Boosas Skrevet 25. september 2011 Del Skrevet 25. september 2011 (endret) hei, jeg har en stasjonær pc med nvidia geforce 260 gtx, og en samsung hd-tv (usikker på model, men max 2-3 år gammel) jeg kjøpte nylig en dvi-hdmi adapter, så jeg har koblet pc'en til tv'en med hdmi kabel. Jeg får fint bilde på tv'en, men problemet er når jeg ønsker å bruke høytalerne på tv'en. Tidligere når jeg brukte vga-kabel og aux kabel fra pcen til lydinngangen på tv'en (pc-in) så funket lyden fint. Men problemet mitt nå som jeg har hdmi kabel til tv'en får jeg ingen lyd fra tv'en via aux-kabelen. Jeg forstår at tv'en tror det kommer lyd via hdmi kabelen, men det blir jo feil når jeg bruker dvi-hdmi adapter, fordi skjermkortet mitt sender jo ikke nye lyd. er det noen som har noen tips til hvordan jeg kan løse dette? er det nødvendig å bruke de røde og hvite inngangene på tv'en for lyd? funket jo før med bare aux og minijack med vga... Usikker på om jeg har plassert innlegget i riktig område :S Endret 25. september 2011 av Boosas Lenke til kommentar
Quickcraft Skrevet 25. september 2011 Del Skrevet 25. september 2011 Sjekk på instillingene på tven om du kan velge hvor lyden skal komme fra? Lenke til kommentar
Boosas Skrevet 25. september 2011 Forfatter Del Skrevet 25. september 2011 Sjekk på instillingene på tven om du kan velge hvor lyden skal komme fra? jeg har prøvd dette, sittet i over en time med denne tv-menyen finner ikke noe relevant i menyen Lenke til kommentar
Quickcraft Skrevet 25. september 2011 Del Skrevet 25. september 2011 Hvis du ikke har noen mulighet til å stille det inn på tven så må du enten kjøre vga og lyd separat, eller kjøpe et skjermkort med hdmi Lenke til kommentar
Boosas Skrevet 25. september 2011 Forfatter Del Skrevet 25. september 2011 å kjøpe nytt skjermkort vil jeg unngå, så du sier at den eneste løsningen er å gå tilbake til vga-kabelen? ønsket mitt er jo å lyd-kabelen og hdmi-kabelen seperat Lenke til kommentar
Quickcraft Skrevet 25. september 2011 Del Skrevet 25. september 2011 Hvis du vil kjøre dem separat må du ha en mulighet til å velge en annen lydkilde på hdmi inngangen på tven Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 26. september 2011 Del Skrevet 26. september 2011 En mulighet er vel å føre en lydkabel inne i kabinettet fra hovedkort til skjermkort, men jeg har ikke anelse om hvilken kabel det er og hvor du får tak i en slik. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå