Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Ønsker tips til slanking


XoideX

Anbefalte innlegg

Du må også huske på da du trener at du må forbrenne mer en du spiser/har i deg. Du kan faktisk spise AKKURAT hva du vil, så lenge du forbrenner mer enn dette, så går du ned i vekt.

 

Da jeg valgte veien inn til forsvaret måtte jeg skjerpe kosthold, kondis og styrke. Jeg spiste riktig og trente riktig, gikk ned, men da en av offiseren min sa: Glem kosthold, forbrenn mer enn du spiser så går du ned fortere og jeg gikk faktisk fortere ned i vekt.

 

Nå skal ikke jeg si dette fungerer med absolutt alle, men det fungerte for meg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg spiser mer eller mindre bare fett, proteiner og kanskje litt karbo i form av grønsaker. Jeg starter dagen ca kl 06 med 1 ss kokos fett, det holder meg mett og energirik frem til ca kl 14. Det er ikke nødvendig å spise akkurat det, men med fett som energikilde holder man seg lengere mett. en jeg kjenner spiser ca 1-2 ganger om dagen. Bare se hvordan resten av pattedyrene i denne verden spiser sjelden mer en 1 måltid om dagen, og mange spiser kun ett par ganger i uka. Fordi de hovedsakelig lever på fett, enten animalsk eller plantefett. Men for all del hold deg unna transfettsyrer. Eller behandlet fett som det også heter.

Lenke til kommentar

Du er vant til å spise mye, så du ligger sikkert i grenseland av hva kroppen din tar inn/klarer å forbrenne. Da vil du verken gå mye ned, eller opp.

 

Du må nok spise litt mindre. Prøv å kutt i måltidene. Ikke spis deg helt mett, spis litt mindre neste gang, og enda litt mindre senere. Magesekken din utvider seg og trekker seg sammen etter hvor mye mat den er vant til å få i seg. Når du spiser mindre, og klarer å holde dette gjevnt over en liten tid, blir du vant til det, og du vil trenge mindre mat for å bli like mett.

Er ikke snakk om så lenge heller. Prøv å spis 3/4 av det du spiser til middag i EN uke, og så hvordan det går.

Lenke til kommentar

Jeg spiser mer eller mindre bare fett, proteiner og kanskje litt karbo i form av grønsaker. Jeg starter dagen ca kl 06 med 1 ss kokos fett, det holder meg mett og energirik frem til ca kl 14. Det er ikke nødvendig å spise akkurat det, men med fett som energikilde holder man seg lengere mett. en jeg kjenner spiser ca 1-2 ganger om dagen. Bare se hvordan resten av pattedyrene i denne verden spiser sjelden mer en 1 måltid om dagen, og mange spiser kun ett par ganger i uka. Fordi de hovedsakelig lever på fett, enten animalsk eller plantefett. Men for all del hold deg unna transfettsyrer. Eller behandlet fett som det også heter.

 

1ss kokosfett? Hvordan overlever du?

Lenke til kommentar

Jeg spiser mer eller mindre bare fett, proteiner og kanskje litt karbo i form av grønsaker. Jeg starter dagen ca kl 06 med 1 ss kokos fett, det holder meg mett og energirik frem til ca kl 14. Det er ikke nødvendig å spise akkurat det, men med fett som energikilde holder man seg lengere mett. en jeg kjenner spiser ca 1-2 ganger om dagen. Bare se hvordan resten av pattedyrene i denne verden spiser sjelden mer en 1 måltid om dagen, og mange spiser kun ett par ganger i uka. Fordi de hovedsakelig lever på fett, enten animalsk eller plantefett. Men for all del hold deg unna transfettsyrer. Eller behandlet fett som det også heter.

 

1ss kokosfett? Hvordan overlever du?

Spiser kanskje mye etter kl 14?

Lenke til kommentar

Er en kar her på forumet som har en avatar med skriften "Abs are made in the kitchen, not the gym". Det ligger mye godt i det.

 

Du må ha mye motivasjon og disiplin. Har du det må du bare bruke matematikken fra ungdomsskolen. Finn ut hvor mange kcal du vil legge deg på, så regner du ut hva du skal spise hver dag. Prøv å regn deg frem til noe som både metter, har godt med proteiner og moderat eller lite karbohydrater. Når det er gjort bestemmer du hvor mye du vil løpe i uka.

 

Når du har funnet ut sånt, er det bare å skru opp trening og ned antall kcal pr dag alt ettersom hvor tøff, motivert og sta du er.

 

Et tips for motivasjon er å gjemme badevekta, evt veie seg en fast dato pr mnd. Hvis du har gått ned så lite at du ikke merker det i speilet eller på buksa, er det bare nedtur å veie seg.

 

 

Lykke til! :)

Lenke til kommentar

Ang. veiing vil jeg anbefale å anskaffe en vekt som viser fettprosent og lignende. Ved vektnedgang kan man tross alt øke i muskelmasse og synke i fettprosent.

Dette er jo resultater uavhengig av om man har gått ned i vekt eller ikke, og vil uten tvil virke motiverende.

Lenke til kommentar

Jeg spiser mer eller mindre bare fett, proteiner og kanskje litt karbo i form av grønsaker. Jeg starter dagen ca kl 06 med 1 ss kokos fett, det holder meg mett og energirik frem til ca kl 14. Det er ikke nødvendig å spise akkurat det, men med fett som energikilde holder man seg lengere mett. en jeg kjenner spiser ca 1-2 ganger om dagen. Bare se hvordan resten av pattedyrene i denne verden spiser sjelden mer en 1 måltid om dagen, og mange spiser kun ett par ganger i uka. Fordi de hovedsakelig lever på fett, enten animalsk eller plantefett. Men for all del hold deg unna transfettsyrer. Eller behandlet fett som det også heter.

 

1ss kokosfett? Hvordan overlever du?

Spiser kanskje mye etter kl 14?

 

Vanligvis så spiser jeg 1ss kokosfett om morgenen, så har jeg lunsj mellom kl 11 og 13, men flere ganger rekker jeg ikke lunsj før etter kl 14. Og det er de dagene jeg har oppdaget at det er først ca kl 14 at kroppen sier ifra at nå er jeg sulten.

Til lunsj spiser jeg kanskje egg og bacon (3egg, og 1pk bacon) Siden fettet jeg spiser holder meg mett leeenge, og energirik trenger jeg hovedsaklig andre næringsstoffer når jeg kommer hjem fra jobb i 16 tiden, da spiser jeg kanskje 2-3 never forskjellige nøtter. De inneholder bl.a mye fett men også mye viktige mineraler. Husk at det er viktig å få i seg bla. magnesium. Magnesium og Kalsium er følges venner i kroppen for at bla. musklene skal fungere. Så, når kl er ca 18 da spiser jeg det som de fleste forbinder med middag. Da lager jeg ofte gryteretter, med ett eller annet kjøtt, mye grønnsaker, kokosmelk, og mye smør (ikke margarin, da dette er behandlet fett som ikke er bra)

Maten som blir igjen lagrer jeg til Lunsj dagen etterpå.

 

Dette har jeg nå kjørt på i ca 3 mnd. Og dette fungerer. Da jeg har en fysisk krevende jobb trenger jeg mye energi, det har jeg nok av. Det jeg ikke trenger er ustabilt eller høyt blodsukker. Da blir jeg fort utslitt. Jeg gjør også litt selv forsking på dette. Så jeg har forsøkt mye fram og tilbake. Så jeg skal ikke ha noe frukt eller annet som øker blodsukkeret. Når jeg spiser fett og kroppen har lært seg å bruke fett som energi, holder blodsukkeret mitt seg stabilt. Og jeg får ikke noe insulin produksjon og dermed lagrer ikke kroppen min fettet på feil plass slik som mange er plaget med. Hos meg lagrer det seg som energi buffer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Les boken fra Allen Carr: Endelig slank.

 

Jeg gikk ned 15 Kilo på 5 måneder, spiste det jeg ville, så mye jeg ville, drakk hva jeg vil, trente ikke, slapp å bruke vilje og selvdisiplin.

 

Anbefales!!!

HAHAHA!

Eneste måten å forklarer det der på er at boka veier 40kg, den stikker av når du skal lese den og sender ut radioaktiv stråling som bryter ned fettet i kroppen

 

Skrev du det kun for å få flere innlegg?

 

Jeg gikk ned 15 kilo på 5 mnd. ved å spise og drikke og gjøre akkurat det jeg gjorde før.

Men bruk andre metoder dere mener fungerer for dere, kos dere med å gå ned 5 kilo på 5 år hvis det er slik dere trives.

Lenke til kommentar

Les boken fra Allen Carr: Endelig slank.

 

Jeg gikk ned 15 Kilo på 5 måneder, spiste det jeg ville, så mye jeg ville, drakk hva jeg vil, trente ikke, slapp å bruke vilje og selvdisiplin.

 

Anbefales!!!

HAHAHA!

Eneste måten å forklarer det der på er at boka veier 40kg, den stikker av når du skal lese den og sender ut radioaktiv stråling som bryter ned fettet i kroppen

 

Skrev du det kun for å få flere innlegg?

 

Jeg gikk ned 15 kilo på 5 mnd. ved å spise og drikke og gjøre akkurat det jeg gjorde før.

Men bruk andre metoder dere mener fungerer for dere, kos dere med å gå ned 5 kilo på 5 år hvis det er slik dere trives.

 

Hva går metoden hans ut på?

Lenke til kommentar

Jeg kunne skrevet en oppfølgerbok om det, så kjøp den selv.

 

Poenget er at jeg ikke har fått noen strålinger eller sykdommer av han, bare gått ned 15 kilo på 5 mnd. uten selvdisiplin og viljestyrke.

 

Søk bare på Google:

 

Allen Carr + Endelig Slank + Bokkilden (eller andre ''nettsteder å kjøpe bøker''.

Lenke til kommentar

Ser ut som om du har gjort noen fine endringer i kostholdet ditt allerede :)

Men siden du trener er du nødt til å få i deg nok energi, ellers vil kroppen gå på sparebluss (ikke bra). Du må passe på å spise hver tredje time for å holde forbrenningen i gang. Det er også lurt å passe på at man spiser variert. Det går fint an å spise brødskiver. Du trenger karbohydrater når du trener! Spis det du ønsker, men pass på mengdene av "fy-mat". Jo mer du trener, jo mer energi trenger du. Hvis du ikke får nok næring, vil du miste muskler og ikke fett når du går ned i vekt, og det er jo ikke det man ønsker. Da vil du også gå lett opp igjen i vekt. Dessuten er det i musklene forbrenningen foregår.

Pass på å få i deg nok kalsium, nok frukt og grønt og nok kalorier (til ditt energiforbruk)!

 

Eksempel på dagsmeny:

Frokost: to tynne brødskiver. 1 m/ 2 skiver skinke (pyntes med grønt)og 1 med et tykt lag leverpostei (med sunt fett). Drikk melk til frokost

 

mellommåltid: en yoghurt og en frukt

 

Lunsj:tre brødskiver á la frokost (valgfrittt pålegg, ikke vær redd for å ta på for mye) + melk

 

Mellommåltid: rugsprø med baconost + en frukt

 

Middag: helst hjemmelaget mat. Da er det ofte mindre mettet fett og "bortgjemt" salt. Wok er en kjempefin middag, men spis nok, da det ikke er mange kalorier i det. drikk vann til middag. Frukt til dessert

 

evt kveldsmat

 

Det er ikke bra å spise f.eks kun 1000 kcal på en dag, det er alt for lite for en person som er aktiv! Nå vet jeg ikke hvor høy du er og hvor mye du veier, men å ligge på ca 1800-1900 kcal når du skal ned i vekt, burde være bra.

 

Masse lykke til :D

Lenke til kommentar

Om du har en fysisk krevende jobb, som jeg selv har, er frokosten essensiell.

Det er veldig individuelt. For min del er eg ofte ikkje svolten før det er gått ein del timar av dagen. Har på ingen måte appetitt tidleg på dag. Ikkje merkar eg forskjell på energinivået om eg et eller ikkje heller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...