Harald Gjerholm Skrevet 25. september 2011 Del Skrevet 25. september 2011 Underlys Bildet er fjernet. Beskrivelse: Når sola går ned oppstår et flott underlys over det vide landskapet her. Disse to hestene var tilfeldigvis i veien. Hadde ikke stativ for hånden så jeg brukte en gjerdestolpe som underlag og en del for stor blender da lyset var så som så. Evalueringsnivå Tips: Jeg ønsker tanker rundt hva som trekker bildet opp og forslag til forbedringer. Link til bildesiden Lenke til kommentar
eriknor Skrevet 25. september 2011 Del Skrevet 25. september 2011 Jeg har bare et tips: Sørg for å ha med stativ dersom du står opp før solen. I og med at du har fått fokus på forgrunnen, blir likevel ikke manglende dybdeskarphet alt for mye. Lenke til kommentar
UllaSpansdahl Skrevet 25. september 2011 Del Skrevet 25. september 2011 Er enig med Erik at her hadde du vunnet mye med et stativ. Samtidig er det jo usikkert om hestene ville stått stille, stor risiko for bevegelsesuskarphet på dem med lengre lukkertid. Men savner nok likevel litt mer skarphet på landskapet. Hva med å øke ISO til 800, da kunne du ha f5,6. Uansett, nydelig lys og flotte hester og landskap. God komposisjon. Lenke til kommentar
Jan R. Halvorsen Skrevet 25. september 2011 Del Skrevet 25. september 2011 Flott med hester uten gjerder for en gangs skyld, litt manglende skarphet på landskapet, men all den tid hestene er i fokus er det ikke så påtagelig. Ellers litt skjevt tror jeg? Øyene på nordsiden av Sundvollen til venstre? Lenke til kommentar
wasco Skrevet 26. september 2011 Del Skrevet 26. september 2011 Du har fortalt meg at du alltid drar med deg stativet, men her virker det som om du ikke har brukt dette Eller tar jeg feil? Ellers et veldig godt motiv, men ikke helt heldig med eksponeringen denne gangen Lenke til kommentar
Tjernshaugen Skrevet 26. september 2011 Del Skrevet 26. september 2011 Nå er jeg av den mening at et landskapsbilde eller andre bilder for den saks skyld ikke nødvendigvis behøver skarphet fra skotupp til verdens ende, det er heller ikke slik vi ser det i den virkelige verden. Strekk ut armen og fest blikket på hånda, du vil på samme tid ikke kunne oppfatte bakgrunnen som skarp. En anelse uskarp bakgrunn kan derfor være med på å underbygge en dybdefølelse, og det mener jeg er tilfellet med dette bildet. Det fungerer veldig bra, spesielt når det er så mye godt innhold i forgrunnen. Et flott bilde Lenke til kommentar
Torhild Jansen Skrevet 26. september 2011 Del Skrevet 26. september 2011 Et flott motiv og en god komposisjon! Lenke til kommentar
Karl-Ivar Skrevet 26. september 2011 Del Skrevet 26. september 2011 Fint landskap og stemning, spesielt med f4. Lenke til kommentar
Thore Raaen Skrevet 26. september 2011 Del Skrevet 26. september 2011 Ett godt bilde der hestene er i fokus og det er jo hoveddelen av motivet, så ok med liten dybdeskarphet. Lenke til kommentar
Morten Ellingsen Skrevet 26. september 2011 Del Skrevet 26. september 2011 Bra Harald. Godt komp og fint lys. Synes ikke den usakrpe bakrunnen forringer bilde her. Godt jobba! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg