TheKims Skrevet 25. september 2011 Del Skrevet 25. september 2011 (endret) Hei. Har en 97 Spacewagon som mangler fjerde gir, alle de andre girene fungerer som dem skal. Må jeg bytte hele kassa eller går det ann å fikse bare fjerde giret på et vis? Hva vil det i så fall koste å fikse på verksted? Endret 25. september 2011 av Kim Spartacus Lenke til kommentar
Exiter Skrevet 25. september 2011 Del Skrevet 25. september 2011 Det kan være dårlige foringer som gir slakk i giroverføringa, eller at overføringa bare trenger å justeres, men min erfaring er at dette også påvirker de andre girene. Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 25. september 2011 Forfatter Del Skrevet 25. september 2011 De andre girene fungerer helt normalt. Når jeg prøver å gire i fjerde gir kommer det bare skrape lyd som om man ikke har clutchen inne. Kan det kanskje være noe med synkroniseringen? Lenke til kommentar
gnugfur Skrevet 25. september 2011 Del Skrevet 25. september 2011 Høres ut som du har ødelagt en sync-ring. Kassen må ned og splittes for å bytte ringen. Lenke til kommentar
Ingeniør Skrevet 28. september 2011 Del Skrevet 28. september 2011 Og bare det å plukke ut girkassa koster 6000kr på Snapdrive.... Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 28. september 2011 Del Skrevet 28. september 2011 Michibishi har dårlige girkasser. Er det eneste bilmerket jeg har hørt om + Zusuki Baleno som har problemer med manuell kasse. Mitt tips er å leve et liv uten 4. gir til bilen skal pensjoneres. Men en 97 Spacewagon er bil som nærmer seg pensjonslivet... Tipset med å sjekke giroverføringer er jo verdt å sjekke. eller få fatt i en byttekasse fra en hugger. Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 28. september 2011 Forfatter Del Skrevet 28. september 2011 Michibishi har dårlige girkasser. Er det eneste bilmerket jeg har hørt om + Zusuki Baleno som har problemer med manuell kasse. Mitt tips er å leve et liv uten 4. gir til bilen skal pensjoneres. Men en 97 Spacewagon er bil som nærmer seg pensjonslivet... Tipset med å sjekke giroverføringer er jo verdt å sjekke. eller få fatt i en byttekasse fra en hugger. Håper for all del at den ikke må pensjoneres enda. Har bare hatt bilen i litt over 1 mnd. Man klarer seg jo fint ut fjerde gir, men kan være litt plagsomt over fjelloverganger å tyne bilen i 3 oppover. Lette til medium bratte bakker klarer den i 5 gir. Ny kasse fra hugger kommer på rundt 4-5k, men så kommer jo bytting som sikkert koster det dobbelte. Gidder ikke bruke alt for mye på en såpass gammel bil Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå