ooddbb Skrevet 8. august 2003 Del Skrevet 8. august 2003 Er interessert i å vite hvor kraftige prossesorne er opp imot hverandre. Pentium 4 mot Celeron, Celeron mot AMD Athlon, Athlon mot Pentium (den nyeste) osv. Er det noen som vet hvor eg kan finne ett diagram eller liknende av dette? Lenke til kommentar
Tacritan Skrevet 8. august 2003 Del Skrevet 8. august 2003 Det er nok desverre ikke så enkelt, da de forskjellige prosessorene har så forskjellige egenskaper at de ikke er direkte sammenlignbare. Det nærmeste du kommer er nok å finne nedover denne listen: http://www.tomshardware.com/cpu/index.html <- Ikke ta alt de skriver og tester for god fisk tho, de aller fleste websider i dag er mer eller mindre favoriserende til enten intel eller AMDs fordel. Lenke til kommentar
ooddbb Skrevet 8. august 2003 Forfatter Del Skrevet 8. august 2003 Takk! Har du direkte linken? Var mye å velge mellom der Lenke til kommentar
Tacritan Skrevet 8. august 2003 Del Skrevet 8. august 2003 Litt lat i dag, eyh! http://www.tomshardware.com/cpu/20030217/c..._charts-22.html Derifra og ut kan du se alle charts'ene. Tidligere har de vist frem alle oppsettene og bilder av alle prosessorene og hovedkortene som er i bruk. Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 8. august 2003 Del Skrevet 8. august 2003 Vel, nå har THG et svært frynsete rykte når det gjelder CPU-tester. De gjør mye bra, men ikke stol på CPU-testene deres. Skal man se på slikt kan du undersøke på følgende sider: - Hardware.no - Anandtech.com - Aceshardware.com Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 8. august 2003 Del Skrevet 8. august 2003 tja... Pentium 4C 800Mhz fsb Athlon XP Pentium 4 Northwood 400/533Mhz fsb Celeron sånn vil jeg rangere dem, hvis man går ut ifra at alle Intel CPU'ene går på samme klokkefrekvens, og at AMD CPU'ene har tilsvarende TPI rating Nå vil jeg si at forskjellen mellom de tre øverste er mye mindre enn ytelsesforskjellen fra dem, og ned til Celeron... det er sikkert MANGE som vil motsi meg Lenke til kommentar
hn66 Skrevet 8. august 2003 Del Skrevet 8. august 2003 Jeg har et eksempel hvor jeg kan vise til at alt normalt er snudd på hodet: I firmaet hvor jeg jobber, så har vi målt en del ytelsestester. På en av disse så er AMD XP2700+ omtrent dobbelt så kjapp som Intel P4 2.0GHz (ikke Northwood). For ordens skyld så er SGI MIPS 600MHz og Sun Ultra Sparc 900MHz omtrent fem ganger så rask som Intel P4... Denne ekstreme forskjellen ser vi ikke andre steder i applikasjonen, men denne delen bruker mye double float (64 bit float) operasjoner. Lenke til kommentar
AMD-guru #1 Skrevet 8. august 2003 Del Skrevet 8. august 2003 sinnsvakt irriterende at det står os. isteder for osv. jeg trodde at topicet var pentium på et AMD oprativsystem. vær så snill å skift navn på posten. men til spørmålet ditt, listen som MR.Lee postet er riktig!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå