinner fungerer uten problemer

 

Takker for alle svar!

 

Om problemet vedvare kan du bruke programmet dropbox http://www.dropbox.com/ så kan du laste opp fra vista og ned til win7..du må da installere dropbox på begge pc'er ,men har hatt samme problem selv men det har løst seg av seg selv,så kan ikke si hva du må gjøre..du kan jo prøve updates feks?:whistle:...dropbox kan du også bruke til fildeling,enten ved att andre bruker drobox,og på den måten kan dele fier..eller du marker den filen du vil dele og kopierer link og sender den i epost.

Endret av Jan Erik Engan
Lenke til kommentar

 

Eneste måten å få bildene over fra kamera/mobil på Win7 er å kjøre den prosessen med bildeoverføring, og da kjører den absolutt alle bildene fra brikken over i en mappe under "Mine Dokumenter".

Jeg har selv brukt denne metoden , før jeg fant ut at det er mulig å gjøre det via explorer.

 

Savner virkelig den geniale funksjonen i gamle XP.

Der kunne man enkelt velge hvilke bilder man vil importere , uten å gå via Explorer.

 

 

 

 

 

Har Win7 en sperre som gjør at det ikke er mulig med bare copy/paste av bilder?

 

Nei , det funker hos meg.

Bare å markere de bildene man vil overføre.

Endret av johome
Lenke til kommentar

Tipper det har noe med drivere å gjøre. Du har antagelig koblet kamera til PC med en USB kabel. Hva om du tar ut minnekort og putter det i en kortleser, fungerer det?

EOS 450D tilkoblet med usb-kabel ja, det samme er iPhone 4.

Samme problemet på begge to.

 

Kan jo prøve en kortleser, men det løser igrunn bare problemet med kameraet i så fall.

Men takk for tips :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...