Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Trenger hjelp , kjøpt masse nye deler til pcen og for den ikke til og virke.

Anbefalte innlegg

Hei , jeg har kjøpt nytt hovedkort , nytt skjermkort, nye ram brikker og prossor til pcen min.

Men når alt er koblet til så starter den men ingen ting som blir koblet i hovedkortet virker , som feks skjerm osv.

Jeg har veldig lite peiling på pc så setter pris på all hjelp.

Nye deler :

Nye skjermkortet: XFX HD 5770

Nye ram: Kingston DDR3 HyperX 1800MHz 3GB,

Nye hovedkort: Gigabyte GA-880GM-UD2H, Socket-AM3

Nye prossesor: AMD Phenom II X4 965 Black Edition

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilken psu bruker du til dette oppsettet ??

Iexo.

Psu vet jeg ikke hva er en gang , da er det kanskje ikke lett ?

Ta ut 2 av brikkene og prøv å start maskinen med 1 brikke. Gjør det samme med de 2 andre om det ikke virker med den første.

Skal prøve dette !

Lenke til kommentar

PSU (Power Supply Unit) også kjent som strømforsyning eller nettagregat. Det er den du kobler strømkabelen fra stikkontakten i.

PSU-1.jpg

Her er et eksempel.

Kan du se på hva slags Produsent den stammer fra + modelnummeret. Også kan det være greit og komme med kjøpsdatoen av den orginale maskinen så vi kan sjekke om den kan være skylden i problemet.

En ting jeg ser du her bestilt. Så er det et trippelkit med RAM beregnet for en annen hovedkort sokkel (socket 1366). Selvsagt er den kompatibel med hovedkortet, så det skal ikke ha noe og si.

Lenke til kommentar

Det er strømforsyningen din. Hvor stor den er.

Da du har skaffet en del ny hardware så tar jeg for gitt at det sitter noen eldre hardware sammen med det nye...Kanskje strømforsyningen din er lit for svak sammen med det nye.

Iexo.

Står at den er 560 w

Kan tenke meg at du har glemt å koble i strøm til cpu, til hovedkort og/eller strøm til skjermkortet :)

Har vært en venn her og sett at alt stemmer med koblinger osv , å det gjorde det vist :)

Lenke til kommentar

Det kan hende det ikke har noe å si, men hastigheten på minnebrikkene dine er 1800 MHz, mens hovedkortet ditt kun støtter 1333 MHz og 1066 MHz.

På hovedkortet mitt har jeg en LED som lyser hvis minnebrikkene som står i ikke er kompatible med hovedkortet.

Ta en titt i manualen din og sjekk om du har en sånn LED lampe og sjekk om den lyser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...