kakt_us Skrevet 26. september 2011 Del Skrevet 26. september 2011 (endret) Hei folkens. Prøver meg litt fram her. Da jeg bodde i Molde, så hadde jeg CanalDigital som internett lev. og router, nett og alt var som det skulle. Da jeg flyttet på Averøy, fikk så fiber via Neas, og bruker D-Link DIR655. Routeren driver og henger seg opp hele tiden. Jeg får koplet meg opp på tråløse via pc/mobil, men får ikke lastet feks Facebook.com siden. Tar jeg ut strømmen, og kopler den i igjen, så fungerer nettet som det skal. Så faller den ut igjen etter litt. Jeg har 20/10 linje med de. Har dere noen tips til hva jeg skal gjøre for å løse feilen? Når jeg kun bruker kabel fra modemet til pc, så fungerer det som det skal, så feilen Tror jeg ligger i routeren. Men vet ikke hvordan jeg skal gå fram for å utluke feiler. En kolega på jobben sier det er feil med Neas, og når jeg snakker med de, så sier det at det er routeren. (Jeg tror selv det er routeren som er feilen.) Det samme skjer på en nabos hus med lik ruouter, samt svigermor som har en annen en, er samme type feil. Endret 26. september 2011 av kakt_us Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 26. september 2011 Del Skrevet 26. september 2011 Har du oppdatert firmware? Nyeste firmware finner du her om du har Rev. Ax versjonen. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 28. september 2011 Del Skrevet 28. september 2011 D-Link lager drittroutere, det er det som er feilen. KJøp noe skikkelig som Netgear, Linksys eller Asus. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå