Terminat0r Skrevet 25. september 2011 Del Skrevet 25. september 2011 Hei. Når jeg skrur på PC, får jeg flere valg for å starte windowsen. Eks: 1) Widnows 7 2) ... osv. Hvordan kan jeg fjerne nr. 2 for at den skal starte automatisk? Lenke til kommentar
greenman Skrevet 25. september 2011 Del Skrevet 25. september 2011 (endret) Min datamaskin -> Egenskaper -> Avansert -> Trykk på innstillinger "under oppstart og gjennoppretting" -> Fjern haken hvor det står "Tiden gjennopprettningslisten skal vises" Endret 25. september 2011 av Bibow Lenke til kommentar
helsten2 Skrevet 25. september 2011 Del Skrevet 25. september 2011 Kjør MSCONFIG og gå til BOOT-tabben: Hvis du har flere enn ett OS installert skal de være listet opp her, og du skal kunne slette de du ikke vil ha (men du MÅ ha igjen ett) Lenke til kommentar
Terminat0r Skrevet 25. september 2011 Forfatter Del Skrevet 25. september 2011 Der hvor helsten2 ba meg gjøre det hadde jeg bare Windows7 (OS) installert, men når jeg gikk innpå hvor Bibow sa hadde jeg 2 OS fortsatt. Hvorfor kan jeg ikke slette den andre? Lenke til kommentar
helsten2 Skrevet 25. september 2011 Del Skrevet 25. september 2011 (endret) Vel, da kan du jo prøve BCDEDIT (kommando-linje verktøy for å håndtere "boot loader entries"). Hvis du bare skriver BCDEDIT så får du en liste over alle "entries" med IDENTIFIER bcdedit /delete IDENTIFIER skal da slette den IDENTIFIER som du spesifiserer. Foreslår at du googler litt her, siden du lett kan ende med et system som ikke booter Jeg har IKKE prøvd dette selv! EDIT: Du kan evt. kikke på EasyBCD som gjør det hele litt enklere ... (gratis til privat bruk) Endret 25. september 2011 av helsten2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå