Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

God ruter men lav mbps

Anbefalte innlegg

Hei, jeg søker hjelp. Vi et en familie på 5. Vi har 3 dataer og en ps3, og gjerne mobier. Vi har NETGEAR n600 ellerno, og nette er ræva! Jeg har fått ansvaret får å finne ut hva som er galt, men jeg er ikke den skarpeste kniven i skuffa, så jeg spør dere. Jeg mener selv etter å ha lest på nette at det neppe kan være ruteren som er dårlig.. Ja den står åppe på sikringskapet av stål, men skal det ha så mye å si? Har dere noen tips hva jeg kunne gjort får å få bedre mbps? Når jeg sier tregt snakker jeg om ca 2 min å loade in facebook..

Takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

start med å si hvem din ISP (leverandør) er og hvilken hastighet du har fra dem (eller burde ha fra dem i følge abbonemnetet).

Sjekk også for oss til å begynne med om problemet bare forekommer på trådløst nettverk - eller om problemet også vedvarer om du slår av det trådløse nettverket på maskinen din og kobler den til med kabel (på samme ruteren).

Hastighettest kan du kjøre på www.tptest.se

vær snill å kjøre en test (eller tre) på både kabel og trådløst nettverk. Det holder nok sansynligvis å gjøre det på èn av maksinene så lenge problemte ås langt jeg forstår deg er rimeig likt på alle maskinene - for da kan vi annta at det er noe relatert til nettverket.

Kom tilbake med den informasjonen jeg har etterspurt så skal jeg hjelpe deg videre. Prøv å besvare alle spørsmålene stillt om du kan. Spør om det er noe du ikke forstår.

-Stigma

Lenke til kommentar

ISP:Altibox AS 25/25 mbps

Hastighettest

1.Download:13.67 mbit/s

Upload:12.23 mbit/s

Ping:18 ms

2.Download:16.44 mbit/s

Upload:11.74mbit/s

Ping:17 ms

3.Download:15.79mbit/s

Upload:12.33mbit/s

Ping:20 ms

Jeg fikk ikke testet med kabel fordi vi ikke har en tilgjengelig, men moren min sa det funka fint da. Vi har også fått et nytt problem de siste 2-3 ukene, og det er at nette detter ut på perioder opp til 30 min..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...