MrAvionics Skrevet 26. september 2011 Del Skrevet 26. september 2011 Kjære alle forumbrukere Jeg har nå fått utlevert en oppgave som sier at jeg skal lage en muntlig fremføring med powerpoint som hjelpemiddel. Fremføringen skal vare ca: 5 minutter og skal handle om vikingenes dagligliv verdier og idealer [Kunne velge mellom tre tema-er, men valgte altså dette] Vurderingskriterier: En helhetlig framføring med god flyt, skruktur og sammenheng. Snakke klart og tydelig og løsrevet fra manus. God innsikt i stoffet som presenteres. Evne til å svare på spørsmål underveis eller på slutten. Godt refleksjonsnivå. God powerpoint / annet visuelt hjelpemiddel. Jeg ønsker noen tips til absolutt viktige punkter jeg ikke bør glemme, og tips til tekster som er relevante og lette å lese / huske da jeg må trekke inn noen tekster jeg har lest. Takker for eventuelle tips. Med vennlig hilsen, Arne Austenå. Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 26. september 2011 Del Skrevet 26. september 2011 Dekk hovedpunktene i historieboka di så er du safe Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 26. september 2011 Forfatter Del Skrevet 26. september 2011 Hehe, har ikke historie bok :I Det står også: Du bør finne noe mer en det som står i boka og som vi har gjennomgått i klassen. Fremføringen er i Norsk faget. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 26. september 2011 Del Skrevet 26. september 2011 Husk å trekke frem at vikinger har på seg en falsk myte om voldtekter og plyndring, da dette er sterkt overdrevet fra historiebøkene. Lenke til kommentar
slipten Skrevet 26. september 2011 Del Skrevet 26. september 2011 at vikinger også hadde slaver til hjelp i dagliglivet, er greit å ha med. treller kaller vi det i norge. De drev og med sport, som bryting, svømming osv. det ligger en post om akkurat dette på dette forumet allerde, søk det opp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå