Gå til innhold

Burde prostitusjon være lovlig?

Hvilken lovgivning tror du vil fungere best?  

143 stemmer

1. 1. Hvilke lover burde vi har for prostitusjon i Norge?

• Utvid forbudet til å kriminalisere salg
      9
    • Behold dagens lovgivning
      7
    • Lovlig og uregulert, organisering ulovlig
      19
    • Lovlig og regulert
      108

Anbefalte innlegg

Jeg er i mot konseptet om prostitusjon på lik linje med at jeg er i mot at søsken skal få ha sex med hverandre eller at Ola Nordmann skal få velge å prøve heroin, uansett om dette er frivillig. Dette blir basert på mitt eget verdisyn, og det er ikke så mye man kan argumentere utifra dette, foruten at jeg syns det å selge sex er en handling som strider mot vår normale sexualdrift. Jeg kunne heller ikke vært positiv til at noen i min familie skulle valgt prostitusjon, og med ideen om at alle er like mye verdt syns jeg ingen skal finne seg i det. Sex er for min del noe jeg frivillig deler med den personen jeg er glad i, og med definisjonen av frivillig ligger det at handlingen er utført uten ønske om økonomisk kompensasjon.

Dette er sikkert hyggelig for deg. Men andre har andre meninger, og må få ta sine egne valg. Bare fordi du ikke kunne tenke deg å ta betalt for sex så betyr ikke det at ingen andre skal kunne gjøre det heller.

Du bør la være å uttale deg om "vår normale seksualdrift", da det helt åpenbart er slik at du kun representerer deg selv her, og ingen andre. Jeg vil ha meg frabedt at noen som deg skal komme og presse sine synspunkter på andre ved å vise til en ikke-eksisterende "normalitet" som vedkommende ut av det blå har bestemt seg for at må gjele alle.

Til syvende og sist er prostitusjon enda et yrke som man enten vil ha eller ikke ha. Det er mange slike yrker. Det nytter ikke å bli totalt irrasjonell og bablende bare fordi det finnes yrker man selv ikke kunne ønske seg å ha.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På meg virker det underlig å være for lovlig og regulert prostitusjon, men ikke cannabis, eller omvendt. Liberalisme kan ikke være selektivt, da blir det bare hykleri. Man må bli voksen nok til å komme seg over det stadiet der det er hva en selv liker og ikke liker som skal være grunnlaget for lovgivningen, for det er nettopp det som er problemet nå.

Regulering av prostitusjon trenger ikke være liberalistisk begrunnet i det hele tatt. Nå er jo regulering ikke spesielt liberalistisk heller.

Legalisering av prostitusjon kan like gjerne være begrunnet med ønsket om å bedre situasjonen til de prostituerte. For eksempel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...