Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Homeplug/ nettverk problem


Anbefalte innlegg

hei

jeg bor i et hus med to etasjer, jeg har min router (Apple airport extreme base station) i øverste etasjen. i nederste etasje har jeg en PS3. På grunn av betongvegger kommer ikke signalene fra routeren fram til kjelleren slik at jeg ikke får en online funskjon på PS3'en. derfor kjøpte jeg en homeplug (Jensen scandinavia, powerline hd multimedia adapter, home:link 3200) men jeg får fortsatt ikke inn noe signal på PS3'en.

 

Kan noen please hjelpe meg å finne problemet? ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke Jensen, men har både d-link og netgear homeplug.

 

Jeg har aldri måtte gjøre noe annet enn å sette samme krypteringsnøkkel på begge (frivillig). Når de finner hverandre så lyser link lyset, og da har jeg bare plugget en kabel i fra ruter og inn i den ene og pc inn i den andre så får pc tildelt nettverksinformasjon fra ruteren. Selve homeplug'en fungerer bare som en "kabel".

 

Så hvis de finner hverandre og får kontakt, så skal nettet fungere. I ps3 skal du gjøre akkurat det samme som om det var en nettverkskabel du plugget i.

Lenke til kommentar

Det eneste du må sjekke, er at den midterste lampen lyser (indikerer kontakt).

Deretter kobler du den ene til ruteren din, og den andre til PS3.

Om ruteren din er satt opp til å dele ut ipadresser, så skal PS3 komme seg på nett.

 

Om den midterste lampen ikke lyser, gjør du følgende:

 

Sett begge HL3200 i en dobbelkontakt ved siden av hverandre.

1. Nullstill HL3200 ved å trykke inn knappen på fronten, og hold den inne til alle lampene lyser rødt.

(Gjør dette på begge HL3200)

 

2. Trykk så inn knappen på fronten i ca. 1-2 sekunder på den ene HL3200, og deretter samme på den andre adaptere. De vil nå koble seg sammen, og det midterste lyset vil etter hvert lyse på begge to.

 

Nå kan du plassere de der skal være, og se om du får det til.

 

Mvh. Tor

JensenScandinavia AS

 

 

 

hei

jeg bor i et hus med to etasjer, jeg har min router (Apple airport extreme base station) i øverste etasjen. i nederste etasje har jeg en PS3. På grunn av betongvegger kommer ikke signalene fra routeren fram til kjelleren slik at jeg ikke får en online funskjon på PS3'en. derfor kjøpte jeg en homeplug (Jensen scandinavia, powerline hd multimedia adapter, home:link 3200) men jeg får fortsatt ikke inn noe signal på PS3'en.

 

Kan noen please hjelpe meg å finne problemet? ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...