Chronilus Skrevet 25. september 2011 Del Skrevet 25. september 2011 Har eid en Nintendo Wii siden første dagen den ble lansert, men jeg kjøpte den mest for å kunne spille Zelda spillene som kom ut på den pluss Mario, så jeg bruker den knapt. Men så har jeg ett lite problem hvis jeg tar den fram nå og skal spille på den, jeg får ikke koblet meg til det trådløse nettverket hjemme lenger pga jeg endret på krypteringen på wi-fi'en fra wpska/wap (eller noe lignende) til wpska/wap 2 (e.l.). jeg endret på det fordi den nye xboxen(ja, jeg har en xbox360 og pluss en PS3) krevde at jeg byttet på krypteringen ettersom den nektet å koble til på den gamle krypteringen av en eller annen grunn. Da jeg ikke har lyst å drive å bytte om på krypteringen hver gang jeg føler for å spille litt på Wii'en og få oppdatert osv så lurte jeg på om jeg skulle kanskje selge den wii'en jeg har nå å kjøpe en nyere versjon. Synes å huske at jeg hørte om noen få endringer på hardware som f.eks. gjorde det mulig å koble til en nettverks kabel til maskinen. Tenkte kanskje at en ny versjon hadde en oppdatering som gjorde at jeg kan koble til nettet uten å måtte styre med å bytte kryptering eller dra en kabel. Har svært lite lyst å dra en kabel ettersom jeg må dra den isåfall igjennom veggen og har svært lite lyst å lage enda ett høl(har ett høl for en kabel til pc'en). Nå kommer jo Skyward Sword om ikke så alt for lenge så tenkte jeg skulle sjekke om jeg kunne finne en løsning før den tid. pluss jeg har snuset meg fram til ett par andre godbiter til wii'en som jeg kunne tenkt meg å spille. Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 25. september 2011 Del Skrevet 25. september 2011 (endret) Mener det finnes en liten sak du kan sette i PCen din for å opprette en trådløs forbindelse (m/internett) til Wii'en. Tror den virket til DS også. Edit: Fant den på komplett.no, dog ikke til salgs lenger. Finnes sikkert andre steder. Endret 25. september 2011 av PantZman Lenke til kommentar
ShadowMaster Skrevet 25. september 2011 Del Skrevet 25. september 2011 Om Tomato USB eller lignende firmware er aktuelt for din ruter så er det fullt mulig å kjøre WPA og WPA2 autentisering samtidig. Alternativt så kan du sjekke at du ikke har satt WPA2 til å bruke AES+TKIP eller TKIP da wii kun støtter WPA2 (AES) Både Xbox og PS3 skal støtte WPA2 (AES) så vidt meg bekjent. Lenke til kommentar
Chronilus Skrevet 25. september 2011 Forfatter Del Skrevet 25. september 2011 Er instilt på WPA-PSK/WPA2-PSK, ser jeg har mulighet til å endre det til WPA2-PSK (AES), dette vil kanskje fikse alle problemene? Har egentlig samme problem med PS3 at den heller ikke vil koble opp mot WPA-PSK/WPA2-PSK men den bruker jeg enda sjeldnere enn Wii'en. Lenke til kommentar
Chronilus Skrevet 27. september 2011 Forfatter Del Skrevet 27. september 2011 beklager dobbel post men vil bare takke for hjelpen, å stille om til WPA2-PSK (AES) fungerte utmerket for meg Lenke til kommentar
Smotch Skrevet 4. oktober 2011 Del Skrevet 4. oktober 2011 http://www.lefdal.com/product/spill-konsoll/spillkonsoll/WIININTENDOB/wii-spillkonsoll-sort-limited-edition Kommer med Svart Wii remote med innebygd motion plus + 2 sports spill 995 kr - BILLIG Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå