Gå til innhold

Hva ville du gjort med 92 millioner?


PgUp

Anbefalte innlegg

Hva ville du gjort hvis du vant 92 millioner i et pengespill online? Hadde du levd et luksuriøst liv resten av dine dager uten å jobbe? Eller hadde du fortsett med samme fremtidsplaner som du har nå?

 

Hadde du gitt halvparten til veldedighet, eller beholdt det meste på deg selv og din familie/venner?

 

Link til saken:

http://www.dagbladet.no/2011/09/24/nyheter/nettspill/jackpott/millioner/student/18281414/

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville fullført utdanningen min, og kanskje tatt et friår, der jeg reiste rundt i verden.

 

Etter det hadde jeg nok en fortsatt med å arbeide, eller startet min egen bedrift. Kanskje investere noe av pengene. Sletta gjelden til familien min, selvfølgelig.

 

I tilfelle det er du som vant disse pengene, ville jeg også gitt en liten mikrosum til en heldig fremmed. Meg f.eks :innocent:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg ville fortsatt å studere som jeg gjør, bodd der jeg bor, og hatt de vennene jeg har. Forskjellen ville vært at jeg kjøpte en del ting jeg har ønsket meg lenge, gitt noen gaver til venner og familie, og sluppet økonomiske bekymringer når jeg skal ut og kjøpe hus/bil. Om sommeren ville jeg reist og prøvd å oppleve så mye som mulig av verden.

 

Jeg ville definitivt ikke brukt opp masse på luksus og kaste dem bort på superbiler eller champagne, heller donert mesteparten til veldedige formål etterhvert som jeg ble eldre.

 

Ville også selvfølgelig hatt en dugelig fest til helga med gratis mat og drikke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Blitt kvitt alt som heter studielån, funnet meg et litt bedre sted å bo, og gitt en god del til mamma og pappa. Og tror jeg hadde betalt studieturen vi skal ha i januar for hele klassen!

 

Også hadde jeg unnet meg å ikke sjekke prisene på alt mulig av mat jeg kjøper meg, og kanskje kjøpt meg noen nye klær, men ellers ikke noe storsløsing. Resten hadde nok blitt satt inn på en sparekonto, bortsett fra det jeg skal ha til en ferietur ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2

Kjøpt Xbox360 og forza 3. Betalt ned gjeld til familien. Flytta til en egenbolig som var bra bygga og godt isolert. Kjøpt ny bil til familie.

 

Hatt resten på en sparekonto. Tatt ut litt nå og da.

Lenke til kommentar

Gutten må betale 28 % i skatt, så han sitter igjen med litt under 67 millioner kr.

 

Jeg hadde definitivt ikke gått amok med en slik sum, dette hadde jeg gjort:

 

Bruke 5-10 millioner med en gang på:

- En grei leilighet til 3-8 millioner med nye møbler, TV og "drømme" stereoanlegget.

- Kjøpt meg en ordentlig ny bil, men ikke altfor dyr, trolig BMW X5 eller X6.

 

Investert pengene slik at jeg kan leve på dem resten av livet:

- Kjøpe minst 3-5 leiligheter til 2-3,5 mill pr stk jeg kan leie ut til en høy pris

- Lagt inn 2 millioner i minst 5 forskjellige banker i Norge der det er svært høy rente.

- Investert noe i fond, trolig kanskje til og med kjøpe mer leiligheter til utleie.

 

Når pengene begynner å rulle inn kan jeg fint leve av inntektene fra utleie og renter/etc:

 

- Kjøpe med inntektene(og ikke formuen) blant annet ny sportsbil og andre "drømmegjenstander".

- Da ville jeg reist verden rundt og levd store deler av livet rundt om i forskjellige deler av verden.

- Bruke en del av dem på å gjøre livet til familie og venner bedre.

Endret av MrLG
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Kjøpt Xbox360 og forza 3. Betalt ned gjeld til familien. Flytta til en egenbolig som var bra bygga og godt isolert. Kjøpt ny bil til familie.

 

Hatt resten på en sparekonto. Tatt ut litt nå og da.

Jeg hadde ventet til Forza 4, 14. Oktober. Dessuten er det obligatorisk med et godt ratt.

 

 

Ellers hadde jeg gjort stort sett det samme som MrLG over her. Men litt andre biler: Land Rover Discovery 4, Porsche Carrera GT og en eller annen relativt billig hverdags-bruksbil. Men ikke før jeg har funnet ut av hva jeg ville med livet og bosatt meg et sted:

 

Om jeg for tiden var i jobb eller utdannelse (noe jeg ikke er, jeg er 19 og søker jobb, så ikke døm meg :D ), hadde jeg sluttet på dagen. Jeg hadde brukt pengene på opplevelser. Mobil, Kindle, klær og en laptop er det eneste jeg trenger. Jeg hadde leid en møblert penthouse i noen måneder i New York, Los Angeles, someplace i Australia (jeg kan bare engelsk og norsk og misliker kulde), blitt kjent med nye folk, og prøvd nye ting. Jeg ville reist til Amazonas, safari i Afrika, Roma, prøvd jagerfly i Russland, skutt en ku med rakettkaster i Kambodsja (neida), svømt med delfiner enellerannen plass osv. Jeg ville opplevd masse slik at jeg har et bedre grunnlag for å bestemme ting senere i livet og finne ut hva jeg vil. Som for eksempel hvor jeg vil bo; om jeg vil bo i USA, kan jeg kjøpe green card for en halv til én million dollar (se nr 4 i linken).

 

Dette trenger ikke å koste så ekstremt mye, kanskje noen få millioner for flere år. Uansett hva jeg hadde gjort, så ville jeg passet på at pengene holdt hele livet.

Endret av Obi von Knobi
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...