cFc Skrevet 26. september 2011 Del Skrevet 26. september 2011 Var på et jorde i Italia og tok noen bilder, først og fremst av hunden da dama hadde jeg masse av fra før. Men dere vet hvordan det blir.. Hunden var ekstremt vanskelig å ha med å gjøre, udisiplinert som den var Noe som også kan gjenspeiles i et par av bildene. Objektivet var et jeg fikk av slekten hennes faktisk, fra de glade filmdager. 35-70 F4. Så hvis noen anbefaler mer dybdeskarphet så må jeg si at det var umulig der å da. Lenke til kommentar
Nikona Skrevet 26. september 2011 Del Skrevet 26. september 2011 (endret) Bildet der hunden lukter på en løvetann er veldig fint. Bra plassering og komposisjon, i tillegg er det da en fin hund! De to med dama på har feil utsnitt, hun er "kupert". Det nederste kunne vært bra dersom du hadde hatt med hele dama, hun er plassert i riktig bildekant men jeg liker ikke utsnittet. Albuen og hendene hennes skulle vært med. Du hadde hatt plass til å komponert bildet bedre, for det er for mye foran henne på bildet. Og selve motivet er flott. Det øverste er helt "feil" da hun sitter i kanten og ser ut av bildet i tillegg til at du kunne hatt med mer av henne. Og så er det ikke harmoni mellom henne og hunden som står i bakgrunnen med ryggen til. De snur ryggen til hverandre bokstavelig talt. Men dette er min amatørmessige kritikk. Andre ser det kanskje annerledes... Endret 26. september 2011 av Nikona Lenke til kommentar
IceBlitz Skrevet 26. september 2011 Del Skrevet 26. september 2011 Er helt enig i det du sier, gode utgangspunkt men ta med dette på sjekklisten neste gang Utover det vil jeg bare si at bilde nr 3 var helt herlig. Det var et nydelig bilde, som kanskje skulle hatt litt høyere blenderverdi (mindre dybdeskarphet), men komposisjonen var flott! Lenke til kommentar
flageborg Skrevet 27. september 2011 Del Skrevet 27. september 2011 ...først og fremst av hunden og dama .... Kanskje en liten justering kan være noe slik.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå