Gå til innhold

[Løst] Treg pc, prøvd alt!

Gudrunna

Anbefalte innlegg

heii! :) jeg låner en pc: Dell Latitude D531 pga min er ødelagt. Jeg ringte han jeg låner den av og spørte om jeg kunne avinstalere så mye programmer jeg ville, og han sa jeg kunne gjøre hva jeg hville bare den ikke ble ødelagt. Pcen er så ubeskrivelig treig at jeg nesten må velge mellom msn og facebook -.- Og i tilleg hakker det når jeg ser en youtube film. Noen dager er gode, andre er dårligere. Brannmuren er av pga at den er treig.

Men det som er greia er at jeg har prøvd alt! Avinstalere, scanne, defragmantere, ccleaner. Men det går ikke en gang ann og "gjennopprette til tildigere fabrikkstand" . Men jeg har noe jeg tror kan være årsaken. Det er 2 "maskiner" i pcen, to hardisker. En med Xp og en med 7. Men begge hardiskene bruker 20-50 Gb av 150 Gb liksom ._. Noen tips om hva jeg skal gjøre? OG IKKE KOM MED og formatere, for jeg har ikke cd :) Takker for alle SERIØSE svar på forhånd, takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Det er 2 "maskiner" i pcen, to hardisker. En med Xp og en med 7."

Det er nok bare en harddisk som er delt i to partisjoner. Har du prøvd å starte begge operativsystemene?

Tror ikke du trenger CD for å gjenopprette til fabrikkinstallasjon. Det ligger en skjult partisjon, sannsynligvis i HDD. Jeg kjenner ikke til prosedyren til DELL, men hos Lenovo er det bare å trykke en knapp ved start, så er man inn i prosedyren til å reinnstallere hele OS.

Hent et lite program som heter decrapifier. Den tar vekk endel programmer som er vanskelig å avinstalere, og kan finne noe du ikke ser.

Har du kjørt registerrens med CCleaner?

Med CCleaner kan du også "slå av/på" programmer som starter opp. Den er veldig fin, da du lett kan slå programmet på igjen om det var feil. Bare prøv deg frem.

Jeg skal følge med den her tråden og etterhvert komme med flere tips og triks om det er behov for det. Lykke til.

Endret av Protest
Lenke til kommentar

Det er nok bare en harddisk som er delt i to partisjoner. Har du prøvd å starte begge operativsystemene?

Tror ikke du trenger CD for å gjenopprette til fabrikkinstallasjon. Det ligger en skjult partisjon, sannsynligvis i HDD. Jeg kjenner ikke til prosedyren til DELL, men hos Lenovo er det bare å trykke en knapp ved start, så er man inn i prosedyren til å reinnstallere hele OS.

Hent et lite program som heter decrapifier. Den tar vekk endel programmer som er vanskelig å avinstalere, og kan finne noe du ikke ser.

Har du kjørt registerrens med CCleaner?

Med CCleaner kan du også "slå av/på" programmer som starter opp. Den er veldig fin, da du lett kan slå programmet på igjen om det var feil. Bare prøv deg frem.

Jeg skal følge med den her tråden og etterhvert komme med flere tips og triks om det er behov for det. Lykke til.

Kan prøve det du sa (: Tuuusen takk, men hva mente du med og starte begge opperativsystemene. Skal se hellraiser 3 på letmewatchthis ikveld skjønner du! Og det haster litt :o

Lenke til kommentar

... men hva mente du med og starte begge opperativsystemene.

Hvilken OS er det du er på nå?

... og har du prøvd det andre OSet?

Lenke til kommentar

... men hva mente du med og starte begge opperativsystemene.

Hvilken OS er det du er på nå?

... og har du prøvd det andre OSet?

Er på 7 da, kan prøve Xp

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...