Gå til innhold

Nytt videokamera, trenger hjelp

Anbefalte innlegg

Hei!

Er ute etter et nytt video kamera. Skal brukes til filming av vannsport, ferieturer, etc etc.

Liker veldig godt videoer jeg ser av canon hf g10:

Fine bilder. Men litt dyrt da? Er det ikke noen som kan sammenlignes til en rimeligere pris?

Hvilket "merke" er best? Har mest tilbehør som mic, fisheye etc?

Hvor kjøper en tilbehør? Finner jo kamera på elkjøp, men ikke tilbehr.

Noen som kan anbefale meg et kamera?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Panasonic HDC-TM900 er noe rimeligere og har testet bedre på bildeskarpet i forhold til det Canonkameraet. TM 900 har ikke riktig så god vidvinkel og egenskaper i dårlig lys. Ang. Canonkameraet bør du holde deg til orginalutstyr i allefall når det gjelder mic, da den har en sånn intelligent minisko. Ang TM 900 har jeg god erfaring med Sennheiser MKE 400 mic. Finnes kvalitetslinser fra Raynox og orginale, samt rimeligere på e-buy. Tilbehør får du i nettbutikker som fotovideo og b&h eller rett og slett E-buy. Skal du ha noe som er bedre enn begge disse kameraene, kjøper du Canon XA-10 som er på semipronivå.

Lenke til kommentar

Panasonic HDC-TM900 er noe rimeligere og har testet bedre på bildeskarpet i forhold til det Canonkameraet. TM 900 har ikke riktig så god vidvinkel og egenskaper i dårlig lys. Ang. Canonkameraet bør du holde deg til orginalutstyr i allefall når det gjelder mic, da den har en sånn intelligent minisko. Ang TM 900 har jeg god erfaring med Sennheiser MKE 400 mic. Finnes kvalitetslinser fra Raynox og orginale, samt rimeligere på e-buy. Tilbehør får du i nettbutikker som fotovideo og b&h eller rett og slett E-buy. Skal du ha noe som er bedre enn begge disse kameraene, kjøper du Canon XA-10 som er på semipronivå.

Hei og takk for svar=)

Har sett litt på XA10 ser jo veldig bra ut, men fant også dette på elkjøp:

Canon Legria HF M46 til 5500,- kr

Hvis en ser disse to videoene i 1080p

XA10:

M46:

Er ikke såååå stor forskjell? eller? Med tanke på 1/3 av prisen

Endret av Gabsterino
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...