AlexGM Skrevet 26. september 2011 Del Skrevet 26. september 2011 (endret) Heisann alle sammen. Det har seg slik at jeg for 3 uker siden fikk min nye pc fra komplett.no. I går opplevde jeg for første gang at når jeg skrudde på pc'en så fant den ikke SATA port 1 som er SSD harddisken min hvor windows ligger installert. Etter langt om lenge så fikk jeg pcn til å finne den igjen, samt slette alt på disken for så installere windows på nytt. Alt vel og bra utenom at dette var slitsomt og irriterrende. Pcn kunne boote på nytt uten problemer. Vel i dag tidlig så skjedde det samme igjen, BIOS fant ikke SATA port 1 ved boot. Jeg hadde nå laget en sikkerhetskopi - som vel og merke ikke var funksjonell av en eller annen grunn (fant ikke elementet) - og trodde det kom til å gå fortere denne gangen. Vel det gjorde det jo forsåvidt ikke. Jeg fant ikke SSD disken i det hele tatt denne gangen. Så jeg startet pc på nytt en siste gang før jeg gav opp for å ringe komplett.no. VEL da ut av ingenting fant pcn SSD harddisken med windows på, INGEN problemer i det hele tatt og her sitter jeg. Jeg orker ikke å leve i usikkerhet, og jeg er nesten sikker på at dette kommer til å skje igjen. I dag krasjet pcn mens kjæresten var på facebook, og etter det fant den ikke harddisken. Sist gang skjedde det fra boot av. Er det noen som har opplevd noe liknende? Jeg fatter ikke og begriper hvorfor dette skjer, men har lest på nettet at for mange har dette endt opp med at de bytter harddisk på garantien. I dag så kjørte jeg en sjekk av minne på windows boot cden før den plutselig fant harddisken igjen da, kan det tenkes at det har noe med saken å gjøre? Specs er forøvrig: ASUS Sabertooth P67, Socket-1155 ATX, P67, DDR3, 2xPCIe(2.0)x16, CFX& SLI, SATA 6Gb/s, USB 3.0, FW, EFI Intel® Core# i7-2600 Processor Socket-LGA1155, Quad Core, 3.4Ghz, 8MB, 95W, Boxed w/fan Corsair Vengeance# DDR3 1600MHz 16GB CL9 Kit w/4x 4GB XMS3 modules, CL9-9-9-24, 1.5V, Vengeance Heatspreader, 240 pin Gainward GeForce GTX 560Ti 2GB PhysX PCI-Express 2.0,"Phantom", GDDR5, 2xDVI, HDMI, 822MHz Sony Optiarc DVD±RW Writer, AD-5280S SATA, DVD±R: 24x, DVD+RW: 8x, DVD-RW: 6x, Bulk, BLACK Western Digital Caviar® Blue 1TB SATA 6Gb/s (SATA 3.0), 32MB, 7200RPM Corsair SSD Force Series# 3, 60GB SATA 6 Gb/s (SATA3.0), 550MB/490MB/s read/write, SandForce® SF-2200 Skjer dette igjen ryker pcn inn til komplett for å si det sånn. Det skaper mektig med frustrasjon dette her.. Går sterkt utover studiene og den lille avslapningstiden jeg liker å ha med spill PS: I dag kom det opp følgende feilmelding ved boot: status: 0xc00000e. Sist gang var det "HARD DISK BOOT FAILURE INSERT SYSTEM DISK PRESS ENTER" Eller noe i den duren ihvertfall Endret 26. september 2011 av AlexGM Lenke til kommentar
johome Skrevet 26. september 2011 Del Skrevet 26. september 2011 (endret) Typisk for SSD'er med den nå nærmest "beryktede" SandForce 2281 kontrolleren. Massevis av trøbbel med den. Hadde rett og slett ha returnert SSD'en. Anbefaler på det sterkeste Crucial m4 64 GB til 750,- , eller 128 GB utgaven til 1295,- De er begge på tilbud nå. Med nyeste firmvare klarer 128 GB utgaven ca 540/210 MB/s Endret 26. september 2011 av johome Lenke til kommentar
AlexGM Skrevet 26. september 2011 Forfatter Del Skrevet 26. september 2011 (endret) Såpass ja. Pokker ta min begrensede kunnskap om SSD disker. Får vel høre med komplett om det er mulig å få erstattet den med en av de du foreslår kanskje. Men det er altså ingen viten om hvordan fikse det, nye drivere eller noe? Endret 26. september 2011 av AlexGM Lenke til kommentar
Audun0505 Skrevet 26. september 2011 Del Skrevet 26. september 2011 Såpass ja. Poker ta min begrensede kunnskap om SSD disker. Får vel høre med komplett om det er mulig å få erstattet den med en av de du foreslår kanskje. Men det er altså ingen viten om hvordan fikse det, nye drivere eller noe? Har samme disk som deg, eller 120 gb-versjonen, og jeg sliter med bluescreens og at den forsvinner fra BIOS under oppstart. Du kan prøve å oppdatere firmwaren (google corsair force 3 firmware update). Den funker ikke på meg - når jeg prøver å oppdatere får jeg masse rare feil. Jeg har søkt om retur hos komplett i dag, og har tenkt til å skaffe meg en crucial 128 gb istedet. Lenke til kommentar
AlexGM Skrevet 26. september 2011 Forfatter Del Skrevet 26. september 2011 Jeg har nå sendt en mail til de jeg også. Håper det lar seg ordne! Lenke til kommentar
AlexGM Skrevet 27. september 2011 Forfatter Del Skrevet 27. september 2011 Okay, jeg kan nok sende den inn å få den byttet. Men det setter meg ut en liten stund. Det jeg har funnet ut er at når jeg tar ledningen fra SSD disken ut av SATA porten og inn i AOS porten så fungerer det og bios finner disken ved boot. Altså må det jo være en feil hvor ssd disken og sata porten ikke er kompatibel? Noen som har noen innspill. En annen dum ting ved å ha den i AOS porten er at hastigheten til disken er noe redusert. Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 28. september 2011 Del Skrevet 28. september 2011 Er nok bare og sende den inn og be om og bytte til en anen. Dette er et kjent problem som sagt. Tror ikke de har kommet med noen firmware opptateringer som har fikset problemene enda. en Crucial m4 ssd ambefaler jeg. Har selv en, og er veldig fornøyd med den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå