B1ackBoX Skrevet 8. august 2003 Del Skrevet 8. august 2003 oke, here it comes! Har; en XP2800 barton og to stk 512MB Twinmos pc3200 m/Winbond som kjøres i dual.(resten står i signatur.) Prob: pc'n vil ikkje over 200 i fsb(klarer 200, men der er grensa), og multiplieren vil knapt la maskinen kjøre på 12,5 med 200fsb(har ikkje gjort noe med cpu'n, så høyeste mp er 12,5). (cpu og ram fsb kjører synkront, 200på cpu - 200på ram) ram: -økning av volt hjelper ikkje(..forresten, hva er standard volt?..bios står på "Auto", satte den til 2.77volt ) -kanskje det er timing'a, satte den på 2,5-2-3-6(nå) standard da æ satte dem inn var 2,5-3-3-8. Disse to timeingene var de eneste to som æ klarte å boot'e med, men med 2,5-2-3-6 timeing'a vil ingen benchmark programmer kjøre(3DMark03, PCmark2002, CPUmark, etc..) ..eller er det cpu'en som krangler?? -satte ned mp til 11 og prøvde å øke fsb uten at cpu skulle hindre meg, men den gang ei. satte opp volten et hakk av gangen, og når det ikkje hjalp med selv 2.075volt, satte æ den ned igjen. Hadde pc'n på 12,5x200@1,9volt og ram på 2,5-2-3-6@2,77 og prvde 3DMark03. ca midt i test 1 reboota pc'n seg ..samme skjedde med PCmark2002, ca halvveis i testen --reboot ..ja ja tenkte æ, og prøvde å la pc'n kjøre et spill. tok det æ hadde for handen--IGI-2. .. etter noen min spilling, -reboot! noen forslag om hva æ kan gjøre? Pleeeaaase!!! Lenke til kommentar
formann Skrevet 8. august 2003 Del Skrevet 8. august 2003 Har du prøvd å øke chipset voltage? og kanskje montere en vifte som blåser litt på NB? Lenke til kommentar
PumpAction Skrevet 8. august 2003 Del Skrevet 8. august 2003 Har selv et litt lignende problem. Klarer ikke å kjøre prime95 i over 2 min hvis jeg går over 198 MHz FSB. Uavhenging av multiplier, må også kjøre standard timings på rammen. 1.7v chip; 1.7v agp; 2.9v ram; 1.725v cpu Spec i sig. Rammen er av typen CH5 PS. Med FSB/RAM divider/multiplier har jeg klart å kjøre hovedkortet på 247.5 MHz FSB virker som om rammen som er litt 'rar' hos meg. Lenke til kommentar
B1ackBoX Skrevet 8. august 2003 Forfatter Del Skrevet 8. august 2003 tester 12x200fsb....default chipsett volt er 1,6 -tester nå med 1,8(som er neste steg, 1,6-1,8-2,0) .....nope, blåskjerm og melding om feil i ntskernel(..ett eller annet lignende) .....neste forsøk; ..logger in i win..nope reboot satte fsb til 198, lar chipsett volt'en være på 1,8 og tester igjen ..3DMark03 --midt i test 1, avslutter bare programmet seg ..PCMark2002--fullfører; CPU score---7358 Mem score--6494 HDD score--1075 8) ..testet flere ganger med div fsb og mp, uten at situasjonen ble noe bedre tørr æ teste med 2,0volt på chipsett? :-? Lenke til kommentar
formann Skrevet 8. august 2003 Del Skrevet 8. august 2003 tester 12x200fsb....default chipsett volt er 1,6 -tester nå med 1,8(som er neste steg, 1,6-1,8-2,0).....nope, blåskjerm og melding om feil i ntskernel(..ett eller annet lignende) .....neste forsøk; ..logger in i win..nope reboot satte fsb til 198, lar chipsett volt'en være på 1,8 og tester igjen ..3DMark03 --midt i test 1, avslutter bare programmet seg ..PCMark2002--fullfører; CPU score---7358 Mem score--6494 HDD score--1075 8) ..testet flere ganger med div fsb og mp, uten at situasjonen ble noe bedre tørr æ teste med 2,0volt på chipsett? :-? Du burde ikke kjøre 2.0vdd .. det skal holde lenge med 1.8. Det er mange 8rda3 kort som har feil fra fabrikk. Det kan virke litt som om du har fått et av dem. Lenke til kommentar
B1ackBoX Skrevet 8. august 2003 Forfatter Del Skrevet 8. august 2003 shitt hva kan æ da gjøre?? vet ikkje om æ tør fikle noe med verken L1 eller L12 på cpu'en(hatt litt utgifter i det siste, vil ikkje ha en til. ...ennå)...om det hadde hjulpet. .. har blitt fast gjest på pc butikken i nærheten, nesten innom hver dag, nesten rett før dem kaster me på dør. .. så æ vet ikkje hvor mye æ tør mase på dem. ---(sitter å leser på microplex sine sider om en vannblokk av sølv ...vurderes sterkt, siden viftene mine er på tide å bli byttet ut) Hjelper det med annen ram?? ev. å gjøre noe med cpu'en?(L1, L12 broene?!?) forslag mottas med takk! Edit: kjente på psu'n; den va jaggu varm en standard en, som følgte med kabinettet når æ kjøpte det(Chieftec 360W) Burde kanskje bytte? ..så på Antec's 550watt's, den budre da holde Lenke til kommentar
B1ackBoX Skrevet 8. august 2003 Forfatter Del Skrevet 8. august 2003 H*****e der tok PSU'en kvelden, varm som bare F*** ja ja, får bestille ny. ikkje særlig annet å gjøre med det ... var kanskje den som var dilemmaet hele tiden? ..vel, vi får se Lenke til kommentar
hcgustad Skrevet 8. august 2003 Del Skrevet 8. august 2003 Du burde ikke kjøre 2.0vdd .. det skal holde lenge med 1.8. Det er mange 8rda3 kort som har feil fra fabrikk. Det kan virke litt som om du har fått et av dem. Hva er egentlig feilsymptomene på disse kortene? Lenke til kommentar
formann Skrevet 8. august 2003 Del Skrevet 8. august 2003 Du burde ikke kjøre 2.0vdd .. det skal holde lenge med 1.8. Det er mange 8rda3 kort som har feil fra fabrikk. Det kan virke litt som om du har fått et av dem. Hva er egentlig feilsymptomene på disse kortene? Henger seg og sliter med å kjøre høy FSB. De fleste kortene funker greit så fort man setter ned FSB til 133, men det er jo HELT uaktuelt. Lenke til kommentar
jbb Skrevet 9. august 2003 Del Skrevet 9. august 2003 Har selv et litt lignende problem. Klarer ikke å kjøre prime95 i over 2 min hvis jeg går over 198 MHz FSB. Uavhenging av multiplier, må også kjøre standard timings på rammen. 1.7v chip; 1.7v agp; 2.9v ram; 1.725v cpu Spec i sig. Rammen er av typen CH5 PS. Med FSB/RAM divider/multiplier har jeg klart å kjøre hovedkortet på 247.5 MHz FSB virker som om rammen som er litt 'rar' hos meg. Har nøyaktig det samme problem! Nekter å gå over 200fsb stabilt, min winbond chip er av samme type som din. Kjører de samme voltage også. Hva er det som holder meg igjen? PS. Har ikke prøvd å stille FSB/RAM. Lenke til kommentar
formann Skrevet 9. august 2003 Del Skrevet 9. august 2003 Har selv et litt lignende problem. Klarer ikke å kjøre prime95 i over 2 min hvis jeg går over 198 MHz FSB. Uavhenging av multiplier, må også kjøre standard timings på rammen. 1.7v chip; 1.7v agp; 2.9v ram; 1.725v cpu Spec i sig. Rammen er av typen CH5 PS. Med FSB/RAM divider/multiplier har jeg klart å kjøre hovedkortet på 247.5 MHz FSB virker som om rammen som er litt 'rar' hos meg. Har nøyaktig det samme problem! Nekter å gå over 200fsb stabilt, min winbond chip er av samme type som din. Kjører de samme voltage også. Hva er det som holder meg igjen? PS. Har ikke prøvd å stille FSB/RAM. Dere har husket å kjøre ram sync og tRCD 3 eller høyere? Om dere kjører tRCD på 2 så er det nemlig ikke så rart dere sliter med å komme høyere. FSB Spreadspectrum er også slått av ? Lenke til kommentar
jbb Skrevet 10. august 2003 Del Skrevet 10. august 2003 Jeg kjører FSB og ram sync. Hva er egentlig tRCD 3? Ville vært takknemlig hvis du ville forklart det. Edit: FSB spread spectrum er av. Lenke til kommentar
formann Skrevet 10. august 2003 Del Skrevet 10. august 2003 Jeg kjører FSB og ram sync. Hva er egentlig tRCD 3? Ville vært takknemlig hvis du ville forklart det.Edit: FSB spread spectrum er av. tRCD - RAS to CAS Delay .. det er den timingen som er nest øverst på lista i bios mener jeg å huske. Lenke til kommentar
jbb Skrevet 10. august 2003 Del Skrevet 10. august 2003 formann: Har hatt trcd3 hele tiden. Skjønner ikke hva som holder meg igjen. Om det er cpu, ram eller hk. Lenke til kommentar
formann Skrevet 10. august 2003 Del Skrevet 10. august 2003 formann: Har hatt trcd3 hele tiden. Skjønner ikke hva som holder meg igjen. Om det er cpu, ram eller hk. Høres veldig ut som om det er ram som holder deg igjen. Prøv å kjør brikkene hver for seg, og se hva du får til da. Lenke til kommentar
jbb Skrevet 10. august 2003 Del Skrevet 10. august 2003 har bare 1stk 512mb brikk.... Lenke til kommentar
formann Skrevet 10. august 2003 Del Skrevet 10. august 2003 har bare 1stk 512mb brikk.... ahh.. ok. Har du prøvd å kjøre lav fsb og minnet på 200-210 med å bruke divider? Det virker veldig som om det er rambrikken din som er syk. Lenke til kommentar
PumpAction Skrevet 10. august 2003 Del Skrevet 10. august 2003 Problemet mitt viser seg også å være en elendig ram brikke. Kjører nå en Geil 166 MHz Value brikke på 210 MHz FSB og økende(ikke ferdig å teste). Moderate timings. Klarte ikke mer enn 198 med twinmos brikken selv med 2.5-4-4-8. Lenke til kommentar
B1ackBoX Skrevet 10. august 2003 Forfatter Del Skrevet 10. august 2003 ...sjekket for ikkje mange minuttene siden prisen på Golden Geil ddr ram... :o :oops: :o for en pris!! (blir nok ikkje noen slike på meg dette ti-året ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå