suuhoo Skrevet 27. september 2011 Del Skrevet 27. september 2011 Er det mest sannsynlig at det er noe feil med oppsettet i BIOS da? Lenke til kommentar
KLB Skrevet 28. september 2011 Forfatter Del Skrevet 28. september 2011 Har du prøvd en av disse for å slette alle partisjoner: http://partedmagic.com/doku.php http://gparted.sourceforge.net/livecd.php Er alle settinger i BIOS riktig satt opp? Hvis du har en annen maskin du kan sette disken over i kan du prøve å installere på den. Da har jeg prøvd dette også, de stopper også opp Begynner å bli litt mer enn frustrert nå. Håpte i det lengste å slippe å levere den inn..... Lenke til kommentar
Eppelsin Skrevet 28. september 2011 Del Skrevet 28. september 2011 Prøvde å boote fra et av de andre alternativene også, men da kjører den en lang prosess, og så bare stopper den, og avslutter siste setningen med mint@mint ~ $ Kanksje et dumt spm, men har du prøvd å trykke "Enter" her (i kommandolinjen)? Evt kan du prøve å trykke Alt-F7 eller Ctrl-Alt-F7 til F12(?) for å se om den har starten i en annen "GUI skjerm" (husker ikke hva de kaller det, (ctrl) alt-F1-F6 sånn omtrent er forskjellige tekst-kommandolinjer, i hvertfall i Ubuntu som jeg er mer vant med - ingen ekspert da). Lenke til kommentar
KLB Skrevet 28. september 2011 Forfatter Del Skrevet 28. september 2011 Jada, har prøvd å trykke enter, men det skjer ingenting. Når det stopper opp, så står bare "streken" og blinker. Har også testet ut forskjellige "F" kombinasjoner uten at det skjer noe. Skal prøve meg på Ubuntu og de "F" komboene du nevner når jeg kommer hjem i dag. Lenke til kommentar
KLB Skrevet 28. september 2011 Forfatter Del Skrevet 28. september 2011 (endret) Eksempel med bilde..... Prøvde meg på http://partedmagic.com/doku.php for å se om det hjalp før installasjon av Mint, og de andre. Der stoppet det opp der også..... "Setting up system devices" Og så Stiiiilllleeee. Endret 28. september 2011 av KLB Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 29. september 2011 Del Skrevet 29. september 2011 Prøv the obvious - en ikke-debian/ubuntu-distribusjon. Fyr opp fedora eller noe slik. Jeg har også hatt problemer med installeren til ubuntu. Lenke til kommentar
KLB Skrevet 29. september 2011 Forfatter Del Skrevet 29. september 2011 (endret) Systemet er helt blankt tror jeg. Fedora fungerer heller ikke. Endret 29. september 2011 av KLB Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 29. september 2011 Del Skrevet 29. september 2011 Samme feil? Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 29. september 2011 Del Skrevet 29. september 2011 Isåfall tipper jeg det enten er installasjonsmediet (bruker du CD? USB? Samme pinne?) eller hardwaren din. Lenke til kommentar
KLB Skrevet 29. september 2011 Forfatter Del Skrevet 29. september 2011 (endret) Laptopen fungerte med win. Etter at jeg puttet inn første cd med Mint fungerte ingenting. Har forsøkt med både cd, dvd og usb pinne. Endret 29. september 2011 av KLB Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 29. september 2011 Del Skrevet 29. september 2011 Kan du ikke engang boote til windows? Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 29. september 2011 Del Skrevet 29. september 2011 Vil ikke si noe for sikkert, men dette høres ut til å være en hardwaregreie. Er nok ikke utenkelig at du må ta kontakt med leverandøren. Lenke til kommentar
KLB Skrevet 30. september 2011 Forfatter Del Skrevet 30. september 2011 Leverandøren av en 3 år gammel laptop gjør nok ikke så mye. Derfor snuser jeg på DIY løsninger. Tenkte bare å bruke den som en pc nr. 4, for surfing på nettet, og muligens spilling av musikk på stua :-) Noen i nærheten av Egersund som kunne tenke seg å gå "hand to hand" med denne laptopen? ;-) Lenke til kommentar
suuhoo Skrevet 5. oktober 2011 Del Skrevet 5. oktober 2011 Funnet ut av problemet dit? Eneste jeg har fått til er å installere det i windows, altså ikke på egen harddisk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå