benbeni89 Skrevet 25. september 2011 Del Skrevet 25. september 2011 Hei! Jeg har en BenQ V2400Eco 24" skjerm, koblet til et ATI Radeon HD 5800 skjermkort via HDMI. Det har alltid bare vært og plugge i ledning så har alt vært perfekt. Men her om dagen styra jeg litt med skjermoppløsning/innstillinger på forsterker, fordi jeg skulle koble til TV. Når jeg koblet tilbake i skjermen, så fikk jeg ikke full skjermstørrelse og bildet ser litt uskarpt ut. Er ca 3-5cm sort ramme rundt bildet på skjerm som ikke blir brukt. Oppløsningen er satt til 1080p (1920:1080). Har prøvd og formatere PC uten hjelp! Har også resat innstillinger på selve skjermen uten at det hjalp. Er det noen som har peiling på hva dette kan være? Lenke til kommentar
Iexo Skrevet 25. september 2011 Del Skrevet 25. september 2011 Jeg har en BenQ V2400Eco 24" skjerm, koblet til et ATI Radeon HD 5800 skjermkort via HDMI. Prøv med dvi kabel å se om det hjelper. Iexo. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 25. september 2011 Del Skrevet 25. september 2011 Et helt vanlig fenomen når man bruker HDMI. Stikkord: skalering, overscan. DVI er for data, HDMI er for video. Lenke til kommentar
benbeni89 Skrevet 25. september 2011 Forfatter Del Skrevet 25. september 2011 Men hvorfor skjedde dette plutselig? Det funket jo igår :S Når jeg går inn på innstillinger på skjermen og trykker overscan på så blir den litt større, men mangler fortsatt 2-3cm... Og det er ikke noe bra bilde.. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 25. september 2011 Del Skrevet 25. september 2011 Se på innstillingene på skjermkortet. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1219479 Lenke til kommentar
benbeni89 Skrevet 25. september 2011 Forfatter Del Skrevet 25. september 2011 Der fant jeg scaling ja. Da satt jeg den til 0% og det fikset seg! Takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå