Athelas Skrevet 8. august 2003 Del Skrevet 8. august 2003 Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare dette, men jeg har nylig kjøpt nevnte grafikkbeist (Xtasy=VisionTek), men det virker som om noe galt skjer når det jobber med spill som UT2003 og Unreal2... Det virker som om CPU'en (!!) overopphetes... Er det mulig at kortet trekker så mye strøm fra min Chieftec 360KW strømforsyning at prosessoren (evt. vifta til prosessoren) får for lite? Den eneste åpenbare "feilen" jeg kan se, er at det i manualen til kortet står at det må kobles mot IRQ 9 el. 10, mens det nå står mot 16... Noen som har peil. på hvordan man kan re-assigne IRQ's? Into the fray... Athelas Lenke til kommentar
Villmink Skrevet 8. august 2003 Del Skrevet 8. august 2003 Mener du CPU eller GPU som overopphetes? CPU kan du jo sjekke temperatur på ved å bruke et program som sikkert fulgte med hovedkortet. Du bruker vel rette drivere, rette instillinger i BIOS, og slikt? Lenke til kommentar
Athelas Skrevet 8. august 2003 Forfatter Del Skrevet 8. august 2003 Mente faktisk CPU, ikke GPU. Det er derfor dette er litt merkelig. Litt av problemet mitt er at jeg ikke finner CD'en til ASUS A7V8X kortet mitt. Noen som har peil. på hvor jeg kan finne en temp-overvåker? (har rotet litt rundt på asus.com, men finner ingenting, d*ven den hjemmesiden deres er crap...) Athelas Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 8. august 2003 Del Skrevet 8. august 2003 hva mener du med "virker som det skjer noe galt"? Lenke til kommentar
benjamin84 Skrevet 8. august 2003 Del Skrevet 8. august 2003 Speedfan lar deg se temps på CPU... pleier å være temp 2 i det progget EDIT: Progget lar deg også se hvor fort vifta kjører, så om du ser den begynner å gå saktere vet du at du har et problem. Ha speedfan oppe mens du kjører UT2k3 i vindu, da kan du følge med på hva som skjer Håper det kan være til hjelp Lenke til kommentar
mr x Skrevet 8. august 2003 Del Skrevet 8. august 2003 Mente faktisk CPU, ikke GPU. Det er derfor dette er litt merkelig. Litt av problemet mitt er at jeg ikke finner CD'en til ASUS A7V8X kortet mitt. Noen som har peil. på hvor jeg kan finne en temp-overvåker? (har rotet litt rundt på asus.com, men finner ingenting, d*ven den hjemmesiden deres er crap...) Athelas selv bruker jeg speedfan,lett og bruke. http://www.tucows.com/preview/226226.html Lenke til kommentar
Stian B. Skrevet 8. august 2003 Del Skrevet 8. august 2003 ...med 360 KW (kilowatt) strømforsyning kan du hekte på komfyren også vist du vil Fikk så lyst :wink: Lenke til kommentar
Athelas Skrevet 8. august 2003 Forfatter Del Skrevet 8. august 2003 hva mener du med "virker som det skjer noe galt"? Godt spørsmål. Problemet er at CPU'en overopphetes... Skjermen blir helt svart mens maskinen fortsatt står på. Når jeg prøver å skru på maskinen umiddelbart etterpå så sier POST funksjonen til ASUS (kjekk ting forresten...) at "CPU overheated" eller et-eller-annet... Hadde ikke dette problemet med mitt gamle GF3 kort. Det var derfor jeg lurte på det med strømforsyninga... Har en Palomino 2K+ CPU fra AMD, og Igloo 2310 vifte fra GlacialTech. Athelas Lenke til kommentar
Athelas Skrevet 8. august 2003 Forfatter Del Skrevet 8. august 2003 Tror jeg har et problem med CPU tempen min... http://home.broadpark.no/~mlsparb/Screenshot.JPG Athelas Lenke til kommentar
mr x Skrevet 8. august 2003 Del Skrevet 8. august 2003 Tror jeg har et problem med CPU tempen min... http://home.broadpark.no/~mlsparb/Screenshot.JPG Athelas ops..det så ikke bra ut... kansje du skulle gå for en bra cpu"kjøler.. har du sett at kjøleren sitter 100% på cpu"en og at den står riktig vei. Lenke til kommentar
dp Skrevet 8. august 2003 Del Skrevet 8. august 2003 du har overklokket cpu? vcore på 1,82 er det ingen cpuer som har hvis jeg ikke husker helt feil. Lenke til kommentar
khmoe Skrevet 8. august 2003 Del Skrevet 8. august 2003 sjekk goop/kontakt med cpu'en eventuelt støv i kjøle ribber. hint: kjøp intel neste gang /ikke vær så kjip på pengene Lenke til kommentar
It's me Skrevet 8. august 2003 Del Skrevet 8. august 2003 Tror jeg har et problem med CPU tempen min... http://home.broadpark.no/~mlsparb/Screenshot.JPG Athelas Prøv å ta på kjøleribben til cpu. Er denne varm? Jeg ville tatt ut cpuen og kjøleribbe. Rense cpu og kjøleribbe for gammel kjølepasta og sette på et tynt lag med Artic Silver 3 (den beste kjølepastaen som finnes). Sett cpuen på plass og deretter kjøleribben. Da vet du at det sitter som det skal. En 80*80mm vifte eller kanskje 4 hadde ikke skadet iallfall. Hva ligger på kabinettemperaturen på? Lenke til kommentar
Athelas Skrevet 8. august 2003 Forfatter Del Skrevet 8. august 2003 du har overklokket cpu? vcore på 1,82 er det ingen cpuer som har hvis jeg ikke husker helt feil. CPU'en har aldri vært overklokket... Har tre kabinettvifter. Kjøleribba er ganske varm, ja. Vurderer denne: http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...28&GrpID=5&s=pl Kanskje ny prosessor i samme slengen (Barton 2700+)? Athelas Lenke til kommentar
Athelas Skrevet 8. august 2003 Forfatter Del Skrevet 8. august 2003 Men sett fra denne siden; er det noe jeg kan gjøre i BIOSen for å ordne dette? Har nemmelig ikke noe kjølepasta på lur, og siden det er helg vil det jo ta en god stund før jeg får ordnet noe via nettet... Athelas Lenke til kommentar
sebastgs Skrevet 8. august 2003 Del Skrevet 8. august 2003 prøv å sette ned vcore. Vet ikke hvor mye, men 2500+ bruker 1,65 default Lenke til kommentar
Athelas Skrevet 8. august 2003 Forfatter Del Skrevet 8. august 2003 prøv å sette ned vcore. Vet ikke hvor mye, men 2500+ bruker 1,65 default Hvor gjør jeg dette? BIOS? //Edit: Jeg skjønner ikke helt. Det står nemlig 1,7 (lavest mulig) i BIOS. My god, hva skal jeg gjøre... I tillegg har jeg lyst (bare for å få det ut av verden) til å reassigne IRQ'en fra 16 til 10. Hvordan kan jeg gjøre dette? Athelas Lenke til kommentar
Villmink Skrevet 9. august 2003 Del Skrevet 9. august 2003 Mulig du finner noe nyttig om IRQ adresser her: http://beta.experts-exchange.com/Manager/O...Q_20587737.html Lenke til kommentar
strike Skrevet 9. august 2003 Del Skrevet 9. august 2003 Kjøp deg Glacialtech silent breeze version 2 den kjøler servermaskina mi sinn palmino 2000+ cpu stabilt på 41grader romtemp er da 26 grader. testa med full load også da ligger den på 47grader. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå