Gå til innhold

Alternativ til bredbånd?

Anbefalte innlegg

Heisann, jeg er sitter på noe jeg anser som et problem. Jeg har sjekket litt rundt på diverse sider angående hvor bra bredbånd jeg kan få. Jeg har funnet ut at jeg kan maks få 5000kb ned, og jegn anser det som altfor lite, jeg vil minst ha 15000kbs ned, er det noe jeg kan gjøre for å få det, noe annet et bredbånd? (området har heller ikke utbygd fiber (F***!!) )

Takker for svar folkens! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det vet jeg dessverre fint lite om :/

Aktuelle bærere er telefonkabel, TV-kabel, fiberkabel eller radiolink.

Hva som er tilgjengelig er avhengig av hvor du bor, men de fleste kan få levert noe via telefonkabel (DSL). Regner med at det er dette du har sjekket, og hastigheten avhenger da bl.a. av avstanden til sentralen.

Har du kabel-TV? I så fall fra hvem? Leverandøren kan kanskje komme med et bedre alternativ.

Hvem har du sjekket med og hvordan?

Lenke til kommentar

Du bor i Norge og her er det desverre slik at hvis ingen lokale tilbydere har bygd ut eget nett så er man overlatt til Telenors stamnett og da er 5mbit ikke noe å klage over.

Kanskje du skal sjekke om det er noen lokale tilbydere som har planer om å bygge ut i ditt område.

Ofte avhenger utbygging av om noen tar initiativ og samler interessenter nok til at utbygging kan lønne seg for ISP.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...