NeEeO Skrevet 25. september 2011 Del Skrevet 25. september 2011 (endret) Hei, Lærte meg subtaksjon !! Har enkelig aldri forstått det, men nå forsto jeg det xD ..PS: Går i 10.klasse, litt morsomt å se at en ikke kan subtraksjon før 10.klasse xD :!: . Jeg mener lissom sette tallene under hverandre og subtrakhere. Endret 25. september 2011 av Noreply Lenke til kommentar
JVM91 Skrevet 25. september 2011 Del Skrevet 25. september 2011 (endret) Kunne det en gang i tiden, men hadde eg fått en sånn oppgave foran meg akkurat nå hadde eg ikkje hatt sjangs i verden! Å eg er bare 20 år, huff.. Lærdommen forsvinner like fort som den kommer Endret 25. september 2011 av Mr. Myhre Lenke til kommentar
PolarCow Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 Skolen var med andre ord bedre før? Jeg lærte meg subtraksjon i 1. eller 2. klasse jeg... 3 Lenke til kommentar
unik42 Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 Den lille multiplikasjonstabellen neste? Men grats til deg, kan bare si at det er en fordel å kunne regne uten kalkulator. Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 3. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2011 Hehe, ja brukte kalk før. Nei jeg kan multiplikasjons tabellen fra 1-7 kjempe godt..8-9 er litt værre. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 Da bør du sette deg ned og pugge. Lenke til kommentar
Atald Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 Kalkulator bør være forbudt på oppgaver som ikke krever nærmest krever det. Alle har godt av å bruke hoderegning mest mulig. 1 Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 3. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2011 Da bør du sette deg ned og pugge. Brukes det mye på vgs? Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 Da bør du sette deg ned og pugge. Brukes det mye på vgs? Det brukes mye i hele livet ditt. For å si det mildt så forenkles livet ditt veldig om du kan "plutifikasjonstabellen" inn og ut. Lenke til kommentar
Macklemore Skrevet 5. oktober 2011 Del Skrevet 5. oktober 2011 Enig i at det er litt sløvt å lære seg det nå. Lillebroren min på 7 år holder på å lære og sette tall under hverandre... men gratz Lenke til kommentar
Betenkt Skrevet 8. oktober 2011 Del Skrevet 8. oktober 2011 Da bør du sette deg ned og pugge. Brukes det mye på vgs? Det brukes mye i hele livet ditt. For å si det mildt så forenkles livet ditt veldig om du kan "plutifikasjonstabellen" inn og ut. Så, ja; den brukes utrolig mye på vgs. Du har bruk for å gange, på en eller annen måte, i hver eneste oppgave, uansett matematikkurs. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 8. oktober 2011 Del Skrevet 8. oktober 2011 Å kunne alle de 4 regneartene er helt essensielt for å kunne klare seg i hverdagen, det er ikke slik at man alltid har en kalkulator tilgjengelig og det er nødvendig basiskunnskap for all videre matte. Så gratulerer med minus, men nå har du gange og dele igjen. 4 Lenke til kommentar
lisA- Skrevet 20. oktober 2011 Del Skrevet 20. oktober 2011 Kan du multiplikasjonstabellen uten at, så går det mye kjappere å regne ut 8x9 i hodet enn å taste det inn på kalkulatoren. Kan du den uten at så trenger du jo ikke å regne en gang Lenke til kommentar
Shibiz Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 Repeter dagen etter, så 3 dager etter så 7 dager etterpå så 2 uker så 1 mnd. Dette er den "beste" repetisjons måten iflg en av våres professorer på universitetet. Han kan mye om studieteknikker. Lenke til kommentar
Phelge Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 Repeter dagen etter, så 3 dager etter så 7 dager etterpå så 2 uker så 1 mnd. Dette er den "beste" repetisjons måten iflg en av våres professorer på universitetet. Han kan mye om studieteknikker. For å få denne litt mer presis: er det sånn at man lærer noe dag 1, repeterer dag 2, repeterer dag 4, repeterer dag 8, repeterer dag 15 og så dag 31? Eller skal man repetere dag 2, dag 5, dag 12, dag 26 og så dag 56? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 Spedbarn inntil 6mnds alder kan faktisk å legge til og trekke fra. Ikke kompliserte ting men 3-1 eller 2+1 har de faktisk en innebygd evne til å klare. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå