Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Skru av kran for vaskemaskin - Nødvendig?

Anbefalte innlegg

Hoi!

Jeg har vaskemaskin koblet til en kran som man kan stenge hvis man vil - Er det veldig viktig å stenge denne kranen mellom hver vask? Hva kan konsekvensen bli dersom man ikke gjør det?

Jeg har også benkoppvask som er koblet til kjøkkenkrana. Det blir samme spørsmålet her, hvor viktig er det å stenge denne mellom hver vask?

Håper noen kan svare :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dersom alt er montert riktig er det ikkje behov for å stenge til dagleg. Skal du vekk ein lengre periode kan det vere ein idé.

Lekkasjar kan sjølvsagt oppstå, det er noko ein må risikovurdere. Ei vaskemaskin på bad står ofte på eit gulv med sluk, då er ikkje lekkasje noko problem. På kjøkenet er det sjølvsagt ein litt anna sak.

For min egen del så stenger eg når eg skal vekk i lengre periodar, men ellers er alle kranar åpne til ei kvar tid.

Eg har opplevd ein lekkasje som medførte at gulvet i ein heil kjellarleilighet måtte bytast. Koblingen til vaskemaskina var ikkje godt nok tilskrudd og det byrja leke då eg var vekkreist nokre veker.

Endret av Zeph
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg brukte ikke å stenge tilførsel til oppvaskmaskin. I går fikk jeg tlf fra borettslagets rørlegger om at det dryppet vann i kjelleren. I dag driver jeg å river ut kjøkken for å skifte tapeter og parkett.

Vi har ofte høyt trykk i kranene. Min maskin har hvert tett i mange år, så hadde den en liten lekasje for litt over et halvt år siden. Jeg tettet den, testet en vask, og bare glemet hele greia. Heretter blir det stoppkran og dryppbrett

http://www.ikea.com/no/no/search/?query=Dryppebrett

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...