Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Linksys Aksesspunkt/Gateway - 54Mbps 802.11g/b, erfaringer?

Anbefalte innlegg

Jeg skal nå invistere i trådløst nettverk. Her skal 3 maskiner kobles opp.

2 med vanlige rj45 kontakter, og en med trådløst PCI kort.

Jeg har da kikket på denne : Linksys Trådløst Aksesspunkt/Gateway - 54Mbps, 4-port switch, 802.11g/b.

Jeg leste testen hos barbara.no, og ble imponert.

Noen som har erfaringer med denne?

Jeg lurer nå på hvilket PCI kort jeg bør kjøpe. Maskinen skal brukes til surfing/noe nedlasting/chatting og litt spill(veldig lite).

Tror ikke jeg trenger 802.11g kort?

Så hvilket PCI kort anbefaler dere?

Hvis det blir 802.11g kort har jeg kikket på dette : Linksys Trådløst Nettverkskort PCI

54Mbps, 802.11g.

Tips/erfaringer? Lurer serlig på rekkevidden, jeg skal ha maskinen ca. 18 meter fra basen. Det er noen vegger imellom, dette bør vel gå?

Takk for svar...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er også anbefalinger på barbara, www.barbara.no/anbefalinger/ se også www.barbara.no for de siste testene av wlan utstyr. den smc routeren du har tenkt på tilsvarer jaxx 22 Mbps aksesspunkt, og d-link 614+ som er testet tidligere.

Lenke til kommentar

Har selv 3com OfficeConnect Wireless. Funker greit til surfing, men ikke i det hele tatt på spill. Har et USB trådløst adapter som kutter forbindelsen når spillet begynner å bli heftig, og da er ikke avstanden mer en 10 meter. Vet ikke om det er adapteret det er feil på eller... Klagde til MPX, men fikk aldri svar.

Har også bærbare med trådløst nettverkskort, og de er mer stabile, men spiller ikke med de.

40-50 meter går greit med fri sikt, men meget tvilsomt hvis det er vegger og tak i mellom. Du kan ihvertfall ikke regne med full hastighet.

Lenke til kommentar
Beklager aa og 0, er i utlandet uten sjangs til og skifte til norsk, skal skifte paa dette med en gang jeg faar en kjangs.

Prøv å hald Alt-tasten nede, mens du trykker 134 på det nummeriske tastaturet. Når du slipper Alt-tasten kjem det fram ein fin liten å :smile:

Alt + 0197 = Å

Alt + 0198 = Æ

Alt + 0216 = Ø

Alt + 0229 = å

Alt + 0230 = æ

Alt + 0248 = ø

Det er mange andre tips her, men no er eg vel så langt off topic som eg kan :shrug:

Lenke til kommentar

Linksys WRT54G fikk iallfall "best i test" i siste nummer av PC Pro, pluss at den er anbefalt av barbara.no ...

Jeg skal selv investere i et trådløst nettverk, men er litt usikker på hvilket kort (PCMCIA) og aksesspunkt jeg skal kjøpe. Jeg synes Linksysen virker bra, spesielt med tanke på at den også har en innebygget switch. Derfor: Det ser ut som man får mye for pengene (dessuten så var det den kjappeste i PC Pro testen :-) ).

Er det noen som vet hvor godt denne er støttet i Linux?

Lenke til kommentar

Jeg har en slik Linksys trådløs router selv og er veldig fornøyd. Når det gjelder kort til PCen kan det være greit å kjøpe noe av samme merke så er du helt sikker på at de fungerer sammen.

Prisforskjellen mellom et B og et G kort er ikke så stor så jeg ville kjøpt et som støtter 802.11G. Det er greit å ha om du skal overføre filer mellom PCene.

Jeg har full dekning i hele huset hvor jeg bor, så 18 meter hos deg burde gå fint.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...