Augemo Skrevet 8. august 2003 Del Skrevet 8. august 2003 Har et ganske irriterende problem. Pc´n låser seg nemlig under surfing på visse nettsteder. Musepila er "fryst" i denne tilstanden, samt at jeg heller ikke kan bruke Ctrl+Alt+Delete-funksjonen. Eneste "redning" er å skru maskinen av/på. Blandt eksempler på nettsteder maskinen låser seg, kan jeg nevne: www.hockey.no www.sportsresultater.no www.dinside.no Har hørt dette kan ha noe med Java å gjøre, men er ikke sikker. Kan nevne at jeg har byttet fra modem til ADSL for en stund siden. Hadde ikke dette problemet når jeg brukte modemet. Har også kjørt "recovery" på maskinen i tidsrommet rundt byttet fra modem til ADSL. Lurer på om det kanskje er årsaken. Noen som kan hjelpe?. Er veldig takknemlig for svar!. Vennlig hilsen Augemo Lenke til kommentar
agvg Skrevet 8. august 2003 Del Skrevet 8. august 2003 Noen som kan hjelpe?. Er veldig takknemlig for svar!. Vennlig hilsen Augemo Har du alle oppdateringene fra windowsupdate? Lenke til kommentar
tigerdip Skrevet 8. august 2003 Del Skrevet 8. august 2003 Javaproblem ? Gå inn på legg til/fjern programmer i kontrollpanelet og sjekk om du har flere versjoner av java installert. Finner du fler enn en så fjern de med lavest versjonsnummer. Lenke til kommentar
Augemo Skrevet 8. august 2003 Forfatter Del Skrevet 8. august 2003 Har ikke oppdatert Windows, nei!. Bruker forøvrig Windows 98. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 8. august 2003 Del Skrevet 8. august 2003 Har ikke oppdatert Windows, nei!. Bruker forøvrig Windows 98. Da bør gjøre det og se om det hjelper. Lenke til kommentar
Augemo Skrevet 8. august 2003 Forfatter Del Skrevet 8. august 2003 Har nå oppdatert Windows, men har fortsatt samme problemet. Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 8. august 2003 Del Skrevet 8. august 2003 Hvilken leser bruker du? Opera, IE, Mozilla, etc... Lenke til kommentar
Augemo Skrevet 8. august 2003 Forfatter Del Skrevet 8. august 2003 Hvilken leser bruker du? Opera, IE, Mozilla, etc... Bruker IE 6.0 Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 8. august 2003 Del Skrevet 8. august 2003 Hvilken leser bruker du? Opera, IE, Mozilla, etc... Bruker IE 6.0 test noen andre da Lenke til kommentar
sdhild99 Skrevet 8. august 2003 Del Skrevet 8. august 2003 Har ikke oppdatert Windows, nei!. Bruker forøvrig Windows 98. Helt seriøst, da er DET problemet. Jeg har hatt Win 98 tidligere - aldri mer. Kræsjet hele tiden. Kjenner du igjen 'Programmet har utført en ulovlig operasjon og vil bli lukket' ? Installer Win 2000, legg inn Service Pack 4 og du slipper at maskinen henger seg ved surfing. Anbefales. Lenke til kommentar
Augemo Skrevet 8. august 2003 Forfatter Del Skrevet 8. august 2003 Helt seriøst, da er DET problemet. Jeg har hatt Win 98 tidligere - aldri mer. Kræsjet hele tiden. Kjenner du igjen 'Programmet har utført en ulovlig operasjon og vil bli lukket' ? Installer Win 2000, legg inn Service Pack 4 og du slipper at maskinen henger seg ved surfing. Anbefales. Windows 98 har fungert helt perfekt i 4 år. Dette skjedde etter at jeg byttet til ADSL samt kjørte "recovery", for halvannen måned siden. Lenke til kommentar
Fingolfin Skrevet 8. august 2003 Del Skrevet 8. august 2003 format c og innstaller XP... Lenke til kommentar
sdhild99 Skrevet 11. august 2003 Del Skrevet 11. august 2003 Helt seriøst, da er DET problemet. Jeg har hatt Win 98 tidligere - aldri mer. Kræsjet hele tiden. Kjenner du igjen 'Programmet har utført en ulovlig operasjon og vil bli lukket' ? Installer Win 2000, legg inn Service Pack 4 og du slipper at maskinen henger seg ved surfing. Anbefales. Windows 98 har fungert helt perfekt i 4 år. Dette skjedde etter at jeg byttet til ADSL samt kjørte "recovery", for halvannen måned siden. Det er på ingen måte meningen å undergrave din troverdighet, men å si at Windows 98 har fungert perfekt i 4 år er en ganske drøy påstand. Nåvel, jeg lar det ligge. Men, putta du inn Telenor CDen? Hvis du gjorde det er det den som er årsaken til problemene dine. Telenors ADSL CDer installerer mye søppel og gjør mange ting med PCen din som du ikke vet om. Lenke til kommentar
husmann Skrevet 11. august 2003 Del Skrevet 11. august 2003 Jeg hadde en Siemens PC, kjøpt for noen år siden. Win 98 SE fungerte perfekt i flere år. Så var jeg så "dum" og la inn IE 6.0 - pc'en hang seg umiddelbart. Stadig problemer - så jeg ga tilslutt f......formaterte harddisken, la inn IE 5.0 og null problemer. Nå har dattern min pc'en, bruker IE 5.0, leker mye med alt mulig - null problemer. Jeg har forsøkt å oppgradere til IE 6.0 igjen - pc'en henger seg, selv med servicepacks. Selv kjøpte jeg en nye pc, mye råere og la inn XP - og har det fint slik. Hva årsaken til problemene er vet ikke jeg, men at de er der - det vet jeg... Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 11. august 2003 Del Skrevet 11. august 2003 Windows og Internet explorer er tett sammenknyttet, ofte litt FOR tett... Andre nettlesere har tilsvarende kræsj som Internet Explorer men drar ikke med seg hele windows når det skjer, og når f.eks. Opera kræsjer, er det bare å starte Opera på nytt. Installér Opera og bruk denne som primær eller sekundær nettleser. Etter et par dager vil du innse at du liker det Enklere enn å installere windows på nytt. .tommyb Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 11. august 2003 Del Skrevet 11. august 2003 ...og hvis du installerer Opera, velg versjonen MED java, dersom du ikke har en ny versjon av java. .tommyb Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå