Gå til innhold

BF3 maskin 9-12k men må velge skjermkort 560 / 570

Anbefalte innlegg

Har kommet frem til at jeg vil ha dette:

- Asus P8Z68-V Pro (og ikke et Sabertooth P67so kanskje gir bedre kjøling ? )

- i7 2600K (2500k gir fradrag på ca.700,- men bruker den gjerne ´litt´ til foto og video)

- 16GB HyperX (DDR3 brikker 1600MHz, hva er beste med tanke på ytelse og kjøling ?)

- Kingston HyperX SSD 120 Gb (Kom best ut i test DGS.se)

- Samsung Spinpoint F3 1 TB (Kan jeg gå for utgave på 2 TB og er den like rask ?)

- Corsair HX850W psu (Har da nok til fremtidig SLI)

- Corsair H100 til cpu kjøling (Alternativ for å få den mer stille og ryddigere innvendig ? )

- Gigabyte GTX 560 TI SO V2 (Eller gå for et Asus 570 DirectCU II skjermkort, ser i tester at 570/580 drar vesentlig mye mer strøm)

- Noctua NH-D14 (cpu kjøler )

- Fractal R3 (Valgt da det er noe dypere kabinet)

- Sony Optiarc 7260S (Forslag til noen bedre ? )

1) Valg av skjermkort falt på Gigabyte GeForce GTX 560 Ti Super, men dette er ikke på lager og lurer om det er Gigabaye Geforce GTX 560 TI SO V2 som er erstatningen, det første har hvert testet her hos HW

Kortet er overklokket fra fabrikk og får bra i test, men bør enn allikevel vurdere flere som f.eks. Asus 570 DirectCU II skjermkork siden det kun koster 500kr mer.

2) Luer litt generelt på hva jeg bør gå for når det gjelder kjøling, skal jeg skifte til Corsair H100 til cpu kjøling + vifte bakt for luft ut, mens vifte i front og bunn + dør er luft inn ? Eventuelt hvilke vifter skal jeg kjøpe ?

Setter pris på stille maskin, setter dette kriteriet på linje med ytelse på grafikkortet, altså trenger ikke et super overklokket kort hvis jeg må gå på akord med økning i støy iht. et ellers godt GTX560/570 kort

MSI har jo TwinFrozer, ASUS har DirectCU og Sapphire har Vapor-X som har gode kjølinger som antar bidrar godt til redusert støybilde ?

3) Noen tips til hva må jeg må bestille av kabler og skruer slik at jeg ikke står fast under monteringen ?

4) Hvis en skulle gå til ny skjerm anskaffelse neste gang fra nå 22" til Dell sin 27" vil grafikkortet vi snakker om klare dette ?

Antar det er det stilles vesentlige krav til kortet hvis en skal klare større skjermer men en 27" holder det da med 120hz skjerm med maks 1920x1080 oppløsning for eksempel, eller må en ha 2560x1440 (1600) for å spille i optimalt.

Ser frem mot BF3 nå etter mye BC2

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...