Gå til innhold

Hva ville du gjort med 92 millioner?


PgUp

Anbefalte innlegg

Hadde kjøpt meg en ekstremt lekker leilighet, og høvla over det som finnes av pene kvinner.

 

Beklager, rike menn får sjelden one night stands eller sex på første date.

Damene lar nemlig ikke en riking stikke av så lett.

Rike menn får bare kjærester / koner / goldiggers, som knuller noen fattige alpha males bak ryggen din.

Endret av ikkespisgress
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, de har råd til det ;)

 

 

Opplevelser

 

Reise, reise mye.

- Eneste spesefikke er et ønske om å reise bakkeveien igjennom europa og midtøsten til kina.

- Bodd i indonesia en stund for å dykke.

 

Bolig (i rekkefølge)

 

- Leilighet i nærhet av skolen

- Leiligheter litt rundt i verden, leie ut/låne bort når de ikke brukes

- Hytte ute på kysten vekke fra sivilisasjon.

- Stor båt

 

Utdannelse

- Fullført Skipsfart og logistikk

- Tatt noe økonomi

- Nautikk + fartstid

- Lært meg språk, japansk, mandarin, arabisk, spansk, deretter kanskje noe fransk, muligens brushe opp på tysken også :p

- Dykkerinstruktør

 

Kjøretøy

Ikke min store lidelse, så er ikke så farlig egentlig, et par biler og et par motorsykler.

 

 

Jeg måtte vel også lært meg å forvalte pengene :p

Med tanke på at dette er penger jeg aldri tror jeg kommer til å se så er ikke det noe jeg har satt meg inn i hvordan jeg faktisk skal gjøre :p

Endret av multisync
Lenke til kommentar

Første jeg hadde gjort er nok å bestilt meg en relativt kul bil.

 

Deretter vet jeg faktisk ikke helt. Du har jo den opplagte leksa om alle de fornuftige grepene du bør gjøre, forvalte osv. Med en slik pengesekk, ut av intet, åpner det seg så fordømt mange muligheter. Men skulle likt å bygge ei episk hytte på et øde sted i fjellheimen og bare leve der ei stund.

Lenke til kommentar

Hva jeg hadde gjort den første uka:

 

- Kjøpt klær. Bygd en fin garderobe med alle klærne jeg ikke har råd til å kjøpe i dag.

- Investert i ny telefon, da jeg har fått et hatforhold til min SE C501.

- Sjekka ut hvilke typer Lexus'er man kan kjøpe i dette landet.

- Hatt en storhandel på en matbutikk. Leeeenge siden jeg har kunnet gjort dette. Blitt mye biff de første ukene, for å si det sånn :)

- Kjøpt meg en sykkel.

 

Hva jeg hadde gjort av "smarte ting":

- Holdt meg langt unna fond.

- Investert i aksjer jeg lenge har hatt lyst til å investere i.

- Investert penger i et prosjekt jeg har lyst til å realisere. Potensiale for stor profitt.

- Betalt ned deler av gjelda til min familie.

- Investert i eiendomsmarkedet.

- Satt penger i flere forskjellige banker.

- Spilt nok satelitter til at jeg kunne bli med i WSOP. Ja, dette går under smarte ting, ettersom jeg har en reell vinnersjanse.

- Kjøpt en hytte langs sjøen, og leid denne ut til markedspris(=blodpris). Dratt inn en del penger på dette, og jeg kunne kombinert den med selvbruk.

 

Hvilke friheter jeg hadde tatt:

- Gitt faen i å jobbe i sommerferien.

- Blitt fulltidsstudent (altså ikke jobba ved siden av studiene) og økt karakterene deretter.

- Røyka mariuhanna.

- Fortsatt å være en gjerrigknark mot jenter som flørter seg til gratis drikke på byen :)

 

Motoriserte fartøyer:

- Lexus... en slik en :)

- Båt kanskje? Ikke noe over the top, siden det tross alt skal vedlikeholdes, men jeg tenker i disse baner: http://i123.photobucket.com/albums/o290/KIEK_2007/Hydrolift-T20.jpg

- Sekshjuling til min far :)

- Mercedes Cabriolet til min mor :)

 

Bosted:

- Hus, ikke leilighet. En boligdrøm kan fort bli knust hvis naboer (i leilighetskompleks spesielt) har andre planer enn å være enkel å ha med å gjøre. Noen mennesker er bare helt for jævlige å bo tett inntil, derfor hadde jeg kjøpt hus.

- Egen todelt kjelleretasje hvor den ene delen er en hjemmekino og den andre er en bar.

- Denne hjemmekinoen skal drives av en monsterpc, som skal være drivkraften bak alt av multimedia og spill (hadde hatt PS3 også).

 

Veldedighet:

- Etter at jeg hadde fått meg en real ego- boost, hadde jeg allokert penger til sikre formål. Jeg hadde tatt meg god tid til å finne kanaler å sende penger gjennom hvor jeg visste at de kom til å brukes riktig. Deretter hadde jeg overført store summer til dette/de formålet(-ene).

- Hjulpet min tante, som alltid har hatt økonomien mot seg :)

Lenke til kommentar

Hadde kjøpt meg en fet bil, antagelig en Ariel Atom eller en Campagna T-Rex

Pris: 2-3 mill tror jeg

 

Samt en praktisk bil, aner ikke hva, men det er ikke så nøye.

Pris: 1 mill

 

Så hadde jeg kjøpt meg ett ganske stort hus, med badebasseng osv.

Med godt utstyrt bar i kjelleren, dette hadde jeg designet selv, det som evt. er i kjelleren fra før må ut.

Pris: 8 mill

 

Hus til alle i familien:

Pris: 6 mill

 

Feriebolig i Egypt, hovedsakelig for dykking:

Pris: 1 mill

 

Leid dykkerbåt i Egypt og tatt alle tenklige kurs.

Pris: 500 000

 

En "liten" båt, hadde nok hatt den i Norge.

Pris: 1,5 mill

 

Da har jeg brukt 11 millioner og har dermed igjen 56 millioner til å overleve om man trekker ifra skatten.

Renten på dette vil komme på over 1,5 millioner i året, med andre ord, mer enn nok til å reise verden rundt for å dykke eller tatt jobber som dykker-instruktør/divemaster.

Jeg trenger ikke bo på de feteste hotellene, kommer uansett knapt til å være på hotellet, så pengene skal holde i massevis.

Jeg hadde tatt det pause fra reisingen i Norge eller Egypt.

Hadde selvfølgelig flydd inn familie og venner en gang i blandt.

 

Hadde holdt kjeft til alle utenom mine nærmeste venner og familie, media hadde jeg holdt meg langt unna.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hadde kjøpt meg en ekstremt lekker leilighet, og høvla over det som finnes av pene kvinner.

 

Beklager, rike menn får sjelden one night stands eller sex på første date.

Damene lar nemlig ikke en riking stikke av så lett.

Rike menn får bare kjærester / koner / goldiggers, som knuller noen fattige alpha males bak ryggen din.

blablabla

Haha, så fantastisk god ide :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Istedenfor å invistere og risikerer i ditt og datt, er det ikke like greit å bare beholde pengene og la de rente seg?

 

Tenker på Chess sjefen som spillte bort 2 milliarder (eller noe) på aksjer til han var konkurs. Ikke gitt at det skjer, men bare en tanke.

 

Det er ikke akkurat sikkert å sitte på store summer penger ville nå jeg sagt, må diversifisere.

Har du alle pengene på en konto og banken går konkurs så sitter du ikke igjen med stort :p

Lenke til kommentar

Ja, så lenge du ikke tar ut pengene, så er det vel ikke skattepliktig? Du kan jo velge å spille dem bort?

 

Drar man da på en jordomseiling, vil man ikke oppholde seg i Norge på 1 år?

 

Det er mulig man kan slippe unna skatt på en slik spekulativ måte. Det hadde jeg kanskje sett på før jeg gikk hen og la 26.000.000 på bordet til skatteetaten... =)

Lenke til kommentar

Jeg ville brukt en betydelig del av summen til å bygge mitt drømmehus. Der etter ville jeg brukt en del av pengene til å starte mitt eget kontor.

 

Det resterende ville jeg latt stå mest mulig urørt. Så kan jeg heller begynne å bruke dem senere når kontoret begynner å få en stødig portefølje.

Endret av SLIguy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...