lilko Skrevet 25. september 2011 Del Skrevet 25. september 2011 Hei! Er usikker på om jeg skal ta kjøretimene på vinteren eller vente til mars neste år (har bursdag i januar). Har ingen erfaring med bilkjøring på vinteren. Noen som har noen erfaringer? Lenke til kommentar
multisync Skrevet 25. september 2011 Del Skrevet 25. september 2011 (endret) Det er jo bare bra å ta kjøretimer på vinteren, da får du jo faktisk erfaring med vinterkjøring Noe som kan komme godt med neste vinter når du kjører alene uten kjørelærer. Ingen får erfaring uten å prøve og øve. Endret 25. september 2011 av multisync 1 Lenke til kommentar
Runar Skrevet 25. september 2011 Del Skrevet 25. september 2011 Ved å ta kjøretimer og kjøre opp på vinteren får du verdifull kunnskap om vinterkjøring. Du blir bedre rustet til å kjøre neste vinter enn om du kjører opp på sommeren. 1 Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 25. september 2011 Del Skrevet 25. september 2011 Når du har lappen skal du kunne kjøre bil, også om vinteren. 1 Lenke til kommentar
Runar Skrevet 25. september 2011 Del Skrevet 25. september 2011 Når du har lappen skal du kunne kjøre bil, også om vinteren. Det er stor forskjell på teoretisk og praktisk kunnskap. Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 25. september 2011 Del Skrevet 25. september 2011 Skjønner ikke hvorfor du siterte meg, men joda; jeg er helt enig. 1 Lenke til kommentar
Runar Skrevet 25. september 2011 Del Skrevet 25. september 2011 Skjønner ikke hvorfor du siterte meg, men joda; jeg er helt enig. Da skjønner du vel at selv om man i teorien kan kjøre bil på vinteren, er det noe helt annet når man faktisk sitter bak rattet med 20 cm nysnø og vind fra alle kanter utenfor? Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 25. september 2011 Del Skrevet 25. september 2011 Jo, jeg skrev jo at jeg var helt enig. Skjønner ikke hvor jeg har sagt noe annet. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 25. september 2011 Del Skrevet 25. september 2011 Enten så forstår du ikke hva jeg mener eller så snakker vi om det samme, så jeg foreslår vi stopper diskusjonen vår her. Lenke til kommentar
username- Skrevet 25. september 2011 Del Skrevet 25. september 2011 Kan jo alltids prøve en kjøretime først for å finne ut om du vil fortsette, eller avvente til senere. Lenke til kommentar
Cryztek Skrevet 25. september 2011 Del Skrevet 25. september 2011 glattkjøringa er artigst på vinteren i følge kjørelæreren min, noe den forsåvidt var 2 Lenke til kommentar
lilko Skrevet 26. september 2011 Forfatter Del Skrevet 26. september 2011 Er det ikke kjørelæreren som bestemmer hvor mange timer man trenger? På alle nettsteder jeg har sett på velger man mellom 5, 10 og 15 kjøretimer. :S (pakketilbud, som det står) Lenke til kommentar
multisync Skrevet 26. september 2011 Del Skrevet 26. september 2011 (endret) Joda, men man forhåndsbetaler gjerne. Men du trenger ikke å gjøre det sånn, men ofte får du noe bedre pakkepris bare Du får uansett refundert prisen for de timene du ikke brukte (eller bataler for flere timer hvis du trenger det) Endret 26. september 2011 av multisync Lenke til kommentar
Jan Erik Engan Skrevet 26. september 2011 Del Skrevet 26. september 2011 (endret) Hei! Er usikker på om jeg skal ta kjøretimene på vinteren eller vente til mars neste år (har bursdag i januar). Har ingen erfaring med bilkjøring på vinteren. Noen som har noen erfaringer? Er du 15 kan du øvelsekjøre... http://www.sissels-t...lseskjoring.php Men da må du ha trafikkkalt grunnkurs først..ja det ser du i linken. Ved å klikke kurs i linken vil du få svar på hvor mange timer...jeg hadde 2,men det er mange år siden Endret 26. september 2011 av Jan Erik Engan Lenke til kommentar
jigaplow Skrevet 26. september 2011 Del Skrevet 26. september 2011 Må være 16 for å øvelseskjøre med bil. Lenke til kommentar
Jan Erik Engan Skrevet 26. september 2011 Del Skrevet 26. september 2011 Må være 16 for å øvelseskjøre med bil. 15 er det riktige http://www.sissels-trafikkskole.no/ovelseskjoring.php Lenke til kommentar
jigaplow Skrevet 26. september 2011 Del Skrevet 26. september 2011 Er vel for moped og lett mc, det. Man må være minst 15 for å øvelseskjøre noe som helst, men det kan heller ikke være over to år til du kan ta lappen på den aktuelle klassen. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 26. september 2011 Del Skrevet 26. september 2011 (endret) 15 er det riktige http://www.sissels-trafikkskole.no/ovelseskjoring.php Feil. Henvis til lovverket, ikke en privat kjøreskole. Forskrift om trafikkopplæring og førerprøve har følgende å si: Øvingskjøring må ikke finne sted tidligere enn to år før det tidspunkt eleven etter sin alder kan få førerett for den aktuelle kjøretøygruppe etter forskrift 19. januar 2004 nr. 298 om førerkort m.m., jf. vegtrafikkloven § 26 annet ledd. Det vil si at man må ha fylt 16 år før man kan øvelseskjøre for klasse B. Hvis ikke lovverket er nok kan du også lese hva Statens Vegvesen har å si: For å kunne øvingskjøre i klasse B må du vere fylt 16 år ha fullført trafikalt grunnkurs ha med anten bevis for fullført trafikalt grunnkurs og legitimasjon, eller førarkort i ein annan klasse Endret 26. september 2011 av Runar waits for alice 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå