Frode A Skrevet 25. september 2011 Del Skrevet 25. september 2011 Nordlys over høsthimmel Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Beate Kiil Karlsen Skrevet 25. september 2011 Del Skrevet 25. september 2011 Herlig nordlys. Flott med speilinga. Lyset midt i horisonten trekker litt oppmerksomhet, men kanskje vanskelig å unngå Lenke til kommentar
Frode A Skrevet 25. september 2011 Forfatter Del Skrevet 25. september 2011 Takker for tilbakemeldingen, vanskelig å unngå det utbrente lyset i horisonten, når man bruker lukkertid på 20 sek. Et alternativ er å klone bort lyset, eller å kjøre på med en ekstra eksponering med en mindre lukkertid og så ta inn lyset i orginalbilde. Lenke til kommentar
Karl-Ivar Skrevet 25. september 2011 Del Skrevet 25. september 2011 Magisk flott nordlysbilde! Lenke til kommentar
Frode A Skrevet 25. september 2011 Forfatter Del Skrevet 25. september 2011 Takker Karl Ivar Lenke til kommentar
Solgun Skrevet 25. september 2011 Del Skrevet 25. september 2011 Fint nordlys,litt skjev horisont ? Du sier du har lukkertid på 20 sek, men det står nå vitterlig 1 sek i exif- dataen oppe til høyre ? Lenke til kommentar
Frode A Skrevet 25. september 2011 Forfatter Del Skrevet 25. september 2011 Hei Solgun og takk for tilbakemeldingen. Ja jeg vet det står 1 sek i Exif data, men dette er noe som hentes autmatisk opp når bilde blir lastet , det jeg registrerer er at alle lukkertider over 1 sek blir stående som 1 sek. Jeg har nå sett på andre bilder som åpenbart må ha lukkertid mer en 1 sek, disse er også oppgitt som 1 sek, så konklusjon er at lukkertiden som programmet henter opp ved opplasting blir feil ved lengere eksponeringer enn 1 sek. Skal se om jeg får gitt tilbakemelding på dette til Digit. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg