Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Stikksmerter i hjertet under jogging

Bjarnemann

Anbefalte innlegg

Hei

Når jeg er ute på joggetur opplever jeg så og si alltid stikksmerter i eller i nærheten av hjertet. Disse kommer gjerne etter en 2-3 tilbakelagte km, og gir seg ikke før jeg stopper å løpe. De kan komme når som helst, men jeg opplever at de oftest kommer i situasjoner der jeg tar ut det lille ekstra. Jeg har stikksmerter i hjertet, men får det også rett ovenfor, i venstre krageben. Disse kommer samtidig, og forsvinner samtidig. Jeg aner ikke hva det er, og har personlig alltid fungert som forventet under trening. Aldri besvimt, eller lignende.

Likevel, når man er alene og jogger rundt i en gudsforlatt skog gjerne uten telefon blir man jo litt nysgjerrig/beskymret når det stikker i et av de viktigste organene i kroppen, og som holder deg i live.

Noen som har aning hva dette kan være?

Edit: La til denne: :)

Endret av Bjarnemann
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå skal jeg ikke si at jeg vet sikkert, men som han over meg skriver så er dette en type sting. Har selv fått det mye, men legen min mente at det ikke gjorde noe, og at det bare var å fortsette med det man gjør så lenge der ikke hemmer deg. Dog bare så lenge du selv føler at det er okei, og at det ikke er noe mer (/føles annerledes enn tidligere).

Å lytte til kroppen er viktig. Uansett.

Foreslår forresten å alltid ha med telefonen. Det kan liksom være en fordel av mange grunner :p

Lenke til kommentar

Hmm. Takk for svar folkens!

Da kan vi ihvertfall konkludere med at det mest sannsynlig ikke er noe farlig. Var bare greit å få sjekket det opp, smerter driter jeg i, men når det begynner å stikke i et av kroppens viktigste organer (og som tross alt er vanskelig å klare seg uten), så begynner man jo å lure.

:)

Lenke til kommentar

Jeg vil nok også tro at dette er vanlig sting. Jeg kjenner dette også når jeg er ute å jogger, ihvertfall en variant av dette, men får det rundt skulderområdet på venstre side. Og det kan skje når som helst, og når det skjer så bruker jeg vanligvis å stoppe med joggingen (smerte motiverer ikke meg akkurat til å fortsette). Når det skal sies så er jeg ikke godt trent heller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...