Ferdig Skrevet 25. september 2011 Del Skrevet 25. september 2011 Dette høres ut som et utrolig dumt spørsmål, men jeg og en venn diskuterte dette. Han mener at en sang er nødt til å ha synging i seg for at det skal være en sang, hva mener dere? Lenke til kommentar
Boneraw Skrevet 25. september 2011 Del Skrevet 25. september 2011 (endret) Ja, en sang er skrevet/laget for en vokalist eller en gruppe med vokalister(kor). Kan og er som regel også akkompagnert av instrumenter. -B Endret 25. september 2011 av Boneraw Lenke til kommentar
Ferdig Skrevet 25. september 2011 Forfatter Del Skrevet 25. september 2011 Så hva kaller du alle "sanger" uten vokal? Spor? Lenke til kommentar
Gitarhm Skrevet 25. september 2011 Del Skrevet 25. september 2011 Jeg ser på instrumentaler som sanger og. 2 Lenke til kommentar
Ferdig Skrevet 25. september 2011 Forfatter Del Skrevet 25. september 2011 Jeg tenker også på alle sjangere innen elektronisk musikk som ikke har vokal i seg. Lenke til kommentar
Ljóseind Skrevet 25. september 2011 Del Skrevet 25. september 2011 Vennen din mener altså at intro-musikken til star wars ikke er en sang? Men joda, jeg kan se på det slik også. Kanskje det kunne vært hensiktsmessig å definere at musikk som ikke har synging i seg, rett og slett er musikk, men musikk med synging er både musikk og en sang. Jeg tror likevel dette kunne ført til unødvendig diskriminering av enkelte artister, ettersom vokalene i enkelte sanger ikke høres ut som menneskestemmer som sier noe, mer bråk. Lenke til kommentar
trra Skrevet 25. september 2011 Del Skrevet 25. september 2011 Så hva kaller du alle "sanger" uten vokal? Spor? En låt? 2 Lenke til kommentar
Lord Britishface Skrevet 25. september 2011 Del Skrevet 25. september 2011 sang m1 (norr sǫngr) 1 det å synge være glad i s- og musikk / undervise i s- / flerstemt s- / måltrostens s- 2 (enkelt) dikt, vers (2) som det hører melodi til stemme i en munter s- / kunne mange s-er / skrive en s- / salmer og s-er vi gjerne hører låt m1 (norr lát n, av låte) 2 musikkstykke, melodi, slått (II) spille en l- / en Beatles-l komposi|sjo'n m1 2 musikkstykke en k- av Grieg Ærlig talt, dette er ikke komplisert. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 4. oktober 2011 Del Skrevet 4. oktober 2011 Jeg sier "ey, sjekk denne fete sangen" uansett om det er vokal eller ei, dog tror jeg nok ikke det er korrekt måte å bruke ordet på. En sang er vel det som er sunget, så det aller meste på markedet er nok sanger kombinert med melodier som igjenn blir låter. Eller noe sånn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå