Gå til innhold

[Løst] Tips og råd til ny bærbar

Anbefalte innlegg

Jeg trenger snart en ny bærbar maskin og vil rådføre meg med de som har litt peiling.

Har sett for meg en mbp 13" med 8 gb ram. Men har i det siste begynt å vurdere windows pc.

Den vil bli brukt til bildebehandling (photoshop,lightroom), 3d modeller (autocad,revit) og web-surfing. Trenger derfor noe med litt kraft og minne. Det blir lite eller ingen gaming.

Har hatt to hp'er på rad nå (dv6 og dv7), og er dritt lei av viftelyden og varmen disse produserer. Høres ut som en flyturbin til tider. Dette er noe av grunnen til at jeg har vurdert mac (+ design,batt.tid osv), men pris og overgang til nytt os drar ned.

Så det jeg ønsker er tips og råd om pcer som har like god eller bedre: ytelse, lyd, temp, grafikk, design, skjerm, minne, batteritid osv. Ser etter 13", men kan vurdere 15", pris rundt 10k

på forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var i ca samme situasjon som deg for noen uker siden.

Endte opp med en MBP 13" og for å være ærlig har jeg aldri vært mer fornøyd med en laptop.

Overgangen var hard i kun none timer før ting begynte å sitte. Dette varirer helt sikkert fra pers til pers men.

Uansett angrer jeg ikke et sekund.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2135415

Samsung kommer med noen nye bærbare snart, i det de kaller 7 serien (ikke 7-gamer).

Denne serien har som mål å stjele markedsandeler fra apple med prisingen.

Så kanskje dette hadde vært noe for deg om du klarer å vente litt.

Så vidt jeg vet kommer de i 15.6" og 14" skjermstørrelse, men utformingen er ikke lik andre bærbare fordi samsung bruker mindre ramme rundt skjermen (tilsvarer vanlig 15" og 13").

Endret av Slettet+2135415
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...