Gå til innhold

Innsending av xbox 360


kendo

Anbefalte innlegg

Hei. Har en xbox 360 slim som for noen måneder tilbake begynte å bruke lang tid på å starte opp, og uten å kunne lese av plater. Ingenting av supporten jeg har funnet på nettet har hjulpet, og neste steg er vel å få sendt inn xboxen til reperasjon. Gjorde det via nettet og har fylt ut alt jeg trenger. Da jeg for lenge siden sendte inn en xbox 36o med RROD fikk jeg en mail med UPS leveringsetikett som jeg festet på eksen. Men i mailen jeg fikk nå, står det at jeg må velge fraktselskap selv. Hvilket fraktselskap burde jeg bruke? Funker det å sende med billigste alternativ med posten, eller burde jeg gå via UPS? Og hvordan funker det med betaling? Siden det er garanti det går på, så burde vel Microsoft dekke alt? Eller kan jeg like godt sende den inn på garanti til DustinHome (hvor jeg kjøpte xboxen)?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når du registrerer konsollen hos microsoft, og ber om reperasjon, så kommer det klart og tydelig frem om det dekkes av garantien, og gjør den det så skal du enten få ups etiketter på mail, eller ups kommer hjem til deg med papirene og en eske.

 

Var jeg deg ville jeg ringt microsoft og spurt, for de har hatt store problemer med dette de siste to månedene. Selv ringte jeg for syvende gang i dag, og har nå fått bekreftelse på at min konsoll er på vei til meg med ups i dag. Men powersupplyet jeg bestilte rep på FØR konsollen, det ligger fortsatt her og jeg har ikke mottatt noen forsendelsespapirer, så i dag lagde de en ny sak på denne, for tredje gang, hehe...

 

Så ring inn å hør du. 80014174 ha serienummeret klart, evt et serviceforespørsell nummer hvis du har det :)

Lenke til kommentar

Hvis du har hatt så mye problemer med microsoft, vil det ikke være bedre å ta dette med selger? Som sagt, å i det hele tatt å forholde seg til microsoft er frivillig, så lager du en sak hos selger istedet, er dette et problem mellom selger og microsoft.

 

Vanligvis så går dette helt greit med MS, men de to siste månedene så har de hatt store problemer... Også nytter det ikke å gå dit man kjøpte konsollen når garantien har gått ut, eller hvis man feks kjøpte konsollen brukt. Og normalt sett så går det MYE raskere å kontakte MS direkte. Når konsollen min endelig ble hentet på Tirsdag, så gikk det fort, fikk den igjen i dag. Vanligvis så tar det to til tre uker fra du kontakter MS, til du sitter med en ferdig reparert konsoll, og det er mye raskere enn noen forhandler gjør ;)

Lenke til kommentar

Takker for alle svar. Kommer nok til å ringe i morgen. Men har et nytt spørsmål: Om jeg sender konsollen min til microsoft og de reparerer, eller bytter ut min konsoll med en ferdigreparert konsoll, vil garantien min hos DustinHome (selger av konsoll) brytes?

Lenke til kommentar

Takker for alle svar. Kommer nok til å ringe i morgen. Men har et nytt spørsmål: Om jeg sender konsollen min til microsoft og de reparerer, eller bytter ut min konsoll med en ferdigreparert konsoll, vil garantien min hos DustinHome (selger av konsoll) brytes?

 

Nei, og du har uansett fem års reklamasjonsrett ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...