Dassen Skrevet 25. september 2011 Del Skrevet 25. september 2011 Hei Jeg har satt opp et trådløst nett med en Dlink Dir-615 i en leilighet hvor det er 3 jenter med hver sin MacBook (Leopard og 2x Snow Leopard). Kjæresten min kommer inn på nettverket uten problemer, men de to andre jentene finner ikke engang nettverket på airport-lista. Til nå har jeg forsøkt å skrive inn nettverksnavnet og passord i "Koble til et annet nettverk...", brukt en annen SSID, PW og kryptering når jeg setter opp nettverket og jeg har sjekket at alle maskinene er up-to-date med oppdateringer. Kan nevne at vi får koblet på nettverket med iPhone, 2 forskjellige android tlf og min MBP (Lion) uten problemer. Jeg postet dette under Mac fordi jeg har grunn til å tro det er noen innstillinger på disse jentenes MacBooker som er problemet og ikke nettverket (siden alle andre enheter kobles til). Noen som har en anelse om hvorfor jentenes MacBooker ikke finner nettverket? Takk for alle innspill Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 25. september 2011 Del Skrevet 25. september 2011 Prøv og skifte kanal. Kanskje de to andre maskinene er låst til USA når det gjelder frekvensene som den støtter for WLAN. Skift til en kanal under 12. Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 25. september 2011 Forfatter Del Skrevet 25. september 2011 Takk for innspill. Dette var også det første som slo meg, så jeg har forsøkt å endre kanal uten lykke. Lenke til kommentar
flyndrefjes Skrevet 28. september 2011 Del Skrevet 28. september 2011 Takk for innspill. Dette var også det første som slo meg, så jeg har forsøkt å endre kanal uten lykke. Skjønner ikke at det skal være så mye STYR med disse D-Link-routerne!! Si fra hvis du kommer over en løsning! Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 28. september 2011 Forfatter Del Skrevet 28. september 2011 Jeg har aldri hatt noe problemer med D-link og det var derfor vi kjøpte en sånn til henne. Har imidlertid gitt opp ruteren og vet ikke helt hva jeg skal gjøre med saken. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå