Thode Skrevet 25. september 2011 Del Skrevet 25. september 2011 (endret) Hei Jeg får ikke trådløs tilgang til Internet i leiligheten. Problemet gjelder imidlertid bare én spesifikk PC, nettverket fungerer knirkefritt for alle andre enheter. PCen det gjelder har heller ingen problemer med å koble til andre trådløse nettverk, men her hjemme får jeg bare "limited access" samtidig som jeg kan surfe på nettet med iPhonen eller andre pcer uten problemer. Problemet kommer og går, men det er sinnsykt irriterende når det ikke fungerer. Jeg har søkt litt rundt, og den eneste årsaken jeg kan tenke meg er dette: BECAUSE WHEN YOU FIRST TRIED TO CONNECT TO YOUR WIRELESS, YOU NEVER CHOSE THE RIGHT SETTINGS YOU CHOSE UNIDENTIFED THE BOTTOM AUTO CHOICE.... SHOUDN'T HAVE DONE THAT..... CHOOSE HOME... BUT NOW UR STUCK & GUESS WHAT YOU CAN'T CHANGE IT... AND SO CAN'T 1000'S OV OVER PEOPLE. OH YEA... THE WHOLE LIMITED ACCESS REALLY MEANS NO ACCESS OVIOUSLY EVEN WITH EXCELLENT SIGNAL. THE ONLY THING YOU CAN DO IS PAY £30.... FOR A PC DUDE TO FIX IT CUS THEY BELIEVE IT OR NOT HAVE SOFTWARE TOOLS FOR THIS EXACT PROBLEM. http://www.sevenforums.com/network-sharing/50421-unidentified-network-no-network-access-limited-access.html#post656262 Noen som vet hva jeg kan gjøre? Dette er jeg ganske sikker på at ikke har noe å gjøre med drivere, antivirus, eller brannmuren å gjøre, fordi jeg ikke har problemer med å koble til andre nettverk. Kobler meg daglig til 2-3 andre trådløse nettverk andre steder. Har også forsøkt å sette routeren tilbake til fabrikkinnstillinger, men uten hell. En ting som er merkelig er at når jeg trykker på ikonet "vis tilgjengelige nettverk" da får jeg plutselig internett, ting skjer i nettleseren osv. Men med én gang jeg åpner et annet vindu, så mister jeg nettet og alle nedlastinger stopper opp. Endret 25. september 2011 av Thode Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 25. september 2011 Del Skrevet 25. september 2011 Du har prøvd uten kryptering også? Lenke til kommentar
Thode Skrevet 25. september 2011 Forfatter Del Skrevet 25. september 2011 Du har prøvd uten kryptering også? Nei, hvordan gjør jeg det? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 25. september 2011 Del Skrevet 25. september 2011 Skru av kryptering på routeren slik det er åpent, altså uten passord. Lenke til kommentar
Thode Skrevet 25. september 2011 Forfatter Del Skrevet 25. september 2011 (endret) Okay. Har sånn altibox opplegg som er veldig tungvindt, også har jeg ikke fått brukernavn og passord av utleier, men jeg får prøve å se på det. Jeg vil jo gjerne at nettet skal være kryptert, hvorfor vil du at jeg skal prøve uten? Endret 25. september 2011 av Thode Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 25. september 2011 Del Skrevet 25. september 2011 Hvis det funker uten kryptering så har du funnet feilen din. Da kan du skru på laveste krypteringsgrad WEP og hvis det funker WPA osv. Lenke til kommentar
Thode Skrevet 25. september 2011 Forfatter Del Skrevet 25. september 2011 Okay. Da får jeg prøve det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå