Velmont Skrevet 8. august 2003 Del Skrevet 8. august 2003 Hva er det første du gjør med ditt (*nix/bsd) system når du har lagt det inn? Ja - jeg vet, vi formaterer ikke så ofte. Men interessant å vite Egentlig vil jeg vite dette fordi jeg vil gjøre noe med det ferske SuSE 8.2 systemet mitt. Liker det ikke helt default og jeg er ingen desktop-rev. Det jeg har gjort er (utenom å legge inn standardting og rette på pakker): Lagt inn apt, Opera, mplayer og prøver å legge inn SuperKarambaFikset litt på KDE Kicker (er litt ekkel i starten) Lenke til kommentar
Silvester Skrevet 8. august 2003 Del Skrevet 8. august 2003 Første jeg gjør etter å ha reinstallert FreeBSD er å legge inn cvsup for å oppdatere ports, samt å legge inn nano. Deretter xfree og fluxbox, så masse stasj etter det igjen, firebird, apache, wine, sylpheed, gimp etc. Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 8. august 2003 Forfatter Del Skrevet 8. august 2003 Første jeg gjør etter å ha reinstallert FreeBSD er å legge inn cvsup for å oppdatere ports, samt å legge inn nano.Deretter xfree og fluxbox, så masse stasj etter det igjen, firebird, apache, wine, sylpheed, gimp etc. Men ingen GUI tweaks nei. Fluxbox er en lett liten sak. Jeg bruker selv KDE, og den er ikke særlig fin som standard. :-? Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 8. august 2003 Del Skrevet 8. august 2003 Last ned noen windows decorations og styles fra kdelook.org 8) Selv bruker jeg ThinKeramik til style og kbox-Blackbox (som lar deg kjøre black/fluxbox themes) til windowsdecorations. Lenke til kommentar
sim Skrevet 9. august 2003 Del Skrevet 9. august 2003 Last ned noen windows decorations og styles fra kdelook.org 8) Selv bruker jeg ThinKeramik til style og kbox-Blackbox (som lar deg kjøre black/fluxbox themes) til windowsdecorations. Har du fortsatt den stygge damen i bakgrunnen ? Det første jeg gjorde i SuSe var å bli sur på Kopete fordi standard settings var no dritt. Endret disse, å da funket det sånn noenlunde. Endra litt på 'taskbaren' og slikt for å få det slik jeg ønsket det. Så fikk jeg ikke tid til mer. Var ikke inne i SuSe flere ganger enn den ene, så installerte jeg slack. Og nå sitter jeg i win. Gidder ikke forklare. Har gjort det et par ganger før Lenke til kommentar
akzj0n Skrevet 9. august 2003 Del Skrevet 9. august 2003 emerge xfree emerge fluxbox osv osv Lenke til kommentar
Iminzilion Skrevet 9. august 2003 Del Skrevet 9. august 2003 emerge irssi emerge links Lenke til kommentar
Silvester Skrevet 9. august 2003 Del Skrevet 9. august 2003 Første jeg gjør etter å ha reinstallert FreeBSD er å legge inn cvsup for å oppdatere ports, samt å legge inn nano.Deretter xfree og fluxbox, så masse stasj etter det igjen, firebird, apache, wine, sylpheed, gimp etc. Men ingen GUI tweaks nei. Fluxbox er en lett liten sak. Jeg bruker selv KDE, og den er ikke særlig fin som standard. :-? Glemte såklart å si at jeg legger inn fluxconf, fikser menyene, endrer bakgrunn og setter default skin til BlueNight. og forsåvidt at jeg legger inn clue, proxomitron og photoshop med wine. btw.så har jeg photosjapps fordi jeg har tonn med psd-filer. Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 9. august 2003 Del Skrevet 9. august 2003 Har du fortsatt den stygge damen i bakgrunnen ? Det første jeg gjorde i SuSe var å bli sur på Kopete fordi standard settings var no dritt. Endret disse, å da funket det sånn noenlunde. Endra litt på 'taskbaren' og slikt for å få det slik jeg ønsket det. Så fikk jeg ikke tid til mer. Var ikke inne i SuSe flere ganger enn den ene, så installerte jeg slack. Og nå sitter jeg i win. Gidder ikke forklare. Har gjort det et par ganger før nei. Kopete er satt opp litt drit somstandard ja. F eks er det jo et must å sende med [enter]. Kicker trenger også litt forandring ja Å sitte i win derimot er forkastelig tihi Lenke til kommentar
power Skrevet 9. august 2003 Del Skrevet 9. august 2003 Det første jeg gjør er å få i gang musikk... Gjerne nettradio.. Jeg bruker gentoo.. så det blir mye musikkhøring ... Ellers så pleier jeg å sette opp en X server.... Mens jeg hører på musikk selvfølgelig Lenke til kommentar
gspr Skrevet 9. august 2003 Del Skrevet 9. august 2003 1) Kompilerer en grunnleggende LFS. 2) Kompilerer livsnødvendige ting som wget, BitchX, lynx, osv. osv. 3) Kompilerer X sine dependencies. 4) Kompilerer X + en desktop/windowmanager. 5) Kompilerer "luksusprogrammer" som Firebird osv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå