Gå til innhold

FTP-klient som automatisk laster opp endringer?

Degeim

Anbefalte innlegg

Som emnetittelen sier; finnes det en FTP-klient som automatisk laster opp endringer som er gjort siden forrige opplasting?

Jeg jobber som webutvikler, og begynner å bli veldig lei av å manuelt bla frem filer jeg har endret og laste dem opp hver eneste gang jeg legger til/oppdaterer en funksjon og skal teste den på en webserver, så det hadde virkelig vært fint med en FTP-klient som ordner det automatisk. Jeg vet det finnes løsninger som Git og SVN som kan fungere på en lignende måte, men slikt er dessverre ikke tilgjengelig for øyeblikket.

Endret av Degeim
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk, men jeg formulerte meg dessverre litt teit. Jeg er ikke ute etter kontinuerlig synkronisering, så jeg kan ikke jobbe direkte mot filene. Det jeg er ute etter er noe som sjekker hva som er endret siden sist jeg lastet opp, og så kun laster opp de endrede filene.

Lenke til kommentar

Takk, det såg lovande ut, men det ser ut til at det kun er mogleg å synkronisere ei enkelt mappe om gangen, så no må eg opne synkroniseringsvindauget og skrive inn stien til mappa eg vil synkronisere ein gang per mappe, og det blir ganske mange gangar.

Synchronized browsing kombinert med "Synchronize current folders" forenklar arbeidet ein del, men det er framleis ikkje så automatisk som eg hadde håpt.

Er det noko ved WinSCP eg har misforstått, eller fins det nokre andre løysingar?

Endret av Degeim
Lenke til kommentar

Min root er dessverre ikke identisk med den på serveren, da jeg kun jobber med visse prosjekter (i visse mapper), og ikke alt på hele serveren. Derfor må jeg synkronisere flere mapper, og har bruk for å kunne kjøre flere "Keep Remote Directory up to Date" samtidig (en per prosjektmappe). I tillegg er det visse subdirectories som ikke skal oppdateres, og dermed blir det plutselig 10-20 mapper som må settes opp, og det ser dessverre ikke ut til at WinSCP støtter lagring av mapper, så jeg blir nødt til å manuelt skifte fra mappe til mappe hele tiden. Og da går vinningen opp i spinningen. :p

Men takk for bra forslag; "Synchronized browsing"+"Synchronize current folders" kan i hvert fall forenkle arbeidet en del.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...