Gå til innhold

Pentium prosessor i forhold til AMD os.


ooddbb

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er nok desverre ikke så enkelt, da de forskjellige prosessorene har så forskjellige egenskaper at de ikke er direkte sammenlignbare.

 

Det nærmeste du kommer er nok å finne nedover denne listen:

 

http://www.tomshardware.com/cpu/index.html <-

 

Ikke ta alt de skriver og tester for god fisk tho, de aller fleste websider i dag er mer eller mindre favoriserende til enten intel eller AMDs fordel.

Lenke til kommentar

tja...

Pentium 4C 800Mhz fsb

Athlon XP

Pentium 4 Northwood 400/533Mhz fsb

Celeron

 

sånn vil jeg rangere dem, hvis man går ut ifra at alle Intel CPU'ene går på samme klokkefrekvens, og at AMD CPU'ene har tilsvarende TPI rating

 

Nå vil jeg si at forskjellen mellom de tre øverste er mye mindre enn ytelsesforskjellen fra dem, og ned til Celeron...

 

det er sikkert MANGE som vil motsi meg :)

Lenke til kommentar

Jeg har et eksempel hvor jeg kan vise til at alt normalt er snudd på hodet: I firmaet hvor jeg jobber, så har vi målt en del ytelsestester. På en av disse så er AMD XP2700+ omtrent dobbelt så kjapp som Intel P4 2.0GHz (ikke Northwood). For ordens skyld så er SGI MIPS 600MHz og Sun Ultra Sparc 900MHz omtrent fem ganger så rask som Intel P4...

 

Denne ekstreme forskjellen ser vi ikke andre steder i applikasjonen, men denne delen bruker mye double float (64 bit float) operasjoner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...