Gå til innhold

Hva ville du gjort med 92 millioner?


PgUp

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tror jeg ville kjøpt det nye Assassins Creed spillet, og kanskje enda et av de nye spillene som kommer i sommer, også ville jeg gitt endel til mamma og pappa så de kan betale ned lånene sine og enda litt til, og så ville jeg gitt en del 5-10 millioner til brødrene mine og sikkert litt penger til besteforeldre og sånt også. Eller til onkler og tanter kanskje, fordi besteforeldrene mine lever jo ikke så veldig mye lengre, så de får jo sikkert ikke bruk av så mye.

 

Også ville jeg sikkert spandert noe på kompisene mine, også måtte jeg ha fullført skolen og kanskje ta en bachelor eller mastergrad på høyskolen, eller iallefall studere en god stund, for det er morsomt å ha noe å drive tiden med og det å være elev er helt greit, også ville jeg kjøpt hus eller leilighet og sånt når jeg blir 18 og funnet meg en alright jobb. Også ville jeg fortsatt med hobbyene mine, som fotball og håndball. Kanskje jeg kunne bli god nok til å få en fast plass på et ordentlig lag i de sportene, for jeg har et godt talent.

 

Også ville jeg kanskje blitt utvekslingsstudent, det er sikkert kjempekult å studere i England/USA/Australia/Spania eller lignende, men vet ikke om det koster så mye ^^

 

Også hadde jeg kjøpt meg ny PC og en kul bil, helst svart! :w00t:

Lenke til kommentar

Er du under 18 ville overformynderiet kommet og "hjulpet" deg med formuen til du var 18. Det innebærer stort sett at pengene settes på en konto med "høy" rente, da dette innebærer minst risiko. At man kun får igjen 2 millioner dersom banken går konkurs er jeg heller ikke sikker på om overformynderiet tenker på.... =)

Lenke til kommentar

Første jeg ville ha gjort er å gå ut og spise en REAL god middag :D

Neste var å kjøpe meg en del klær og stuff, oppgradert pc'n, etc etc. kanskje brukt 100-150 laken på slikt dill dall. Og så skulle jeg ha hatt en fet fest!

 

Så ville jeg betalt ned gjelda til mamma, og gitt hu en del penger... Samt par andre familie medlemmer.

 

Deretter ville jeg brukt mye tid på å finne ut hva som er tryggest samt gir mest profit for pengene, jeg ville investert de i noe lurt, slik at jeg forhåpentligvis slapp å jobbe resten av livet om jeg ønsket.

 

Deretter ville jeg nok tatt en pause fra studiene, tatt en jorda rundt reise. Når det var gjort ville jeg begynt å tenke på kjøpe meg et sted å bo og en bil. Også ville jeg kanskje tatt ferdig masteren min og kanskje begynt på et annet studet som jeg fant innteressant, for å ha noe å gjøre om jeg ikke gadd å jobbe og hadde penger nok til å leve av! (noe jeg håper jeg hadde vært lur nok til å få til :p )

Lenke til kommentar

Er du under 18 ville overformynderiet kommet og "hjulpet" deg med formuen til du var 18. Det innebærer stort sett at pengene settes på en konto med "høy" rente, da dette innebærer minst risiko. At man kun får igjen 2 millioner dersom banken går konkurs er jeg heller ikke sikker på om overformynderiet tenker på.... =)

 

Haha, administrere rundt 40 bankkontoer med rundt 1.5 mill på (litt slingringsmon må man jo ha)..

Lenke til kommentar

Tatt fri i ett år. Fotoreise verden rundt. Funnet en jobb som var deltid og "avslappende" gjerne noe håndarbeid eller lignende muligens.

 

Bygge stort hus med stor hage og garasjeplass til 4-6 biler. Gjerne med "verkstedshjørne"

 

Garasje:

BMW E61 M5

BMW M1 Coupe eller E46 M3 CSL

Aston Martin DB9

Gammel E30 M3 som jeg kan bryne meg på mekk og sånn.

 

 

Er det bare jeg som snyes tanken på å ansette en butler høres gøy ut? :whistle:

Lenke til kommentar

Er du under 18 ville overformynderiet kommet og "hjulpet" deg med formuen til du var 18. Det innebærer stort sett at pengene settes på en konto med "høy" rente, da dette innebærer minst risiko. At man kun får igjen 2 millioner dersom banken går konkurs er jeg heller ikke sikker på om overformynderiet tenker på.... =)

Nå får man vel ikke i det hele tatt deltatt i Mega Fortune, eller noe spill, før man er 18 da.

 

Oh, kom på at jeg ville hjulpet lokalmiljøet. Sponset sportsklubber og idrettslag. Trengs jo lysløyper og ballbinger over alt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jS6upa

Det er kjipt å vinne pengene sånn da! Mener at om han hadde vunnet de i Lotto f.eks så er gevinsten skattefri.(ikke 100% sikker)

Men om det er tilfelle, noe jeg trur det er, har man fort nesten 100 mil på konto, setter du det inn på en høyrente konto får du 4% rente(for å gjøre det lett), og når du har skattet av rentene sitter du igjen med 3 mil i året, ferdig skattet, i renter! Det hadde vært noe det.

Lenke til kommentar

Hadde kjøpt meg en ekstremt lekker leilighet, og høvla over det som finnes av pene kvinner.

 

Beklager, rike menn får sjelden one night stands eller sex på første date.

Damene lar nemlig ikke en riking stikke av så lett.

Rike menn får bare kjærester / koner / goldiggers, som knuller noen fattige alpha males bak ryggen din.

 

 

zniiiippp

 

Herregud så awesome!!

 

Selv tror jeg at jeg hadde blitt helt paranoid. Dritt redd for å sløse bort eller miste alle pengene og plutselig bare sitte der uten en dritt. Jeg ville nok lagt de inn i sikre aksjer og spredd det meste i forskjellige banker, muligens investert litt i noen boliger som jeg kunne leie ut. Jeg kan ikke så veldig mye om økonomi, så jeg tror ikke jeg hadde orket å hele tiden følge med på pengene og drive å investere i ditt og datt, det viktigste hadde vært at jeg holdt formuen ”i live”. Hadde vel betalt litt for noe rådgivning, men ser for meg at det er maaaange som er ute etter å lure millioner ut av en ”dum” person som nettopp har blitt millionær. Vanlig jobb hadde jeg så klart fortsatt med, men hadde kanskje gjort ting litt annerledes (Bare jobbet 60% for eksempel)

 

Når det kommer til ”fun stuff” så hadde jeg vel sikret meg en helt ok fin leilighet i Oslo med god beliggenhet. Ikke noe alt for fancy, det viktigst er hva jeg fyller leiligheten med. Kunne også tenke meg å ta en ordentlig etterlengtet ferie til syden. Hadde nok også tatt en liten tur til Amsterdam, høhø. Klær og alt sånn hadde jeg også gått til stor innkjøp av.

Bottom line; Hadde nok brukt en del på å ha det gøy, men vet ikke om det hadde blitt noe helt sånn ”travel all around the world” greier.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...