jna14 Skrevet 25. september 2011 Del Skrevet 25. september 2011 Hei , jeg har kjøpt nytt hovedkort , nytt skjermkort, nye ram brikker og prossor til pcen min. Men når alt er koblet til så starter den men ingen ting som blir koblet i hovedkortet virker , som feks skjerm osv. Jeg har veldig lite peiling på pc så setter pris på all hjelp. Nye deler : Nye skjermkortet: XFX HD 5770 Nye ram: Kingston DDR3 HyperX 1800MHz 3GB, Nye hovedkort: Gigabyte GA-880GM-UD2H, Socket-AM3 Nye prossesor: AMD Phenom II X4 965 Black Edition Lenke til kommentar
greenman Skrevet 25. september 2011 Del Skrevet 25. september 2011 Hvis du har veldig lite peiling på pc, og du har akuratt bygget din første, ville jeg annbefalt å ta alt fra hverandre og få en kompis eller noe til å sette sammen igjen for deg. Ut i fra det du beskriver kan det være 1000 forskjellige ting som er galt. Lenke til kommentar
bekimc Skrevet 25. september 2011 Del Skrevet 25. september 2011 Du har kjøpt hovedkort, og det følger med en guide som forklarer deg step-by-step hvordan du skal plassere komponentene osv. Er du sikker på at du har strøm i alt? Trippelsjekk om alle kabler ligger riktig aller først. Lenke til kommentar
jna14 Skrevet 25. september 2011 Forfatter Del Skrevet 25. september 2011 Bibow: jeg har bare bytte de 4 tingene som jeg har kjøpt nytt. Det har også vært en kompis her som har sett at alt er riktig koblet, men han kunne ikke finne ut av hva problemet var.. Lenke til kommentar
greenman Skrevet 25. september 2011 Del Skrevet 25. september 2011 Ok, men jeg ville uansett ha tatt alt fra hverandre å begynnt på nytt. Btw: De 3GB med ram, er det 1 eller 3 brikker? Lenke til kommentar
jna14 Skrevet 25. september 2011 Forfatter Del Skrevet 25. september 2011 Det er 3 brikker Lenke til kommentar
greenman Skrevet 25. september 2011 Del Skrevet 25. september 2011 Ta ut 2 av brikkene og prøv å start maskinen med 1 brikke. Gjør det samme med de 2 andre om det ikke virker med den første. Lenke til kommentar
Iexo Skrevet 25. september 2011 Del Skrevet 25. september 2011 Hvilken psu bruker du til dette oppsettet ?? Iexo. Lenke til kommentar
hean Skrevet 25. september 2011 Del Skrevet 25. september 2011 Egen strømkabel til prosessoren, kanskje lett å glemme Lenke til kommentar
jna14 Skrevet 25. september 2011 Forfatter Del Skrevet 25. september 2011 Hvilken psu bruker du til dette oppsettet ?? Iexo. Psu vet jeg ikke hva er en gang , da er det kanskje ikke lett ? Ta ut 2 av brikkene og prøv å start maskinen med 1 brikke. Gjør det samme med de 2 andre om det ikke virker med den første. Skal prøve dette ! Lenke til kommentar
Khani Skrevet 25. september 2011 Del Skrevet 25. september 2011 PSU (Power Supply Unit) også kjent som strømforsyning eller nettagregat. Det er den du kobler strømkabelen fra stikkontakten i. Her er et eksempel. Kan du se på hva slags Produsent den stammer fra + modelnummeret. Også kan det være greit og komme med kjøpsdatoen av den orginale maskinen så vi kan sjekke om den kan være skylden i problemet. En ting jeg ser du her bestilt. Så er det et trippelkit med RAM beregnet for en annen hovedkort sokkel (socket 1366). Selvsagt er den kompatibel med hovedkortet, så det skal ikke ha noe og si. Lenke til kommentar
Iexo Skrevet 25. september 2011 Del Skrevet 25. september 2011 Det er strømforsyningen din. Hvor stor den er. Da du har skaffet en del ny hardware så tar jeg for gitt at det sitter noen eldre hardware sammen med det nye...Kanskje strømforsyningen din er lit for svak sammen med det nye. Iexo. Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 25. september 2011 Del Skrevet 25. september 2011 Kan tenke meg at du har glemt å koble i strøm til cpu, til hovedkort og/eller strøm til skjermkortet Lenke til kommentar
jna14 Skrevet 25. september 2011 Forfatter Del Skrevet 25. september 2011 Det er strømforsyningen din. Hvor stor den er. Da du har skaffet en del ny hardware så tar jeg for gitt at det sitter noen eldre hardware sammen med det nye...Kanskje strømforsyningen din er lit for svak sammen med det nye. Iexo. Står at den er 560 w Kan tenke meg at du har glemt å koble i strøm til cpu, til hovedkort og/eller strøm til skjermkortet Har vært en venn her og sett at alt stemmer med koblinger osv , å det gjorde det vist Lenke til kommentar
MrBaff Skrevet 25. september 2011 Del Skrevet 25. september 2011 Det kan hende det ikke har noe å si, men hastigheten på minnebrikkene dine er 1800 MHz, mens hovedkortet ditt kun støtter 1333 MHz og 1066 MHz. På hovedkortet mitt har jeg en LED som lyser hvis minnebrikkene som står i ikke er kompatible med hovedkortet. Ta en titt i manualen din og sjekk om du har en sånn LED lampe og sjekk om den lyser. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå