Gå til innhold

Excel: alltid vise nederste tall


hansen1988

Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Jeg har et excel regneark med en liste som jeg stadig setter nye tall inn i (A1 til A121 pr idag) . Om jeg ønsker at en annen celle i arket ALLTID skal være lik det til enhver tid nederse sifferet i listen min, hvordan går jeg frem? Altså må den formelen følge med på hva som til enhver tid er nederste siffer, og gjenspeile dette i den ønskede cellen.

 

Takk for tilbakemeldinger :)

 

Mvh

Aleksander Hansen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann.

 

Jeg ville ha brukt en hjelpekolonne til dette. I kolonne B121 så ville jeg ha skrevet:

=HVIS(OG(ERTALL(A121);A121="");A121;0)

Kopier til alle andre celler i B-kolonnen

 

 

I en annen celle så summerer du bare opp alle tall i B-kolonnen

=SUMMER(B1:B350)

Dette vil alltid gjenspeile det siste tallet du skrev inn, forutsatt at du holder deg til "regelen". Skulle du få et innfall å slette et tall fra A-kolonnen utenom det siste så vil du ikke få korrekt tall.

 

Hint:

For å holde orden så er det mulig å skjule en hvilken som helst kolonne. Eventuelt så kan du ha hjelpekolonnen i et separat regneark.

Lenke til kommentar

Så vidt jeg skjønner svarer ingen av postene på spørsmålet ditt.

Tror denne gir deg hva du er ute etter:

=INDIREKTE(KJEDE.SAMMEN("A";ANTALL(A1:A50000)))

 

edit: formelen forutsetter at alle celler i A inneholder tall og at ingen celler i A er tomme.

Endret av aklla waits for alice
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...