Horten94 Skrevet 25. september 2011 Del Skrevet 25. september 2011 (endret) Hei jeg trenger overklokkings vifte/vannkjøler etc som ikke bråker så mye. Jeg vet at det kommer til og bråke litt men helst til og ikke bråke så mye. Helst også billig vis mulig. Jeg skal overklokke http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=587218#extra til rundt 4.0 GHz Takk Endret 25. september 2011 av Horten94 Lenke til kommentar
Iexo Skrevet 25. september 2011 Del Skrevet 25. september 2011 Mener du en kjøler eller trenger du bare 1 ny vifte til den kjøleren du har ?? Iexo. Lenke til kommentar
marathi Skrevet 25. september 2011 Del Skrevet 25. september 2011 Siden han nevner vannkjøler, regner jeg med det er snakk om helt kjølesystem. Selv har jeg gode erfaringer med denne, både på ytelse og støy: https://prisguiden.no/produkt/noctua-nh-d14-114633 Lenke til kommentar
Horten94 Skrevet 25. september 2011 Forfatter Del Skrevet 25. september 2011 Den klarer og overklokke det jeg trengte ? Med lite støy ? Lenke til kommentar
Iexo Skrevet 25. september 2011 Del Skrevet 25. september 2011 (endret) Den er fin å bruke til overklokking, og lite støy. Om du klarer 4Ghz er ikke sikkert. Bare sjekk at du ikke har store minnebrikker som står i veien for kjøleren da den er ganske så stor. Iexo. Endret 25. september 2011 av Iexo Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 26. september 2011 Del Skrevet 26. september 2011 Den klarer og overklokke det jeg trengte ? Med lite støy ? Ingen prosessor er lik, du kan ha ha vært skikkelig uheldig og fått en som ikke lar seg overklokke lenger enn 3.8GHz, normalt er rundt 4GHz, eller du kan vært virkelig heldig og fått en som lar seg kjøre på 4.2-4.4GHz. Dette har med flaks å gjøre. NH-D14 er den beste kjøleren på støy/ytelse. Lenke til kommentar
Horten94 Skrevet 26. september 2011 Forfatter Del Skrevet 26. september 2011 Hvordan vet jeg når jeg har kjøpt prssesoren da ? Har ikke drivi så mye med overklokking så vet ikke helt hvordan det funker. Altså er det liksom en max på overklokkings programmet eller hvordan vet jeg det ? Lenke til kommentar
Iexo Skrevet 26. september 2011 Del Skrevet 26. september 2011 Det er noe man ikke vet for man har prøvd. Anbefaler at du leser lit om overklokking, og speciellt om overklokking av din egen cpu. Iexo. 1 Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 26. september 2011 Del Skrevet 26. september 2011 Hvordan vet jeg når jeg har kjøpt prssesoren da ? Har ikke drivi så mye med overklokking så vet ikke helt hvordan det funker. Altså er det liksom en max på overklokkings programmet eller hvordan vet jeg det ? Tegn på at du har en godt overklokkende brikke kan være at du kjører på en lav spenning uten overklokking, i dette tilfelle under 1.15V når du kjører IntelBurnTest eller Prime95. Temperaturer er også en indikasjon, men dette er vanskelig å få gode resultater og tall fra stock-kjøleren her. På samme måte vil en spenning over 1.3V på stock ofte indikere det motsatte. Det finnes dog unntak, men dette pleier å gi en pekepinn i forhold til hva du kan forvente deg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå