hansen1988 Skrevet 25. september 2011 Del Skrevet 25. september 2011 Heisann. Jeg har et excel regneark med en liste som jeg stadig setter nye tall inn i (A1 til A121 pr idag) . Om jeg ønsker at en annen celle i arket ALLTID skal være lik det til enhver tid nederse sifferet i listen min, hvordan går jeg frem? Altså må den formelen følge med på hva som til enhver tid er nederste siffer, og gjenspeile dette i den ønskede cellen. Takk for tilbakemeldinger Mvh Aleksander Hansen Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 25. september 2011 Del Skrevet 25. september 2011 Heisann. Jeg ville ha brukt en hjelpekolonne til dette. I kolonne B121 så ville jeg ha skrevet: =HVIS(OG(ERTALL(A121);A121="");A121;0) Kopier til alle andre celler i B-kolonnen I en annen celle så summerer du bare opp alle tall i B-kolonnen =SUMMER(B1:B350) Dette vil alltid gjenspeile det siste tallet du skrev inn, forutsatt at du holder deg til "regelen". Skulle du få et innfall å slette et tall fra A-kolonnen utenom det siste så vil du ikke få korrekt tall. Hint: For å holde orden så er det mulig å skjule en hvilken som helst kolonne. Eventuelt så kan du ha hjelpekolonnen i et separat regneark. Lenke til kommentar
MirusMentis Skrevet 25. september 2011 Del Skrevet 25. september 2011 Hvis en celle skal være lik en annen celle så bare skriv '=A121' da vil den vise det som står i A121. Hvorfor du skal speile hele kolonnen, og summere(?) den slik geir__hk foreslår forstår jeg ikke når det kun er snakk om en enkelt celle du vil ha "speilet" Lenke til kommentar
aklla Skrevet 25. september 2011 Del Skrevet 25. september 2011 (endret) Så vidt jeg skjønner svarer ingen av postene på spørsmålet ditt. Tror denne gir deg hva du er ute etter: =INDIREKTE(KJEDE.SAMMEN("A";ANTALL(A1:A50000))) edit: formelen forutsetter at alle celler i A inneholder tall og at ingen celler i A er tomme. Endret 25. september 2011 av aklla waits for alice 1 Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 26. september 2011 Del Skrevet 26. september 2011 =SLÅ.OPP(2;1/(A1:A1000<>"");A1:A1000) Beste hilsen Harald Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå