Gå til innhold

Yess! Endelig har jeg lært meg subtraksjon!

NeEeO

Anbefalte innlegg

Hei,

Lærte meg subtaksjon !! Har enkelig aldri forstått det, men nå forsto jeg det xD ..PS: Går i 10.klasse, litt morsomt å se at en ikke kan subtraksjon før 10.klasse xD :!: . Jeg mener lissom sette tallene under hverandre og subtrakhere.

Endret av Noreply
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da bør du sette deg ned og pugge.

Brukes det mye på vgs?

Det brukes mye i hele livet ditt. For å si det mildt så forenkles livet ditt veldig om du kan "plutifikasjonstabellen" inn og ut.

Så, ja; den brukes utrolig mye på vgs. Du har bruk for å gange, på en eller annen måte, i hver eneste oppgave, uansett matematikkurs.

Lenke til kommentar

Å kunne alle de 4 regneartene er helt essensielt for å kunne klare seg i hverdagen, det er ikke slik at man alltid har en kalkulator tilgjengelig og det er nødvendig basiskunnskap for all videre matte.

Så gratulerer med minus, men nå har du gange og dele igjen.

• Liker 4
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Repeter dagen etter, så 3 dager etter så 7 dager etterpå så 2 uker så 1 mnd. Dette er den "beste" repetisjons måten iflg en av våres professorer på universitetet. Han kan mye om studieteknikker.

For å få denne litt mer presis: er det sånn at man lærer noe dag 1, repeterer dag 2, repeterer dag 4, repeterer dag 8, repeterer dag 15 og så dag 31?

Eller skal man repetere dag 2, dag 5, dag 12, dag 26 og så dag 56?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...