Gå til innhold

Når ta Kreatin og Protein?

Anbefalte innlegg

Hei, Trener 3 ganger i uken, Rundt 18:00 - 20:00 tiden.

Var i Svinesund i helgen og kjøpte 100% Creatine og PF Big mass.

Problemet er at jeg aner IKKE hvor mye jeg skal ta og NÅR jeg skal ta disse :no:

Hadde blitt veldig glad om noen kunne gitt meg tips&tricks.

Mannen bak disken sa at du tar en skje Creatine i flaske, 2 Skjeer bigmass i flasken, Fyller opp med melk/vann og rister. Så drikker du dette under trening, Og en gang etter trening :hmm:

6632903.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mange som sier at man skal ha 4-5 dager med med 20g kreatin pr/dag for å fylle opp lagrene sine i kroppen, og etter det så tar man 5g pr/dag for vedlikehold.

NOTE: Mange som skriver at kreatin er noe man går på, noe som er feil, da dette ikke er steroider akkurat, man trenger ikke ha pauser når man bruker det ;)

Ser du har kjøpt Big Mass, og dette er jo et vektøkningspulver (gainer) som hjelper deg å øke i vekt, med mye karbohydrater i seg, så eventuelt 2 scoops rett før trening, eller 30min etter trening mtp da er kroppen mest motagelig for næring.

Men selv er jeg usikker på hvor mye gram det er per scoop, men dette kan du regne ut og finne ut hvor mye du trenger selv siden alle er forskjellige :)

Lenke til kommentar

Kreatin gir best resultater om det tas rett før og rett etter trening. Da sammens med karbohydrater...

Ta 2 scoops av kreatinen og 2 scoops av gaineren en halvtime før og rett etter treninga for best effekt.

Etter tre-fire uker reduserer du til en scoop kreatin...

Lykke til! :)

Lenke til kommentar

Må nesten spørre, Men hva er scoops? :S

Tok idag flere skjer med Kreatin (teskje) og Whey Gainer, Fordi jeg følte det ble for lite i den Imsdals 0,7l flaska.

Ikke spesielt stort hull er det heller (vanlig skrukork) Så jeg måtte skoffe det inn litt etter litt :p

1232569564DcliED.jpg

Drikkeflasker med sil er greit å ha for å få løyst opp alt pulveret.

• Liker 1
Lenke til kommentar

"2 scoops kreatin"???! Jeg tar en teskje før trening og en etter. Tar jeg litt for lite da? :/

Det var akkurat det de sa i Sverige også. Jeg tror jeg tok ALTFOR mye da isåfall. Men det er faen ikke lett å vite når jeg plutselig tok i betrakning at jeg hadde en 0,7L flaske (Skal jeg ha mer eller mindre *Klørseghøllihuet*)

Men da skal jeg faen ikke ta mer enn en skje eller 2 neste gang, Også 2 Scoops PF Big Mass gainer neste gang ;)Da kan det jo bare bli riktig.

Men så blander jeg med Tine Melk å da Schmaker det gådt! :thumbup:

Lenke til kommentar

"2 scoops kreatin"???! Jeg tar en teskje før trening og en etter. Tar jeg litt for lite da? :/

Det er tre forskjellige størrelser på scoops som følger med de forskjellige produktene...

Det som vanligvis følger med kreatin er 5g, også er det 10g og 20g med de forskjellige proteinpulvrene.

Jeg bruker nå (siden jeg har fullasta kreatinlagre) 1 5g scoop rett før og rett etter trening og 1 5g scoop på hviledager...

Lenke til kommentar

Kreatin er bra for kroppen, men for all del ikke ta for mye..

På Creatine Complete Extreme fra Gymgrossisten stod det anbefalt dose på 29,5g på morran og 30 min før trening, gjorde det, og det ble for mye for den usle kroppen min på 75 kg.. :tease:

(https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=335171&p=18334959&st=30420entry18334959)

Creatine Complete Extreme inneholder vel ikke bare kreatin, så det er nok ikke 29.5g kreatin du får ideg i en porsjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...