RadivS Skrevet 26. september 2011 Del Skrevet 26. september 2011 Når jeg booter opp dataen så kommer den opp med masse loddrette striper når den er ferdig. Har lagt in Win7 på nytt, da virket den noen dager, og så kom de samme stripene igjen. Noen som kan hjelpe til med å finne ut hva dette kan være ? Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 26. september 2011 Del Skrevet 26. september 2011 Hvis den laptopen har NVIDIA GeForce 8400M GS skjermkort, er det nok store muligheter for at kortet er i ferd med å ta kvelden. Dessverre har Geforce 8xxx og 9xxx serien fra Nvidia en feil som gjør at mange av skjermkortene dør etter en viss tid. Skjedde med 2 stk 8800M GTX kort som jeg hadde i en Dell XPS 17, og med et 8600 GT kort i en desktop. Regner nok med at det vil bli verre etter hvert, stripene kan dukke opp med det samme dataen starter og da er kortet kaputt. Du kan jo kontakte HP support og hære om de kan gjøre noe, kommer an på hvor gammel laptopen er. Husk at du har 5 års reklamasjonsrett på slikt. Lenke til kommentar
RadivS Skrevet 26. september 2011 Forfatter Del Skrevet 26. september 2011 Den er fra 2008, så det er under 5 år. Noen som har prøvd 5 års regelen mot HP Norge og vet hvordan de behandler slike henvendelser ? Hvis ikke dette går, takler disse maskinene noe annet skjermkort enn 8400M GS, eller må man få tak i et slikt? Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 26. september 2011 Del Skrevet 26. september 2011 (endret) Klipp fra Elektronikkbransjen, spørsmål og svar. http://www.elektroni...orsmal-og-svar/ Sitat: "Reklamasjonstid Hva avgjør reklamasjonstiden på et produkt? SVAR: Reklamasjonstiden avgjøres av produkters levetid, og denne settes vanligvis av produsent/leverandør. Produkter med en levetid inntil to år, skal i følge loven ha to års reklamasjonsfrist. Produkter med levetid "vesentlig lengre enn to år" skal ha fem års reklamasjonsfrist. Med begrepet "vesentlig lengre" tenker vi vanligvis tre år eller mer." sitat slutt En bærbar PC har vesentlig lengre levetid enn 2 år og dermed 5 års reklamasjonsrett hvis vi snakker om privatkjøp. For kjøp i næring (firma) kan reklamasjonstiden variere, men er sjelden lengre enn garantitiden, eller mer enn et år. Normalt skal du reklamere til butikken hvor du kjøpte varen, som jeg vil tro vil henvende deg til HP Norge hvis det er dit du skal reklamere. Dette er normalt ren plankekjøring som ikke skal gi deg noen problemer hvis maskinen ellers er uskadet fysisk. Dvs. det bør ikke være merker på den som kan tyde på at den har vært utsatt for fall eller slag. Endret 26. september 2011 av -alias- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå